Vriendin met oudere man

Niet citeren

Mijn vriendin (20) heeft een relatie met een oudere man (53). Hij heeft zelfs kinderen waarvan de oudste 2 jaar jonger is dan zij. Ik vind dit dus best wel raar en velen van jullie waarschijnlijk ook, maar het punt is dat ze heel gelukkig is. Ze passen op de leeftijd na ook echt ontzettend goed bij elkaar en het is echt een hele aardige man ook. Absoluut geen creep of zo, in tegenstelling tot wat je zou verwachten. Volgens mij vind hij het zelf ook een beetje gek dat hij op zo’n jong meisje is gevallen. Haar ouders weten het nog niet echt maar ze zijn van plan het dit weekend te vertellen. Verder lijken ze heel erg gelukkig en heel erg verliefd, hij onderdrukt haar niet en ze is in principe volwassen. Waarschijnlijk is het ook niet mijn zaak, maar ik geef wel om haar dus ik vraag me af of ik er wat mee moet doen. Wat zouden jullie doen?

Ik zou niet echt iets doen. Als ze beide gelukkig zijn op deze manier is dat alleen maar mooi :slightly_smiling_face:

Ik zou het ook apart vinden, maar het zijn nou eenmaal 2 volwassenen. Zelf zou ik er niet aan moeten denken, maar als zij gelukkig is, top. Ook al vind ik de gedachte nog steeds vreemd :’)

Er voor haar zijn wanneer ze ergens tegen aan loopt en zeggen dat je er voor haar zal zijn zodat ze weet dat je het accepteert/respecteert.

Meer kan ik niet bedenken, lastig.

Die kinderen van hem zitten wel allemaal nog in een hele andere ‘fase’ (middelbare school en basisschool) dan mijn vriendin die al bijna 3 jaar op de universiteit studeert. Toch blijft het een beetje vreemd ja. Volgens mij vinden die kinderen het ook niet echt leuk, maar ze proberen het wel te accepteren vertelde mijn vriendin. Zolang zij niet gaat moederen natuurlijk… Zelf vind ze het ook nogal moeilijk dat hij kinderen heeft zegt ze, maar ze is echt stapelverliefd en hij ook. (Ik praat er nogal veel met haar over zoals je merkt, maar probeer tot nu toe zo min mogelijk mijn ongenoegen te uiten.)

Helemaal mee eens.

Ik vind het opzich raar, ik zie mezelf niet met zo’n oude man maar als zij daar gelukkig mee is dan is het toch goed?
Je zou kunnen vertellen hoe je er tegenover staat maar ze is 20 dus oud genoeg om te weten wat goed voor haar is lijkt mij.

Het is vreemd, maar wel mooi dat ze er helemaal gelukkig mee is. :slightly_smiling_face: Je kunt best laten weten dat je het vreemd vindt, ik denk dat ze dat zelf ook wel begrijpt. Zo lang je er voor haar blijft zijn. Want ik denk dat ze nog wel moeilijke momenten gaat meemaken. Ik ken haar ouders niet, maar dikke kans dat ze 53jaar toch wel echt te oud vinden. Kans is ook dat die kinderen op een gegeven moment er wel moeite mee krijgen en dat die man dan haar opzij moet zetten.

wow wat is leefttijd groot zeg,ik vind maar een raar idee.

Een groot verschil, maar echte liefde kent geen grenzen toch…

Ik zou eerlijk tegen haar zijn, hoe jij er over denkt, maar ook aangeven hoe je je erbij voelt (blij voor haar of juist niet) En verder zou ik er gewoon voor haar zijn.

Ik vind het vreemd, en ook voor die man om met zo een jong meisje te gaan. En dat hij niet de gevoelens van zijn kinderen belangrijk vind. Ik zou het vreselijk vinden.

Ik zou ook niets doen. Als zij gelukkig zijn is het goed. Ook al moet ik er zelf niet aan denken en voor die kinderen is het inderdaad ook wel erg vreemd…

Je mag best zeggen wat je ervan vind, denk ik. Maar als zij gelukkig zijn… Mijn moeder haar nieuwe man is 17 jonger dan zij en hij is daarom ook maar 3 jaar ouder dan mijn broer. Maar ze zijn al tien jaar samen en heel gelukkig.

Als je vriendin gelukkig is, zou ik haar gelukkig laten zijn. Ik zou haar wel duidelijk maken dat als zij en haar vriend dit echt tot iets meer zien ontwikkelen ze wel haar ouders moet inlichten. Je kan niet eeuwig een serieuze relatie hebben zonder dat je ouders het weten.

Ja… het kon zijn dochter zijn…
Maar dat is ze niet.
Ik vind het toch wel best veel hoor, dat leeftijdsverschil.
Maar als zij gelukkig is dan moet het zo blijven.
Ik bedoel maar beter dat ze gelukkig is met een man die zoveel ouder is, dan met een jongen die maar paar jaar ouder is.

Als ze gelukkig zijn samen, laten. Maar je mag best je mening geven dat je dit raar vind, en dat zal zij ook wel begrijpen. Maar zorg dat ze weet dat jij er voor haar bent. Als de kinderen van de man dalijk moeilijk gaan doen en het niet accepteren kan het best zijn dat de man haar ineens aan de kant zet.

Zorg wel dat ze haar ouders het verteld. Dat zou ze normaal ook doen, dus schijnbaar ‘‘schaamt’’ ze zich wel een beetje …

Bedankt voor alle reacties! :slightly_smiling_face:

Niets mee doen! Ik heb zelf ook jarenlang een vriendin gehad die samen was met een oudere man en iedereen moeide zich er constant mee, was echt niet leuk voor hun. Ondertussen zijn ze gelukkig getrouwd en is ze zwanger dus zolang ze zelf gelukkig is, gewoon laten doen.