Vriendin met mijn crush.

Hi girls,
Ik wist niet waar ik dit kon posten dus doe het maar even hier, ik zit met een probleem.
Al een paar maanden vond ik een jongen erg leuk, mijn ouders zijn met zijn ouders bevriend dus had hem al een aantal keren gezien. Ik heb even geen contact met hem gehad en dit weekend sloeg de vonk over.
Hij heeft mij verteld dat hij me leuk vond, en ik hem.

Op zondag is mijn beste vriendin heel erg actief met hem gaan appen en daarbij ook flirten, waardoor hij amper appcontact met mij had.
Maandag heb ik hem gezien tijdens het zwemmen en was er een dodelijke maar verdachte stilte tussen mijn beste vriendin en hem.
Nu ben ik er maandag achtergekomen dat hij haar constant schatje etc noemt en ik hoorde verder niks van hem.
Boos heb ik mn beste vriendin hier op aangesproken maar ze zag het probleem er niet van in, het was gewoon onschuldig en gezellig. Ze zag hem verder niet staan omdat ze hem te jong en onvolwassen vind. En dat ik rustig mocht appen met vrienden van haar, zou ze geen enkel probleem vinden.

Ik heb nooit weer contact met hem gehad, maar hij vind haar nu helemaal leuk en vrijdag gaan ze op date. Dat heeft ze me eerlijk verteld , ik heb haar erop gewezen dat dit een aanleiding kan zijn dat onze vriendschap op t spel komt te staan.
Ik ben hier helemaal kapot van, ze heeft als ware mijn crush ‘afgepakt’ en gaat ook nog met hem op date!
Wat moet ik doen? Ik dring niet bepaald tot haar door omdat ze me niet snapt.
Volgende week gaan we op vakantie en dit voorval is een humeurkiller voor me…

Ik vind niet dat jouw vriendin hier alleen schuld heeft. HIJ heeft immers tegen jou gezegd dat hij jou leuk vindt en nu gaat hij met haar op een date. Ik zou bozer zijn op hem dan op je vriendin in jouw situatie.

Ik ben ook boos op hem, maar ik dacht dat echte vriendinnen niet achter elkaars crush aan zouden gaan ?

En zeker als je weet dat hij blijkbaar van het ene meisje naar t andere meisje gaat, zou toch een hint zijn voor mn vriendin ? Dat hij een player is.

Je vriendin komt er vanzelf wel achter. Ik zou haar (en hem) gewoon lekker links laten liggen. Een regel: nooit aan vriendjes/exen/crushes van je vriendinnen komen.

Dit geeft me al een raar idee over die jongen. Eerst houdt hij van je en daarna gaat hij er met je vriendin vandoor. Laat hem gaan, er zijn genoeg leuke jongens die wel eerlijk met je zullen zijn. :wink:

Jouw crush is duidelijk meer geïnteresseerd in haar dan in jou.
Dat is rot, maar niets aan te doen.
Het enige dat je vriendin kan doen is niet op date gaan. Dat zou erg gemeen zijn van haar.

Ja tis ook een rotstreek, maar ze heeft de hele situatie met haar moeder besproken en die vind dat als ze A heeft gezegd dat ze ook B moet zeggen en dus met hem op date moet gaan.
Ik denk dat dit slecht is voor onze vriendschap, maar ik zal volgende week met haar op vakantie moeten…

Die jongen is gewoon stom (dat hij zegt dat hij jou leuk vindt maar veel meer contact heeft met je vriendin) en je vriendin is nog veel stommer (dat ze met die jongen gaat praten en daten terwijl ze hem onvolwassen vindt en hij dus niet belangrijk is voor haar terwijl hij wel belangrijk is voor jou). Ik zou ze allebei een poosje links laten liggen eigenlijk.

Ga je alleen met die vriendin op vakantie? Of met meerdere mensen?

Alleen met haar… Dus ik hoop dat de vakantie verder goed verloopt ondanks dat ik er niet heel veel zin meer in heb

^ Dat hoop ik ook! Probeer anders om er van tevoren nog face to face met haar over te praten?

Volgens mij doet je vriendin gewoon alsof ze jou niet snapt, zo van ‘ik doe toch niks verkeerd hoor’ zodat ze ermee wegkomt. Je vriendin haar crush afpakken doe je niet dat begrijpt zij heus ook wel hoor. Zeker als ze hem te jong vindt. Ik zou haar inderdaad gewoon links laten liggen, weet je ook meteen dat je volgende keer je crush/vriendje/ex niet met haar kennis moet laten maken.

edit

Je gaat op vakantie, zou ik het onderwerp gewoon laten rusten als ze toch niet wil inzien dat ze fout zit.

huh? Zo van als je dan toch de crush van je vriendin afneemt moet je het goed doen? Wat voor advies is dit nou weer

Afdanken. Ze begrijpt just heel goed wat ze aan het doen is, hoor.

Ik zou eens even heel goed met haar praten, zeker omdat je met haar op vakantie gaat!
Als ze wil dat ze een leuke vakantie heeft met jou, zal ze echt met die jongen moeten kappen.
En ik zou zelf ook met die jongen kappen, wat een player.

Wil je het gemeen spelen? Neem iets met haar ex. Ik zou zowiezo ruzie met haar maken en zeggen dat ze een slechte vriendin is, omdat ze weet dat jij hem leuk vind en om dan express met hem te gaan appen. Ik zou schreeuwen tegen der maak het haar even goed duidelijk. Snapt ze het nog niet zou ik gaan voor haar ex of weer met die jongen gaan appen en vragen of die met je wilt chillen als vrienden maar dan gwn flirten tijdens die tijd. Gewoon gemeen terug spelen.

Verplaatst naar Liefde&Boys

Maar als ze niks in jou crush zag waarom gaat ze nu dan wel met hem op date ?

Ik zou juist die jongen aanspreken en vragen waar hij nu mee bezig is, en terecht dat je boos bent op je vriendin maar het is van beide kanten fout.

Misschien blijft een hoop pijn je bespaard als je niks met hem krijgt. Het is een player, dat zei je zelf. Dus grote kans dat als je vriendin er niet tussen was gekomen, dat jij met hem was gaan daten en dat hij daarna je hart zou gaan breken.