Vriendin met gebroken hart.

-

Moeilijk verhaal. Ik zou het niet zo snel weten.

Heb je haar al een harde klap in haar gezicht gegeven? :’) Nou ja niet te letterlijk dus maar ik denk dat je gewoon heel duidelijk moet vertellen dat ze verschrikkelijk stom bezig is ook al kan ze er voor haar idee waarschijnlijk niks aan doen. Ze moet wel realistisch blijven vind ik en dat is ze zo op deze manier niet dus dat moet je haar gewoon keihard zeggen denk ik

Vaak is de enige die haar kan helpen, haarzelf. Ookal klinkt het onwerkelyk.

Je moet haar duidelijk maken dat het zo niet langer kan, haar met de neus op de feiten drukken, je kan wel lief blijven maar uiteindelijk heeft ze daar niks aan omdat ze dan waarschijnlijk zakt.
Ik zou zeggen: Weet je wel waar je mee bezig bent? Het komt niet meer goed tussen jou en (naam van de jongen)! Je moet je focussen op school, maak eerst je VWO af en kijk daarna wat je gaat doen! Of wil je liever zakken en nóg een jaar op deze school zitten?

Zit die jongen bij jullie op school? Dan zou ik erbij zeggen; dan moet je nóg een jaar tegen zijn rotkop aankijken. Of heeft hij ook al examens dan gedaan?

En een belangrijke zin die mij hielp toen het uitging met mijn vriendje, die mijn moeder zei en die ik nooit zal vergeten:
“Er zijn meer jongens dan kerken.”

Haha, dat stelde zij ook al voor. Maar dan een letterlijke klap :wink:.
Ja, opzich weet ze dat ze niet slim bezig is, maar dat schijnt niet echt te helpen.

Haha, leuke opmerking van je moeder.
Ja, hij zit niet bij ons op school. Maar dat is alleen maar positief.

Dankje voor het advies!

UP!

• zeg dat ze moet gaan leren omdat ze anders nog een jaar op school kan zitten en plan dan voor het weekend en stad middag, en daarna logeren ofzo.
  • vooral véeeeel ijs en chocolade eten!
  • Ga met haar opzoek naar andere leuke jongens (als ze dat niet pijnlijk vind)
  • zeg dat ze door moet gaan met haar leven en dat hij niet de enige leuke jongen op deze aardbol is, en dat ze doordat ze nog zo lang aan hem blijft hangen alleen maar leuke dingen mist.

sorry, weet niet of dit zinvol is, hoop dat ik je kan helpenn…

Ja het is sowieso gewoon erg moeilijk, omdat ze echt helemaal gek op hem was.
Maar sowieso bedankt voor je tips!

Niet meer troosten
je moet zeggen dat het niet door een jongen moet komen dat ze haar examen niet haald. Dat dat gewoon niet juist is en dat hij dat niet waard is.

Ja je kan haar wel troosten, maar dat gaat niet helpen. Je moet haar goed duidelijk maken dat ze haar school nu verkloot voor/door een jongen. Wat gaat het helpen? Doordat ze haar schoolexamen verneukt krijgt ze hem echt niet terug. En erom huilen helpt ook niet om hem terug te krijgen.

Wat ik zou doen is niet persee boos worden, maar niet zeggen van ahhh wat ben je zielig. Ik zou haar duidelijk zeggen waar het op staat en dat ze nu heel dom bezig is.
Btw. Als ze die advies van jou niet aanneemt, dan moet ze het zelf maar uitvinden, want dan heb jij alles gedaan wat je kon. En ja dat is misschien erg hard, je hoeft haar ook niet te laten vallen, maar gewoon niet heel erg troosten als er iets is met de kwestie zelf, dan moet je haar gewoon weer duidelijk maken dat je hebt gezegt waar het op stond en dat zij dat niet aannam. Het is echt heel erg hard enzo, maar het leven is hard, de wereld die je later tegenkomt zal niet veel beter zijn.