Vriendin met ex gezoend

Heyhoii,

Ik zou graag jullie mening ergens op willen. Een goede vriendin heeft met me ex gezoend en ik heb eigenlijk geen idee hoe ik hierop moet reageren.

Ik zal het proberen even kort uit te leggen maar dat gaat wss niet lukken want het is een beetje ingewikkeld haha.
Ik heb eigenlijk maar 2 maanden een relatie met hem gehad en dit is al een halfjaar terug maar het was de eerste jongen waar ik echt op verliefd werd en hij betekende erg veel voor mij. Ik heb het toen uitgemaakt vanwege een reden die meer met mij te maken had dan met hem en had erg kort hierna er al meteen veel spijt. Zij was de vriendin waar tegen ik alles vertelde over hem en die dingen die we hadden meegemaakt en ik vertrouwde haar volledig. Ik heb haar heel veel verteld over hoe vreselijk ik hem miste, hoeveel spijt ik had en hoe ontzettend leuk ik hem steeds vond. Ik praatte bijna elke dag over hem tegen haar. Zij hielp mij altijd en gaf mij advies en samen bedachtten wij een soort plan over hoe ik met hem kon gaan praten zodat we het misschien nog een kans konden geven. Zij werd namelijk steeds beter bevriend met hem en praatte veel met hem dus ze heeft me zelfs vaak geholpen door met hem te praten. Ik heb haar vorige week gevraagd helemaal eerlijk te antwoorden wat ze zou doen als hij haar zoende en of ze hem leuk vond want ik kreeg al zo’n vermoeden van zijn kant. Ze zei toen letterlijk dat ze hem echt nooit leuk zou vinden en dat ze hem meteen weg zou duwen omdat ze dat nooit zou maken tegen over mij. Ik heb hem vorige week een berichtje gestuurd gedeeltelijk op advies van haar waarin ik hem vroeg of we nog konden praten. Het ligt wel wat ingewikkelder dan dat het klinkt en hij wilde er nog even over nadenken dus voordat hij mij terug zo appen. Nu vertelde zij maandag dat ze zaterdagavond meerdere keren hebben gezoend en dat hij haar leuk vind en zij hem ook. Ik voelde me echt meteen vreselijk omdat ik doorhad dat er geen hoop meer was voor mij en ze tegen me had gelogen maar ik had geen idee hoe ik moest reageren. Heb uiteindelijk gezegd dat ik niet wist wat ik moest zeggen en ben huilend weggelopen.

Nu is mijn vraag, vinden jullie dat ik het recht heb om boos op haar te zijn? Ik had beetje gegoogled en de meeste mensen zeggen je ex is je ex en als ze elkaar leuk vinden kun je ze niks verbieden maar ik vind het toch een soort ongeschreven girlcode en voel me er gwn echt klote over.

Sorry voor het mega lange verhaal, ben slecht in samenvatten haha.
xx

Ik vind het wel echt lullig van haar want ze weet dat jij hem nog leuk vindt en ze heeft tegen je gelogen dus. Het is dan wel je ex, maar er zijn ontzettend veel jongens op de wereld en het is echt kut van haar dat ze er precies met jouw ex vandoor gaat. Je bent terecht boos dus.

Ik vind het ook niet kunnen, zeker omdat zij jou steun en toeverlaat was wat betreft hem. Ze wist dat je kapot ervan was, en toch flikt ze dit. Niet één, maar meerdere keren. Nadat ze nadrukkelijk heeft gezegd dat nooit te doen omdat ze dat niet vond kunnen tegenover jou… Ze loog gewoon recht in je gezicht. Je hebt alle redenen om boos te zijn, vind ik. Ik zou het ook echt aan haar duidelijk maken dat je dit een naaistreek vindt.

In deze situatie is het wel erg lullig inderdaad. Tijd voor een goed gesprek dus. Niet verwijten gaan maken maar gewoon vertellen dat je dit echt vervelend vind en dat je best wel boos bent, want daar heb je wel het recht op ja.

Thanks meiden voor de reacties!

Even een update

Ze stuurde net voor het eerst een berichtje op whatsapp sinds maandag waarin ze vroeg of ik wilde praten aangezien we zaterdag een feest hebben waar we eigenlijk samen heen zouden gaan en ze was bang dat het misschien fout zou gaan als ik zegmaar dan boos zou gaan worden als ik al wat gedronken heb en dat niet leuk zou zijn voor anderen. Niet precies wat ik wilde horen aangezien het klonk alsof ze alleen wilde praten zodat het zaterdag niet escaleert in plaats van dat ze het kut vind maarja. Ik wil haar eigenlijk voorlopig even niet zien of spreken maar vind het zo moeilijk omdat ik zaterdag weinig keus heb om d’r te zien. Ik heb gereageerd dat ik niks tegen haar te zeggen heb en hoop dat ik me zaterdag kan inhouden…

,

en ik zou dr eigenlijk negeren t/m zaterdag ofzo. Kan je zaterdag niet met iemand anders heen?

Ik heb ook in zo’n situatie gezeten. Dat deed ontzettend veel pijn. Maar ik heb toen gezegd tegen mijn ex en mijn vriendin dat ik het allemaal prima vond. Hartstikke stom natuurlijk. Na een tijdje kregen ze wat samen. Het was telkens ongemakkelijk tussen mij en die vriendin. Ik heb die vriendschap uit eindelijk maar geeindigd. Ik ben blij dat ik het heb gedaan. Anders had ik me iedere keer als ik hun samen had gezien rot gevoeld. Als ik jou was zou ik goed nadenken over wat je wilt. Kun je haar uberhaupt wel een echt goede vriendin noemen?

Jaa ik ga zaterdag ook met iemand anders erheen, het is alleen nog steeds moeilijk omdat ze er allebij zullen zijn en het is niet een super groot feest ofzo dus ik het is moeilijk om ze beide compleet te negeren. Ik ben het wel echt van plan

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt een paar jaar terug. En het is wel goed dat ze het zelf aan je vertelde, dat getuigt ook wel van lef.
Het is aan jou wat je doet, maar vergeet alsjeblieft niet dat je ALLE recht hebt om er moeite mee te hebben. En neem er ook de tijd voor om ermee te dealen. Helaas kun je gevoel niet tegenhouden, en dat is kut voor jou, je ex en je vriendin. Ik denk namelijk dat geen van jullie dit een chille situatie vindt.
Heeeel veel succes, geef duidelijk je grenzen aan en let op jezelf!

Oooohh ik zou zo boos zijn. Echt wtf denkt zij? Heel plan met je bedenken om ondertussen zelf er met hem vandoor te gaan. Met zo iemand zou ik niet meer te maken willen hebben. Gatver

Wat?! Sowieso heb jij het recht om boos te zijn! Zelfs als je hem niet meer leuk vond hoort ze dat niet te doen. Ik zou haar echt gewoon een tijdje negeren en haar lekker alleen laten gaan zaterdag. Laat d’r maar lekker op de blaren zitten voor een paar dagen.

Echt bedankt voor alle reacties, fijn om te horen dat ik terecht zo boos ben.

We hebben alleen een soort vriendengroepje waar mijn ex en zij beide inzitten. Doordat het een tijdje dus niet zo goed liep tussen mij en een ex en hij ook een tijdje boos op mij is geweest kwam ik er niet meer zo vaak bijstaan of ging ik vaak niet mee als ze gingen chillen. Daarom zit ik eigenlijk niet meer helemaal in de groep en nu lig ik er dus echt helemaal uit nu ik het hele contact met hun beide heb verbroken. Zaterdag zou ik er dus eigenlijk met hun heengaan en er is gelukkig wel een meisje uit de groep die beloofd heeft zaterdag met mij mee te gaan en er voor mij wil zijn dan maarja, ik zit dus meer op de blaren dan haar helaas… Wordt moeilijk hun met z’n alle lol te zien hebben en heb ook tegen die vriendin gezegd dat ik wel niet ging omdat ik het echt voor haar niet wilde verpesten maar toen zei ze dat ze dan bij mij film kwam kijken dus dat ze sowieso bij mij bleef, wel lief dus.

Wauw dit lijkt echt 100% op wat ik had. En ineens ga je je oncomfortabel voelen in je groep en lijkt alles ineens anders te gaan. Supergoed dat je vriendin haar prioriteit bij jou heeft liggen. Je komt er wel uit samen, geef het wat tijd!

Terecht dat je boos bent! En ontzettend fijn dat er tenminste één persoon is die het wél wat kan schelen dat jij bent belazerd. Dat zijn échte vrienden.

Ik zou dit echt niet pikken hoor. Erg jammer dat zij een jongen tussen jullie vriendschap in laat staan én eerst nog liegen dat ze hem nooit leuk gaat vinden. Nee, dit is geen echte vriendin.

Wow, dat is echt heel nasty van haar.