vriendin met eetprobleem

ik heb een probleem, nou eigenlijk ik niet maar een vriendin van mij.
Ze heeft dus een eetprobleem en daar zit ze heel erg mee, ze zegt dat ze een stemmetje in haar hoofd heeft en dat stemmetje zegt de heletijd ‘niks eten, niks eten’. En als ze wel wat eet dan gaat ze gelijk sporten om af te vallen. Ze moet er vaak om huilen maar ze kan er gewoon niet mee stoppen.
Ik wil haar ontzettend graag helpen maar ik weet gewoon niet hoe!
Ik kan haar niet bellen, of bij haar langskomen.
Het is namelijk niet echt een héél erg goede vriendin, want ik ken haar eigenlijk helemaal niet zo goed. We kennen elkaar via internet, door elkaars msn te geven en via msn hebben we dus heel veel contact.
Ze zegt dat ze het aan twee goede vriendinnen heeft verteld maar dat ze alletwee niet echt reageren.
Hoe kan ik haar helpen?

Probeer haar naar een psychiater te laten gaan, alleen kan je dit niet af.
Ik heb er ervaring mee.
Ze heeft een psychologische stoornis en een verdraaid zelfbeeld, dat klopt gewoon niet en daar heeft ze psychische en misschien zelfs wel interne hulp voor nodig.

Ja, inderdaad. (Ik heb er ook ervaring mee) Er moet wel iets gebeuren. Weten haar ouders het? Je zou ook kunnen proberen om haar zo ver te krijgen om het aan haar ouders te vertellen. Of in elk geval dat ze naar de huisarts gaat, die kan haar wel doorverwijzen.

Wat hierboven staat, ze moet hulp zoeken voor het te laat is…