vriendin met dr vriend.

Ik weet niet of deze nou bij Lifestyle of hier hoort, dus hij mag worden verplaatst als dat nodig is (:

Mijn verhaal:
Ik had een geweldige vriendin, Tessa, we waren zo goed met elkaar 12 jaar lang. Toen ik in een andere klas kwam 2jaar geleden werd ik vrienden met een jongen, Lars. Lars en ik werden goede vrienden, ik heb hem nooit leuk gevonden maar gewoon vrienden al dacht iedereen wat anders. Toen ontmoette Lars mijn vrienden dus ook Tessa. Hij vond haar helemaal geweldig enzo dat had hij toegegeven, maar ik wist dat Tessa eigenlijk iemand anders leuk vond, al vanaf het begin van het schooljaar.
Toen hebben we tegen Tessa gezegd dat Lars haar leuk vond en zij wist niet wat ze ermee moest, Vond ze hem leuk? Nee, dat zei ze zelf. Hij had ondertussen al iemand anders gezoend die echt heel erg op Tessa leek, maar dat terzijde…
Tessa en Lars kregen plots een halve maand daarna met elkaar, want ze vond hem opeens uit het niets het einde.
De eerste 3maanden hebben we niks met Tessa kunnen afspreken, ik en mn andere vriendin dachten dus dat komt vanzelf wel weer beginnende liefde.
Wat je liefde noemt… Tessa en Lars leken niet echt een relatie te hebben, ze sloegen op elkaars hoofd, scholden elkaar verrot en dreigden elkaar om het uit te maken, dit allemaal voor de grap.
Toen in de 4e maand ging Lars vreemd, hij had heel die avond een meisje zitten zoenen en vertelde dat niet tegen tessa. Later wel nadat wij hadden gezegd naar Tessa te gaan. Alleen had ie het gedeelte dat ie haar ook nuchter gezoend had erbuiten gelaten. Elaine [vriendin] en ik vonden dus dat ze dat wel moest weten we waren tenslotte haar beste vriendinnen. Hebben we het verteld, werd ze boos op ons want hij zou zo iets nooit doen en ze hielden van elkaar en blablabla.
maar in die 4maanden hebben we Tessa nooit alleen gesproken, alleen bij een concert maar daar was ze ook niet echt haar zelf meer. Sinds ze namelijk met die Lars heeft, hebben we haar niet vaak meer zien lachen.
Ruzie na ruzie na ruzie hebben we gehad, want Elaine en ik zagen alles verkeerd en ze hoorden bij elkaar en gaan nooit uit elkaar. We hebben het een halfjaar uitgezongen en toen zeiden we van je kan de pot op. Maar toch zien we haar als vriendin, ook al negeert ze mij en niet weet waarom ze dat doet…
Nu hadden ze pas een jaar en gingen ze uit, op die avond heeft Lars dus weer een ander gezoend voor haar ogen!
Wij willen duidelijk maken dat dat niet goed is, maar Tessa blijft erbij dat hij dat nooit zou doen enzo.
Ik ben nu mijn vrolijke beste vriendin kwijt want ze is nu iemand geworden die afhankelijk is van haar vriendje, hoe help ik haar ?

Sorry lang verhaal maar ik weet het echt niet meer.

Heftig.

Ik vind dat je genoeg geprobeerd hebt.
Laat 'r nu maar 'r eigen boontjes doppen.

Ze komt er vanzelf wel achter.

Precies. Ik heb ook zo’n vriendin gehad en geloof me zulke vriendinnen wil je niet. (Ik heb haar te lang alles vergeven en achter haar aangelopen tot dat ik het zat werd.) Ik zou nog 1x met haar gaan praten en duidelijk maken dat dit niet kan. Als ze dan niet realiseert dat ze fout zit heeft ze pech.

Dankjulliewel voor de reacties !
praten probeer ik dus al een jaar lang dus dat heeft ook helaas geen nut meer :frowning_face:
Misschien moet ik het maar laten
maar wat moet ik doen als ze weer voor mn deur staat en dr vriend heeft gedumpt ?
gewoon weer normaal doen of gewoon de deur dichtknallen zegmaar…

Nee, niet dichtknallen. Je vriendin is gwn erg obsessief verliefd. Ze kan er zelf niet echt aan doen (hormonen etc).
Ze ziet het allemaal niet erg helder.

Zei je nu net dat die jongen voor haar ogen met een ander zoende en dat ze nog steeds niet gelooft dat hij het heeft gedaan?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[quote author=Brod link=topic=147130.msg4890909#msg4890909 date=1267113212]
[…]

Nee, niet dichtknallen. Je vriendin is gwn erg obsessief verliefd. Ze kan er zelf niet echt aan doen (hormonen etc).

Zei je nu net dat die jongen voor haar ogen met een ander zoende en dat ze nog steeds niet gelooft dat hij het heeft gedaan?[/quote]

Zoiets ja, ze zijn nog steeds bij elkaar… en zij denkt dat ie het nooit meer zal doen…

Idd.
En als ze voor je deur staat, laat haar dan gewoon binnen. Troost haar, zeg niet van; Jaa het is je eigen schuld of ik zei het toch!
Troost haar, en dan ziet ze vanzelf in dat je al die tijd gelijk had.

Heftig verhaal idd.
Ik heet Tessa en ik ken een Elaine

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[quote author=NevershoutLaura link=topic=147130.msg4892051#msg4892051 date=1267121119]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[message=4890909,noline]Brod schreef op 25 February 2010 @ 16:53[/message]:\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
[…]

Zei je nu net dat die jongen voor haar ogen met een ander zoende en dat ze nog steeds niet gelooft dat hij het heeft gedaan?[/quote]

Zoiets ja, ze zijn nog steeds bij elkaar… en zij denkt dat ie het nooit meer zal doen…

Ze doet me een beetje denken aan een vriendin van mij, die is extreem naïef.
Probleem is dat je van voorhand al weet dat het zo verkeerd gaat aflopen en dat je dat probeert duidelijk te maken maar dat je tegen een muur bent aan het praten.
Zulke mensen moeten dat ofwel met heel veel vallen en opstaan leren, ofwel leren ze het gewoon nooit.

Je hebt genoeg gedaan denk ik :wink: en als je voor je deur staat zeker niet ‘ik heb het je toch gezegd?’ zeggen, ook al zou je dat zooo graag doen (geloof me, ik moet me ook altijd serieus inhouden)

dan heb je toch toevallig niet iets met een ene Lars?

Wooooow zoiets maak ik nu ook mee !
Echt eng griezelig hetzelfde.
Ik weet ook niet wat ik moet doen…

Wow, lastig! Eerlijk gezegd denk ik dat die vriendin er zelf achter moet komen wat die jongen met haar doet! je kunt het 1000x tegen haar zeggen, maar zolang ze er zelf niet achter staat zal ze nooit luisteren. (weet het een beetje uit ervaring, je laat zoiets pas los als je er zelf achter staat en echt de knop om wil zetten). Komt ze ooit wel een x bij je met haar verhaal, probeer dan naar haar te luisteren en ben er voor haar! Na een tijdje kun je dan ook vertellen wat het met jou gedaan heeft &zal ze hopelijk inzien dat ze heel stom bezig is geweest…