Vriendin met anorexia

Hooi,
ik ben best nieuw hier, dus hoop dat ik het goed doe!(:
Maar waar het dus over gaat…
Ik heb een vriendin met anorexia. Ik mag haar echt heel graag enzo, maar kan me ook zo ergeren aan haar de laatste tijd, dat ze haar fiets altijd achterin zet, zodat ze verder moet lopen en zovaak mogelijk de trap gebruiken. (perongeluk boeken vergeten etc.) Ik word hier echt gek van, ik wil zo graag dat ze beter word! Maar weten jullie hoe ik hier mee moet omgaan, dat ik me niet zo erger aan deze dingen? Want volgende week gaan we met school op excursie en dan denk ik dat er best veel dingen zijn waar ik me aan kan ergeren, maar ik wil mijn excursie niet laten verpesten, wat jullie denk ik wel snappen. Dus hebben jullie tips? Of ervaring. Of heb je zelf anorexia en kan je hier op antwoorden, help me! Dank!

Misschien kun je haar vragen of ze ajb wat minder kan doen wanneer jullie op excursie zijn omdat het jou zo onwijs dwars zit?:slightly_smiling_face: Het haar sowieso vertellen in ieder geval;).

Zoveel mogelijk begrip voor hebben. Anorexia is een ziekte, en haar veranderen zou niet kunnen. Krijgt ze al hulp? Want dat is sowieso belangrijk! Misschien een goed gesprek met haar voeren, en bijvoorbeeld zelf voorstellen om haar boeken te halen. Voor de rest zou ik haar gewoon laten gaan in wat ze doet (als ze hulp krijgt) en dan een stapje terug nemen. Maar haar blijven steunen is wel heel belangrijk :slightly_smiling_face:

Haar boeken halen etc. lukt niet, want ze is best eigenwijs en dan loopt ze of gewoon mee, of ze laat het me niet toe. Daar kan ik dus niks aan veranderen, maar ik wil me zelf er gewoon minder aan gaan ergeren. Haar gewoon laten doen, en hopen dat er een wonder ofzo gebeurd dat het over gaat. Ik ga het er ook met haar over hebben hoor, voordat we op excursie gaan. Maar het is moeilijk om er met haar over te praten, en sowieso zien we elkaar op school het meest, want doordeweek hebben we niet echt tijd om af te spreken. En op school ga je niet over dat soort dingen praten. Het is zo moeilijk, zo uitzichtloos…

Zijn er misschien nog meer meiden met vriendinnen met anorexia? Dan kun je dingen hier kwijt ofzo…

Ja, ik!
meerdere zelfs :blush:
het heeft geen zin om met ze te praten
als je zegt dat ze moeten eten dan doen ze dat miss wel maar spugen t tog weer uit
ze zijn ook heel eigenwijs
ik zou gwoon naar vertrouwingspersoon op school gana
en t probleem uitleggen
:blush:
heb ik ook gedaaan
ze zal er niet blij mee zijn maar ze moet geholpen wordne als t zo door gaat

suc6

Ze wordt al geholpen , ze eet ook weer gewoon enzo (met een lijst) dus ik hoef haar daar niet mee te helpen. Maar meer dat ik me aan haar erger, omdat ik het moeilijk vind om er mee om te gaan, ik wil en ik kan het niet accepteren. hoewel zij zegt dat het bij haar hoort en dat ik het wel moet accepteren.