Vriendin mag mij niet.

Hi, ik heb de laatste tijd een paar problemen met een ‘vriendin’ van me gehad, en ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen?

Nou, ik ben goed bevriend met een groepje met 4 andere meisjes, we kennen elkaar pas sinds het begin van het schooljaar maar waren meteen al vriendinnen we kunnen het heel goed met elkaar vinden. Nouja, er is 1 meisje bij (V) en ik heb het gevoel dat zij mij niet helemaal mag. Een week terug vroeg ze waar ik fan van was, en ik zei dat ik wel een beetje fan van One direction was. Ze begon meteen tegen me te schreeuwen dat dat niet moest en dat hun gay en lelijk waren, en dat ze hun haat, en mij ook als ik daar echt fan van was. Ik wist niet wat ik moest zeggen dus liep maar weg, hier was verder niemand bij enzo, en niemand weet hiervan. Ook heeft zij een crush op een jongen uit de klas, hem noem ik ff M. Een tijdje terug na school pakte ik mijn boeken en jas uit mijn kluisje en sta met een vriendin te praten. Toen kwam V aangelopen en mengde zich in het gesprek. Toen kwam er een ander meisje uit onze klas en die vroeg ‘‘Hee V, ben jij misschien op M?’’ V liep rood aan en zei ‘‘Nee, wtf.’’ Toen dat meisje wegliep pakte V aan mijn haar en sloeg me met mijn mond tegen haar kluisje aan. Ik helemaal bloeden en gillen, (de aula was leeg, op V, een andere vriendin en mij na) toen zei V tegen me hoe ik dat ooit had durven doorvertellen, dat ik vreselijk arrogant was. Mijn andere vriendin had een zakdoekje gepakt en die gegeven, en ik rende bijna huilend naar buiten. Normaal fiets ik met hun twee mee maar ik ben snel alleen naar huis gefietst. Dus V mag mij niet, en ik weet niet of ik haar wel aardig vind. Ze kwetst me overigens best vaak door te zeggen dat ik zo lelijk ben dat ik nooit een vriendje kan krijgen enzo. Maar ik durf het niet tegen de andere vriendinnen te zeggen, want ik ben bang dat hun míj dan niet meer mogen. Moet ik met V praten? Of met m’n andere vriendinnen? Want ik weet eerlijk gezegd niet wat ik hiermee moet…

O sorry het is een beetje lang geworden… Nouja bedankt voor het lezen.:heart:

dat is -voor zover ik weet, misschien is het op andere scholen anders- een enorme bitch die niemand mag en die zéker je vriendin niet is.
en oh mijn god ze heeft ervoor gezorgd dat je moest bloeden en dat je pijn had? Hebben jouw ouders haar ouders gebeld of is er ieg íets ondernomen, want dat kan écht niet.

Ik vind dit eerder pesten.

Ik weet dat het moeilijk is, maar ik denk dat het het beste is alsje het toch verteld. En als zij voor die andere ‘vriendin’ kiezen, weet je meteen wat voor vriendinnen hun zijn.
Veel succes!

Dit inderdaad ook ja.

nou, ik zou in ieder geval niet meer haar vriendin zijn hoor!
wat een bitch
als je je wel fijn voelt bij je andere 3 vriendinnen zou ik het wel tegen hun zeggen, ik vind dit echt niet normaal.
en als zij wel jouw vriendinnen zijn, zullen zij dat ook niet vinden!

dat. wat een kutwijf

wat een afgrijselijk mens, kan je geen vriendin noemen. gewoon niet meer mee bemoeien en niet mee praten.

@ Bluelion, tot nu toe is er niets ondernomen, want tot zover weet mijn moeder hier ook niet van, maar (hopelijk) gaat dat niet lang meer duren. De rest van het groepje vind haar ook niet echt ‘super.’ Dankjewel!

@ Augurkenpot, daar heb je een punt ja. Ik wil het haar ook wel vertellen maar ik weet niet hoe, moet ik dan meteen zeggen dat ik het gevoel heb dat ze me niet mag, of dat ze gemeen doet? Ook jij heel erg bedankt!

De rest ook heel erg bedankt voor jullie reacties, nu weet ik dat ze dus echt gemeen is en het niet aan mij ligt ofzo, thanks!

Als je al aangeeft dat jouw andere vriendinnen haar ook niet echt mogen, is dat alleen maar een bevestiging. Niemand mag namelijk aan je zitten of jouw pijn doen. Als ik jouw was zou ik dit echt tegen je vriendinnen vertellen en ook tegen je ouders! Want dit is gewoon pesten.

Wow… Wat een kutwijf.

Dit vind ik écht niet kunnen, zie ik als niks anders dan pesten. Wat een gemeen meisje. Ze moet jou lekker in je waarde laten joh, dat soort mensen kunnen met kleine dingen al zoveel kapot maken en dat is zó’n zonde :frowning_face: Ik zou zorgen dat in ieder geval iemand in je omgeving het weet (een van de meisjes uit jullie groepje bijvoorbeeld), en óf zo snel mogelijk óf als het nog een keer gebeurt dat je meteen naar je mentor en/of ouders stapt.

Nogmaals: dit hoort niet, dus ‘zorg’ dat ze ermee stopt (in hoeverre je daar zelf voor kan zorgen).
Ik heb zelf in levende lijve ervaren hoe erg het is als er gemene dingen tegen je worden gezegd en dat heeft me enorm kapot gemaakt, dus ik zou er zeker wat aan doen.

Uhm ik zou gewoon zeggen dat ze je niet aardig vindt. Als die vriendin zegt dat dat niet zo is, zou ik zeggen wat ze bij jou heeft gedaan. En graag gedaan hoor :slightly_smiling_face:

Ten eerste: Dit kun je echt geen vriendin noemen. Wat een bitch.
Ik wou ook even zeggen: Probeer ook bij haar uit de buurt te blijven.
Verder heb ik helemaal niks toe te voegen aan Curiosityy’s post. Jeetje, dit mag je niet pikken hoor!

Je hebt het gevoel dat ze je niet mag. Nou als ze zo doet… zou jij haar niet moeten mogen. Praat met je andere vriendinnen want dit is echt bizar.

Ten eerste echt superbedankt voor jullie reacties allemaal, gelukkig ben ik dus niet de enige die denkt dat ze niet echt een ‘vriendin’ is, en opeens moet ik er weer aan denken dat ze alleen op deze school kwam, dus waarschijnlijk uit alleenheid nieuwe vrienden ging zoeken, oh wat gemeen :l
Ik ga er sowieso met iemand over praten, iedereen bedankt voor alle tips, opmerkingen etc!! :heart:

Dankjewel voor je reactie (: