Vriendin maakt mij onzeker

Mijn vriendin is een ‘natural beauty’, zonder makeup is ze al heel erg mooi. En dat weet ze ook van zichzelf, ze heeft vol zelfvertrouwen en dat maakt mij onzeker. Ik vind het moeilijk om met haar te stappen, zij krijgt alle aandacht van jongens, jongens vragen haar nummer, gaan met haar dansen etc, ik sta er dan een beetje bij. Het zielige is dat als jongens met mij praten dan gaat het alsnog om haar lmao.
Ze is heel aardig, lief en ik kan altijd met haar lachen, maar ik word er zo onzeker van, waardoor ik minder geneigd ben om met haar iets leuks te doen. Hoe gaan jullie met dit soort situaties om?

Hmm, vervelend is en begrijpelijk dat je misschien zo denkt, maar iedereen is toch mooi op zijn/haar eigen manier, dat moet je zeker niet vergeten!

Ik snap dat je het dan ook vervelend vindt als jongen gewoon op haar af komen en met jou over haar gaan praten. Misschien kan je ook aan haar aangeven dat je het vervelend vindt dat het zo gaat, zodat ze misschien wanneer jullie samen zijn meer met jou bezig kan zijn dan met andere mensen.

X

Stop met jezelf vergelijken met haar. Want dat is precies wat je doet,jezelf vergelijken met iemand die totaal niet hetzelfde is als jij. Anders zou je niet onzeker worden,maar ipv daarvan denken dat jij op je eigen manier mooi bent en zij dus ook. Het is makkelijker gezegd dan gedaan,maar probeer wel echt bij jezelf te blijven. Het is ook wel lullig dat die jongens naar haar toe stappen ipv van jou,maar je noemt nu allerlei dingen van haar uiterlijk… joh,dat hoeft het er toch helemaal niet mee te maken hebben? Misschien denk je bij zo’n jongen ‘pff,dat is er weer zo een hoor…’ en blijft daarom een beetje stil en hou je jezelf afzijdig en dan denken die jongens ook dat jij zo bent. Maar ik weet zeker dat je niet zo bent! Je vriendin heeft natuurlijk niks door en doet gewoon zoals altijd,ze is lief,aardig en grappig zeg je. Nou dat laat ze zien en daarom vinden die jongens haar misschien ook aantrekkelijker want uiterlijk is niet alles! Wat ik hiermee wil zeggen is; blijf bij jezelf,houd van jezelf. Raak niet van slag maar laat jezelf zien! Laat zien hoe leuk jij wel niet bent. Je kunt het wel!

En wat een idiote actie; met jou praten over je vriendin. Joh,zeg voortaan eens: ‘‘Ik ben Anonymousgirl98 en als je mij niet interessant vindt,praat dan gewoon niet tegen me’’ Punt. En ik snap het ook wel hoor… het is ook lastig,maar dit is ook niet leuk.

Ik zou er met haar over praten. Praten is beter dan zwijgen en ik weet zeker dat ze je begrijpt. Zoals hierboven al gezegd werd gaat het vaak meer om je houding dan je uiterlijk en ook al ben jij al super mooi, de houding van je vriendin zorgt waarschijnlijk ervoor dat ze aantrekkelijk wordt gevonden. praat er met haar over, misschien kan ze je zelfs tips geven hoe je zelfverzekerder over komt. Succes :slightly_smiling_face:

Ik weet hoe je je voelt, eigenlijk altijd als ik een snap maak van mij en mijn beste vriendin, krijg ik vaak snaps terug van wie is dat, en ik ben zelf ook altijd heel onzeker over mezelf.

Maar zoals hier al eerder is gezegd, iedereen is mooi op hun eigen manier. En iedereen heeft een andere smaak, dus niet iedereen zal jouw vriendin mooier vinden dan jou hoor! :wink: