Vriendin maakt me depressief

Jullie hebben me heel erg geholpen, bedankt!

Het lijkt voor mij alsof je alleen weer vriendinnen met B wilt zijn voor F? Ik bedoel je zegt zelf dat je niet goed met B kan opschieten waarom zit je er dan zo erg mee dat jullie ruzie hebben?

Idk ik zou het gewoon laten, ik bedoel je hebt niks gedaan zeg jijzelf. Sowieso geen cadeautjes gaan geven, stom advies van F :slightly_smiling_face:

Ik kom haar overal tegen op school, ze zit in mijn groepje en is heel close met F. Voor mijn gevoel word ik buitengesloten, ik zit met hen allebei in elke klas en ik blijf tegen school opkijken als ze me blijft negeren. Dus aan de ene kant denk ik, laten gaan, je bent het niet waard om voor te vechten. En aan de andere kant heb ik ook weer het gevoel alsof ik afhankelijk van haar ben omdat ze zo overal aanwezig is.

Dit snap ik eigenlijk al niet, als je niet goed met iemand op kan schieten is diegene toch geen vriendin?

misschien moet je daar dan over praten met F

Ja haha, als ik met F op school ben dan is B altijd wel aanwezig.

Ik voel me heel afhankelijk van haar omdat ze zo’n grote invloed heeft op F, en zij ook zo veel met haar omgaat. Dus ik doe heel veel om die vriendschappen te behouden. Misschien zou ik iets hebben gezegd wat ik ben vergeten, maar ze weigert ook om de zogenaamde bewijzen als screenshots en bronnen door te geven zodat ik kan zien wat ik precies heb gezegd. Als ik dat zou zien zou ik weten waarvoor ik precies mijn excuses aanbiedt.

@Sugar, ik heb meerdere keren geprobeerd om met F te praten maar die blijft doordrammen dat ik lief tegen haar moet doen

ik zou lekker boos worden op die B.
sorry maar ze walst over je heen, denk dat je es ff goed voor jezelf op moet komen.

Dit zijn zo van die typische schoolruzies. Ik zou het gewoon laten. Je vind haar niet leuk, je hebt niks misdaan, … Dus ik snap niet dat je het wilt goedmaken enkel omdat ze bevriend is met je beste vriendin. En als ze toch zo graag ruzie maakt voor kleine dingen is de kans relatief groot dat F en B ooit ook ruzie krijgen.

Ik snap dat je het niet leuk vind om met iemand ruzie te hebben. Maar als zij zich zo opstelt ben ik er al snel klaar mee. Als ik jou was zou ik haar gewoon laten. Het enige wat je tegen haar kan gaan zeggen is dat je hebt geprobeerd het goed te maken en dat je het niet leuk vind dat ze je nog steeds buiten sluit. Reageert ze nog steeds hetzelfde? Dan moet je er gewoon klaar mee zijn, en je hoeft niet bang ofzo te zijn wat je beste vriendin zegt. Want ze zal altijd achter je blijven staan. Daaraan merk je of ze echt een beste vriendin van je is :wink:
Dus zeg gewoon de waarheid en je ziet het wel! Vrienden heb je niet nodig in je leven, alleen de mensen om wie je geven! <3

Je/jullie hebben gelijk.

Heel erg bedankt voor jullie reacties!

Ik zou niet al te veel met haar omgaan als ik jou was. Als ze bij jullie staat, gewoon vriendelijk doen. F weet ook wel dat jullie niet de beste vrienden zijn.

En btw. Dit maakt je niet gelijk depressief als iets even niet leuk gaat.

Pff, wat een kreng zeg. Je laat B echt over je heen walsen, kom voor jezelf op en vooral géén cadeau’s ofso kopen voor haar (wat een advies man, klinkt een beetje of F ook bang is voor :sunglasses:. Laat B niet je vriendschap met F verpestte.

Wanneer iemand je depressief maakt, moet je zorgen dat je bij diegene uit de buurt blijft. Je moet niet met mensen omgaan die je slecht laten voelen, dat werkt voor geen meter en daar schiet je helemaal niks mee op.