Vriendin liegt

Een van mijn goede vriendinnen liegt echt over alles.

Soms verzint ze gewoon hele verhalen maar ze heeft bijvoorbeeld ook verteld dat ze verkracht is (terwijl dit niet zo is) en dat ze zwanger is geweest en een abortus heeft gehad. Dat ze waarschijnlijk baarmoederhalskanker heeft etc.

Aan de ene kant heb ik zoiets van iemand die liegt kun je het beste gewoon geen aandacht meer geven en niet als vriendin hebben. Maar aan de andere kant, je liegt toch niet zomaar over zulke erge dingen? Dan is er toch wel iets mis met je?

Weet iemand wat ik moet doen?

waarschijnlijk is je vr iendin een pathalogische leugenaar. heeft 'n soortvriendin van mij ook gehad…

't is een soort ziekte… (neemt niet weg dat het héél vervelend en storend is!!)

Kun je daar iets tegen doen of blijft dat voor altijd?
En hoe weet je of iemand dat is?

Ik zou het even met je mentor bespreken, die kan jouw vriendin doorsturen naar een psycholoog.
Die stelt dan vast of ze wel of niet een pathologisch leugenaar is.

Ze zit niet bij mij op school. En haar ouders ken ik niet echt goed. Maar goed als het zou helpen om daar naar toe te gaan wil ik dat natuurlijk best doen. Ik weet alleen niet hoe ouders het oppakken als je verteld dat hun dochter veel liegt. Misschien geloven ze me dan niet of worden ze heel boos op haar of zoiets.

Waarschijnlijk heeft je vriendin pseudologia fantastica. Dat is dat ze heel veel liegt maar denkt diep in zichzelf dat ze de waarheid spreekt.
Ik heb eventjes gegoogled en misschien heb je er wat aan: http://mens-en-samenlevin…-waanbeelden-hebben.html.
Misschien is het inderdaad slim om je vriendin langs een pshycoloog(?) te sturen.
Succes ermee!

Trouwens, ik ken ook iemand die heel vaak liegt.

Klinkt bekend.
Ik had ook zo’n vriendin (ondertussen al niet meer)
Maar bij haar dachten we aan bordeline.
Maar ik weet natuurlijk niet wat dit is.

Een “vriendin” van mij die liegt ook extreem veel en die is manisch depressief.
En nu hebben we al 4 verschillende ziektes waar je vriendin aan KAN leiden :3

niet dat je hier wat aan hebt…

ok, duidelijk een stoornis dus? pathologische leugenaar, waarschijnlijk. ik zou even met iemand gaan praten, want dit is niet goed.

Ik zou de hulp inschakelen van iemand die d’r meer verstand van heeft. En ja, haar ouders horen dit denk ik wel te weten, hoe moeilijk dat ook is te vertellen.

Confronteren.

Ik had ook een vriendin met borderline.
Dan lieg je echt ontzettend veel over van alles en nog wat, voor de aandacht.
En je hebt ontzettende wisselende stemmingen. Het ene moment ben je harstike blij, maar er hoeft maar 1 klein dingetje fout te gaan en je bent helemaal down.
Tenminste, zo ging het bij die vriendin.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar het zou best borderline kunnen zijn.
Als ik jou was zou ik met haar proberen te praten en zorgen dat ze met een psycholoog kan praten zodat het zeker is dat ze borderline oid heeft. Het kan ook gewoon zijn dat ze aandacht wil :’)

Ik ga morgen met een vriendin naar haar ouders.
Een andere vriendin van ons die wel bij haar in de klas zit vertelde dat ze in haar armen snijd en dan expres korte mouwen draagt (ook al vriest het) om het te laten zien…

Confronteren is geen goede oplossing. Het is een ziekte en je geraakt er niet makkelijk van af. Vertel het haar ouders.