Vriendin liegt tegen vriendje

Vandaag was ik met een vriendin van mij in de stad, ze had daar afgesproken met een jongen.

Toen we terug gingen en hij weg was vertelde zij mij dat ze die jongen leuk vind maar het niet met haar vriendje wilt uitmaken.
Ik vroeg of ze verkering wilde met die jongen, toen zei ze: Daar geef ik geen antwoord op. Even later zei ze dat ze dat wel wou. En ze zei dat ik hem niet mocht hebben enzo. Ik vroeg dus zo van: En ga je het dan wel tegen je vriendje zeggen.
Zegt ze nee. Ik: Waarom niet? Zij: Nou het gaat ooit toch een keer uit en dan heb ik die jongen uit de stad.

Ik vind dit dus heel gemeen naar die twee jongens, want voor haar vriendje houdt ze verborgen dat ze eigenlijk met die ander wilt en hem niet meer zo leuk vind zonder het uit te maken, en die andere jongen uit de stad houd ze als reserve.

Ik wil het dus eigenlijk zeggen tegen die jongens aangezien ik het echt een rotstreek vind van haar, maar ben bang voor ruzie met haar.

Wat moet ik doen!?

Niks doen, het is haar probleem, niet het jouwe.

Inderdaad niks doen.

Wat lullig van je vriendin, maar als je geen ruzie met haar wilt dan kun je het beter voor je houden. Het is haar leven en wat zij doet, dat is haar probleem.

Dat begrijp ik. Maar haar vriendje is dus ook een heel goede vriend van mij en wij houden niks voor elkaar verborgen dus vind ik dit verschrikkelijk lastig en zal die het snel aan me zien dat ik wat verborgen hou.

Ik zou duidelijk tegen haar zeggen dat je het een rotstreek vind, maar ik zou het niet tegen die jongens gaan zeggen. Idd haar probleem, niet de jouwe

Oke, goede raad! Dat ga ik haar zeker duidelijk maken, maar het is inderdaad beter denk ik als ik het zelf niet tegen ze zeg.

Bedankt!:wink:

Ik zou haar ermee confronteren en haar een keuze geven, of jij vertelt het hem, of ze vertelt het zelf.

Dan is ze sowieso een vriendin kwijt.

Niet perse. Als ze een goede vriendin is realiseert ze zich dat dit niet eerlijk is tegen over haar vriendje en de andere jongen, en ze de juiste keuze moet maken.

Wat Moonstone zegt (:

Ik ben haar er nu mee aan het confronteren.

^ Misschien ehh… zou je dat beter persoonlijk kunnen doen?

Dat was ik ook van plan, maar ik zie er binnenkort een hele tijd (Lees: 3 maanden) niet meer.

Nee, dat antwoord van moonstone moet je echt vooral niet doen.

Ze moet het lekker zelf weten wat ze doet.

Maar even over dat stukje van: ze zei dat ik hem niet mocht hebben.
Vond jij die jongen dan ook leuk? Of dat toch niet?

Want zo nee, dan is er helemaal geen probleem voor jou. Je kunt je beter buiten dit soort zaken houden, ook al gaat het om je beste vriendin. Je zou wel kunnen zeggen dat je het niet slim van haar vindt en niet echt eerlijk, maar verder kan je toch weinig doen. Ze gaat het toch niet vertellen.

+1

Ow nee dan is het idd wat anders! Hoe heeft ze gereageerd? (:

Mijn beste vriendin ging ooit met een goede vriend van me, ik heb direct tegen haar gezegd, als je ooit vreemdgaat, ik zal het hem vertellen als je zelf niet doet. En hetzelfde toen ik relatie had… Maarja, wij zijn daar open in… Ook als ze zo iets had gedaan bij hem, zou ik ook zeggen; je moet het hem maar vertellen, anders denk ik dat ik het doe… Maarja wij zijn geen tieners meer dus misschien kunnen wij er wat volwassener mee omgaan.

Boos… :frowning_face:

Realiseert ze zich niet dat ze ontzettend idioot bezig is? Het is duidelijk dat ze haar vriendje niet meer wil, maak het dan nu meteen uit.

Dit is ook niet eerlijk tegenover jou, aangezien jij met beide bevriend bent.