Oké, hoi.
Ik heb dus een major problem. Een vriendin van me, die overigens ontzettend lief is, liegt over alles. Maar dan ook echt alles. In mijn ogen gaat het zover dat ik denk dat ze een pathologische leugenaar is.
Voorbeelden:
-
Ik ging met haar naar de bios en ze had gratis kaartjes (had ze wel vaker). Het was duidelijk dat ik hiervoor dus niets hoefde te betalen. Een week later krijg ik een bericht dat ze dat geld nog van me krijgt en dat haar moeder zegt dat ze het echt moet hebben. Ze zei zelfs dat ze voor de kaartjes BETAALD had. Naderhand dacht ik dat ik me misschien vergist zou hebben, dus ik checkte mijn berichten nog eens. Nee, er stond duidelijk dat het volledig gratis was. Ik weigerde het geld te geven. De keer daarop dat ik daar thuis kwam, zei haar moeder er niks, maar dan ook helemaal niks over. Ze was hartelijk en gewoon heel vriendelijk. Ik denk dus oprecht dat die vriendin hier over loog.
-
Ze liegt over het hebben van een relatie. Dit heeft ze al vaker gedaan. Als ik vraag om een foto laat ze een foto zien van een tumblr jongen (dus een foto van internet). Dit heeft ze al vaker gedaan met verschillende foto’s.
-
Tegen andere mensen op school heeft ze gezegd dat ze een hond had en twee zusjes (een tweeling). Ze had ook gezegd dat haar moeder niet haar biologische moeder is. Dit is allemaal niet waar, maar dat weet de rest allemaal niet omdat zij nog nooit bij haar thuis geweest zijn. Ook heeft ze verteld dat ze zwanger was, maar abortus gepleegd heeft.
-
Ik ging een keer bij haar slapen en toen zag ik dat ze een ask.fm had. Dit vond ik wel leuk, dus ik vroeg haar gebruikersnaam maar die weigerde ze te zeggen. Dat vond ik sowieso al raar, maar daarna ging ze haar scherm wegdraaien. Op een gegeven moment ging ze naar de wc, dus heb ik gekeken. Toen zag ik dat ze een foto van een tumblr meisje gebruikte. Ze deed overigens ook alsof ze Engels was. Eenmaal thuis heb ik haar (anoniem) een bericht gestuurd, in het Nederlands. Ik had het zo getypt dat ze wel moest weten dat ik het was. Hierin had ik gezet dat ik het niet vond kunnen dat ze zo mensen voorliegt. Ze heeft hier nooit op gereageerd. Toen ik terug ging kijken, had ze haar account gedeactiveerd. Face-to-face heeft ze hier ook nooit iets over gezegd. Een tijd terug ging ik weer kijken en zag ik dat ze weer begonnen was en deze keer met een andere foto.
-
Ze liegt ook tegen haar ouders. Ik was onderweg (in de auto) naar haar huis omdat ze mee zou rijden naar een feest. Maar we kwamen langs de McDonalds, daar zag ik haar (duidelijk) staan. Eenmaal bij haar thuis duurde het een halfuur voor ze er was. Wij hebben daar een halfuur op haar staan wachten (ze moest natuurlijk nog terugfietsen). Haar ouders waren boos want het was al zeven uur en ze had niks laten weten. Tegen hen zei ze dat ze haar fietssleutel kwijt was.
De vraag nu is: Wat moet ik hiermee? Heeft iemand anders dit ook (meegemaakt)?
Ik heb geen idee wat ik hiermee aan moet, en of het nog wel nut heeft om er iets van te zeggen. Ze is een heel lief meisje, maar ik weet gewoon niet of er iets aan te doen valt. Of dat ze haar eigen leugens gelooft.
Ik heb er heel veel moeite mee, want wat is waar en wat is niet waar? Ik weet gewoon niet meer wat ik wel en niet moet geloven.