Vriendin laten vallen voor een jongen.

Hee, ik zit nogal met een probleem.
Mijn vriendin L. is 14 jaar en ze heeft met een jongen van 16 M.
Ze hebben nu 2 weken iets en ze zien elkaar elke dag, met mijn vriendin gaat het niet zo goed op school en op haar rapport staat ze 7 onvoldoendes waarvan 1 zelfs een 3. Nu gingen ze vandaag afspreken en M. heeft aan L. gevraagt hoelaat ze uit was L. zei: half 4. Toen heeft M. tegen L. gezegt dat ze het laatste uur moets spijbelen zodat ze dan langer bij elkaar konden zijn. L. heeft dat gedaan. L. is een meisje dat heel snel te beinvloeden is, ze luisterd niet als ik zeg dat ze niet moet spijbelen. En M. heeft haar ook gevraagd om met haar naar bed te gaan, toen durfte ze geen nee te zeggen. Ze hebben het toen toch niet gedaan. Maar L. zei duidelijk tegen mij dat ze er nog niet klaar voor is om met hem naar bed te gaan.

ik snap het niet.
gaat het erom dat je je vriendin moet helpen?

Tja, daar kan jij verder niet veel aan doen…
Je kunt bijvoorbeeld wel tegen haar zeggen wat je denkt en dat je het een beetje dom vindt of zo, maar verder kan je haar niets verbieden.

Je kan haar natuurlijk advies geven, maar wat hieruit blijkt is dat ze toch niet zal luisteren… Het enige wat je kan doen is haar haar eigen fouten laten maken, en hopen dat ze ervan leert.

Haar waarschuwen en verder niks doen. Ze komt zichzelf dan wel op een gegeven moment tegen en als ze om hulp vraagt dan kan je haar weer helpen. Het is haar eigen probleem dat ze slechte cijfers haalt en dat hoeven anderen niet voor haar op te lossen…

Je kan haar advies geven en zeggen dat ze echt geen dingen moet doen tegen haar wil in, dat ze anders later spijt krijgt.
Maar meer dan dat kan je niet doen.

Maak haar duidelijk dat hij haar alsnog leuk zal vinden, ookal gaat ze niet met hem naar bed. Maar dat is natuurlijk alleen als hij haar echt leuk vindt…

je mening geven, en haar dan laten doen wat ze wil.
zeg wel dat je ook graag nog een keer leuke dingen wil doen, samen filmpje kijken, shoppen uitgaan enz. Zodat ze niet helemaal in zijn ‘ban’ is zeg maar :slightly_smiling_face:

dit duidt wel op een loverboy ;$

dit duidt wel op een loverboy ;$

^Eum nee…

^
^
waarom duidt dit op een loverboy?