He allemaal,
De titel zegt het eigenlijk allemaal al wel. Een vriendin van mij (even 1 genoemd) kopieert het gedrag, de kledingstijl, de manier van praten etc van een andere vriendin (2). 2 is een van mijn beste vriendinnen. De laatste tijd voel ik me heel erg kut door van alles en nog wat(wat dat was is terug te lezen in n ander topic op mijn profiel). Dit is sterk te merken maar 2 doet er helemaal niets mee. Ik ben de laatste tijd vrij afstandelijk en zeg vaak af voor leuke dingen omdat ik simpelweg de energie niet heb om ‘blij’ te zijn. Ik heb het idee dat 2 dit erg irritant vind en daarom mij ook ‘wegduwt’. Mijn probleem is alleen dat 1 hier erg veel gebruik van maakt. Vroeger waren 2 en ik heel erg close en hoorde 1 er niet helemaal bij, maar door het feit dat ik minder ‘leuk’ ben voor nu, trekt zij ineens heel erg op met 1. Het voelt een beetje alsof 2, 1 van me afpakt. Ook kopieert 2 nu ECHT ALLES van 1 alleen heeft 1 het zelf niet door. Ik heb het dr al wel eens verteld maar daar reageerde ze heel fel op aangezien 1 altijd alleen het beste in mensen ziet. Sinds dit reageert 2 dus vaak fel op me, en lijkt het alsof ze me totaal niet meer mag. Het vervelendste is dat iedereen ziet dat 2 veel te overdreven doet en 1 na-aapt in alles. Er kwam laatst zelfs een jongen uit mijn klas naar me toe die zei dat 1 echt overdreven ‘leuk’ probeerde over te komen op 2.
Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand misschien tips hoe ik 2 kan laten merken dat ik nog steeds een ‘leuk’ persoon ben of hoe ik haar kan vertellen wat 1 doet?
thanks voor t lezen van dit (waarschijnlijk) veel te lange bericht!
Ik denk dat je gewoon eerlijk moet vertellen wat er aan de hand is en waarom je je zo kut voelt daardoor. En als ze dat niet snappen zijn het echt geen goede vriendinnen en kan je beter andere zoeken. Klinkt misschien heel droog maar aan vriendinnen die geen rekening met je houden heb je niks. Succes