Vriendin komt altijd te laat of is er niet.

Hallo iedereen,
Een vriendin van me komt áltijd te laat als we afspreken (en dan een half uur tot een uur), en soms als ik naar haar toe ga is ze er gewoon niet en heeft ze niks laten weten ofzo. Dit vind ik erg irritant, ze is meestal later omdat ze opeens nog dingen moet doen of ze vergeet onze afspraak gewoon. We hebben het allebei erg druk, dus als we afspreken plan ik alles eromheen zodat we elkaar gewoon kunnen zien… kennelijk is het wederzijds niet zo.

Ik weet niet goed wat ik ermee aanmoet. We zijn al erg lang vriendinnen (we kennen elkaar al sinds de créche) en ik vind het ook moeilijk om haar erop aan te spreken (daar ben ik nooit goed in geweest). Als we elkaar weer zien is het wel heel gezellig enzo, maar door onze levens kunnen we elkaar dus al niet vaak zien (hooguit eens in de maand ofzo?) en als dan dus al afspreken doet ze zulke dingen!

Wat zouden jullie hier nu mee doen?

Afkappen. Dit is geen vriendschap. Jij doet een hoop moeite voor haar en je krijgt het niet terug.

je kan beter eerlijk zeggen,dat je niet leuk vind dat ze zo doet en haar daar op aanspreken.

als ze iets laat horen zal ik er ook zeker naar vragen, maar ze heeft altijd weer een andere reden waar ik niet veel mee kan ofzo

Ik zou kwaad worden, dan kalmeren en haar opbellen en vragen why the hell ze dat mij altijd flikt. Getuigt niet echt van goede vriendschap.

Oh jeetje ik ben ook slecht in op tijd komen en vaak te laat maar dan echt een paar minuutjes en ik laat altijd weten van ‘ik ben onderweg/ik ben er bijna’ (geen excuus maar toch). Gewoon niet op komen dagen zou ik noooit doen, denk dat je daar echt wel een keer wat van moet zeggen.

^Er is een verschil van een paar minuutjes of 1 uur. Als ik iets te laat dreig te komen sms/whatsapp ik altijd van ik kom er nu aan, of ik ben onderweg etc. Maar als een vriendin van mij iets te laat is dan houd ze mij onderweg ook op de hoogte van ik ben nu daar en daar.

Maar ik zou echt eens aan die vriendin vragen waarom ze altijd te laat is. Alsof de vriendschap niks voorstelt voor haar lijkt wel… Ik vind het heel raar.

@Sparrow: Ik heb haar toenet wel een boos berichtje gestuurd, ik vind wel dat ze me zelf maar moet opbellen om het uit te leggen. Waarschijnlijk heeft ze dan weer een of andere half legitieme reden. Normaal gesproken zou ik dan iets zeggen van: oke, dat is jammer maar daar kun je niks aan doen.
Maar dit kan toch niet zo door blijven gaan?!

Mijn probleem is vooral dat ik niet goed boos kan zijn, waarschijnlijk blijft ze het daarom ook maar doen. Maar nu begint de maat toch wel vol te lopen voor me… ik vraag me nu vooral af of ik het af moet kappen of niet.

Ik denk namelijk dat ze dit toch wel zal blijven doen… ze is altijd al zo geweest. En dat dit hierdoor geen goede vriendschap is ben ik wel met jullie eens.

Ik zou niet zomaar een vriendschap afkappen als ik jou was. Want als er iets kostbaar is zijn dat wel vrienden. Praat er met haar over en zeg ook maar gewoon dat je het lastig vind om haar hierop aan te spreken maar dat je het heel vervelend vind dat ze altijd te laat is/niet op komt dagen. Nouja, zeg gewoon wat je denkt! Maar geef haar de kans om te veranderen.

Je kan ook eens een tijdje niks van je laten horen kijken of zij een berichtje stuurt

Daar heb je gelijk in Asella! Ik denk dat ik voor nu maar af moet wachten tot ze wat van zich laat horen. Dan zal ik haar inderdaad zeggen wat ik van de hele situatie vind en kijken wat ze te zeggen heeft.
Hopelijk zal het gaan veranderen… want op deze manier is het echt kut.
Ze weet trouwens ook van me dat ik het altijd moeilijk vind om over zulke dingen te praten, dus als het goed is houd ze daar rekening mee.

@Chiara dat ga ik ook doen, ik ga sowieso afwachten tot ze wat laat horen… ben benieuwd.

Of je kan dr hints geven door bijvoorbeeld horloge te geven, heeft vriendin bij mij ook gedaan. En bij mij werkte het, ik kwam meestal ook te laat.

ze is wel eind april jarig dus dan kan ik haar misschien wel een horloge geven ja :stuck_out_tongue:

' ik vind het ook moeilijk om haar erop aan te spreken'

Als jullie een afspraak maken om de volgende x af te spreken zou je iets kunnen zeggen met ’ Deze keer wel op tijd komen he :wink: ’ en als ze er dan op in gaat van (bijv.) wat je ermee bedoelt dan kun je zeggen dat altijd als jullie afspreken, zij minimaal een half uur te laat is.
Het is makkelijker om haar zo erop aan te spreken want je doet het niet in 1x maar maakt een beginnetje en wacht dan even af hoe zij erop reageert.

Ik snap dat je het lastig vind maar als je een verandering wil zien zal je haar er wel op aan moeten spreken.

Ik heb dat ook bij een vriendin gedaan. Niet dat ze te laat kwam, maar van de een op andere dag kon ze ineens niet meer. We spraken af meestal met zn drieeen, en ik vroeg een aantal keer wanneer kan je weer, heb je zin om mee te gaan etc.

En elke keer zei ze ja ik kom, en dan op het laatste moment kon ze ineens niet of ze was helemaal volgepland. Toen heb ik het aan haar over gelaten, ik heb gezegd dat ik altijd wel tijd heb en dat zij maar een berichtje moest sturen. Ik heb nooit meer iets gehoord en ik heb haar na een jaar weer een keer gezien, en dat was wel weer leuk. Maar het heeft wel mijn ogen geopend…

Bij ons werd het afspreken ook steeds minder. Dat heeft vooral te maken met het feit dat ik al samenwoon met mijn vriend en studeer, heb het dus erg druk en moet ieder uurtje dat ik heb plannen. Meestal vraagt zij heel spontaan van: kom je bij me eten? of: zullen we wat gaan drinken? Dan kan ik gewoon nooit omdat ik altijd al iets heb.

Daarom besloten we om iedere donderdagmiddag af te spreken, dan hebben we het allebei al gepland. Helaas kwam er de afgelopen paar keer iets tussen (van allebei onze kanten). En voor vandaag hadden we eindelijk weer afgesproken, om 11 uur en dan is ze er niet :s…

Ik denk als we dat niet zouden doen zou het net zoals bij jou gaan Chiara.

@Blacklittlebutterfly dat is ook een fijne tip als ze er zelf niet over begint.

Het lijkt me idd beter om zelf niet meer moeite te doen, omdat zij jou laat zitten. Ik vind het echt niet netjes als je afspreekt en diegene komt niet opdagen. Is gewoon lullig.

Je kan haar ook een keer op haar gedrag aanspreken en zeggen hoe het over komt. Ook al vind je het heel moeilijk, het kan wel veel voor je doen. Want misschien heeft ze zelf niet echt t besef hoe rot het kan zijn.

Maar meid, je moet doen waar jij achter staat. Succes! Xje

Had een vriendin van mij ook, ik ben toen zelf ook maar steeds te laat gaan komen. Als ik om 3 uur wou afspreken zei ik 2 uur, en uiteindelijk ging het steeds beter en stond ze er om 2 uur :slightly_smiling_face:

Ja ik vind het heel jammer van die vriendin. Maar ze had het niet alleen druk met school, ze heeft ons een soort van vervangen voor andere meisjes. Maar ik begon het zat te worden dat ik steeds achter haar aan moest lopen, en onze andere gezamelijke vriendin ook… Maar met haar ga ik nog steeds goed om, gelukkig :slightly_smiling_face:

Maar je moet ook kijken wat je kan volhouden, of je het nog kan opbrengen. Ik vind het niet gek dat je dit gedoe na een tijdje spuugzat bent. En tuurlijk kan je het wel eens afzeggen omdat er iets tussen komt. Maar als ze niet eens komt opdagen zonder iets te zeggen, of steeds iets heeft of te laat is, vind ik het niet eens zo heel gek dat je het niet meer ziet zitten…