Vriendin kijkt steeds af

Hee iedereen,

er is iets waar ik mee zit: mijn vriendin kijkt steeds af. Ze haalt dan ook zogenaamd goede cijfers, terwijl ik haar zie afkijken en dat doet ze ook bij mij. Nu heb ik haar wel elke keer laten afkijken, want dat laat ik iedereen doen bij me, maar ik begin me er wel aan te ergeren als ze een superhoog cijfer haalt en dan ook helemaal trots is. Ik klink nu misschien als een enorme bitch, maar ik gun het haar eigenlijk niet (meer). Ik ga haar ook niet meer helpen, maar ik durf er eigenlijk ook niet veel van te zeggen.

Hebben jullie misschien tips?

Als dit topic nergens naartoe gaat, komt er snel een slotje op. :")

Tegen haar zeggen dat ze eens moet leren ipv bij andere mensen te kijken of ergens ver van haar vandaan gaan zitten.

Oh daar heb ik ook wel last van gehad. Ik legde dan ‘heel subtiel’ de toets bovenop het blad waarop ik de antwoorden had geschreven en dan liet ik net genoeg ruimte leeg om het volgende antwoord op te schrijven.

Inderdaad er tijdens de toets voor zorgen dat ze (en de anderen die bij je afkijken ook) niet af kunnen kijken. Al moet je heel kinderachtig met je arm om je toetsblad zitten of met je hand op je antwoorden; zij is zo kinderachtig bezig om niet zelf te leren maar om bij jou af te gaan kijken. En het ook tegen d’r zeggen dat ze moet stoppen met afkijken. Ik zou het gewoon direct zeggen, anders komt het misschien niet aan of lijkt het dat je 't niet erg vindt.
Het zal uiteindelijk allemaal in haar nadeel gaan werken als ze af blijft kijken.

Zo schrijven dat ze het niet kan lezen (dus hand ervoor of toets vlak er naast) en haar gefluister etc negeren. Als het blijft doorgaan kan je t eventueel melden bij de leraar zodat hij er op kan letten. En nee dit is niet lullig, want dan gaat ze misschien eindelijk een keer zelf leren. Ze kan immers niet afkijken op d’r eindexamen

Ik snap donders goed dat je dit niet pikt, ik zal de volgende keer gewoon klein schrijven en/of je arm/hand voor de antwoorden doen. Of een keer aandacht proberen te krijgen v/d docent tijdens de toets (hard hoesten ofzo) zodat de docent haar betrapt :bowing_man:

oh jawel, ik heb 3 jaar terug mijn halve duits examen afgekeken
en zelf een vraag bij het engels examen van de docent zelf (die maakte hem toen ook), zijn antwoord was echter fout dus ik had de vraag fout, terwijl ik hem eerst goed had :’)

Ö davjuh, jij kleine rat !

laughing7.

Begin bij opgave 2 (of in ieder geval een andere opgave dan opgave 1) en schrijf de nummers te klein op dat zij kan zien dat je bij een andere opgave bent begonnen dan opgave 1. Schrijf wel netjes de nummers op, maar schrijf ze te klein op dat je vriendin ze kan zien.

schrijf eerst met potlood foute antwoorden, wachten totdat ze heeft overgeschreven en dan uitgommen en juist maken :kissing:

Denk niet dat dat gaat werken, dat valt teveel op.

Ik zou echt niet zo shady gaan doen hoor.
Zeg haar gewoon eerlijk dat ze haar school niet gaat halen als ze steeds maar blijft afkijken. Want zo is 't wel

als je dat haalt qua overgaan; verpest een van je (licht meetellende) toetsen helemaal. kijkt ze ook niet meer bij je af :relieved:

Heeii,

Wat irritant dat ze alleen maar bij je afkijkt!
Ik heb ook een meisje in mijn klas zitten die afkijkt, altijd bij Engels [size=2]En ik maakte mij er altijd enorm druk om, en ik snap dat je je er zo druk om maakt. Maar probeer je echt te concentreren op je eigen toets, en leg anders je antwoordenblad aan de andere kant. Want als je je hier zo druk om maakt, kan het misschien zijn dat je je niet meer goed kan concentreren op je toets. Bij mij was dit het geval. Ik zorg er gewoon voor dat ik leer voor een toets en goede cijfers haal. En mijn antwoordenblad aan de andere kant ligt. Want uiteindelijk heeft ze alleen maar zichzelf ermee met het examen…

Ik heb ook een vriendin gehad die dit deed.
Soms dacht ik; ach laat haar maar afkijken, uiteindelijk heb je dan toch een probleem met je examen.
Maar na een tijdje werd ik het echt zat. Want dan haalde zij een 8 en ik een 6. Dus ik deed gewoon mijn arm ervoor, en schreef klein.
Je kan het ook gewoon tegen haar zeggen.

Gewoon je hand op je blaadje leggen zodat ze niet kan afkijken :grinning:

Dit heb ik ook gehad ja, zo irritant want dan heb je zoveel moeite gedaan om te leren en dan komt er iemand bij je afkijken die niet heeft geleerd… Ik zou er inderdaad met d’r over praten.