Ik moet hier even een verhaal kwijt.
Vorig jaar kreeg mijn beste vriendin een vriendje, die zij overigens leerde kende op mijn verjaardag. Ik kende hem al een paar maanden.
Sinds zij verkering met hem heeft (al een jaar) kan ze nooit afspreken. Dan komt ze met de smoes zo van ik heb geen tijd. Wilde we in de herfstvakantie afspreken, zei ze dat ze zou komen… en vervolgens liet zij NIETS van zich horen en kwam niet opdagen. Toen blokkeerde zij me twee weken lang en daarna deed ze alsof er niks aan de hand was.
Ze zei ook dat ik jaloers was op hun relatie (wat helemaal niet waar was), maar ze gaat wel íedere woensdag, vrijdag en zondag naar hem toe. En als ik vraag of ze naar mijn verjaardag kon komen (wat ik op een vrijdag had gepland) zegt ze zo van nee ik kan niet ik ga naar hem toe.
Ze schept ook heel veel op omdat ze hoogbegaafd is, en vind mij dan dom etc. Wat ook nergens opslaat.
Ik heb al heel vaak gezegd dat ik dat echt niet leuk vind, dat ze mij zo in de steek laat. Ze zegt wel eens wat op whatsapp, maar nooit iets persoonlijks. Als ik iets tegen haar wil zeggen over jongens die ik leuk vind etc. zegt ze zo van je stelt je aan, gedraag je normaal ik ben je psychiater niet.
Dat slaat toch echt nergens op? Wat zou ik volgens jullie nu moeten doen? Want ik voel me er echt kut over. Ik ken haar overigens al 6 jaar, en hebben alles meegemaakt sinds ik in de brugklas zat.