Vriendin kiest jongen en laat een vriendin in de steek.

Ik moet hier even een verhaal kwijt.

Vorig jaar kreeg mijn beste vriendin een vriendje, die zij overigens leerde kende op mijn verjaardag. Ik kende hem al een paar maanden.
Sinds zij verkering met hem heeft (al een jaar) kan ze nooit afspreken. Dan komt ze met de smoes zo van ik heb geen tijd. Wilde we in de herfstvakantie afspreken, zei ze dat ze zou komen… en vervolgens liet zij NIETS van zich horen en kwam niet opdagen. Toen blokkeerde zij me twee weken lang en daarna deed ze alsof er niks aan de hand was.
Ze zei ook dat ik jaloers was op hun relatie (wat helemaal niet waar was), maar ze gaat wel íedere woensdag, vrijdag en zondag naar hem toe. En als ik vraag of ze naar mijn verjaardag kon komen (wat ik op een vrijdag had gepland) zegt ze zo van nee ik kan niet ik ga naar hem toe.

Ze schept ook heel veel op omdat ze hoogbegaafd is, en vind mij dan dom etc. Wat ook nergens opslaat.

Ik heb al heel vaak gezegd dat ik dat echt niet leuk vind, dat ze mij zo in de steek laat. Ze zegt wel eens wat op whatsapp, maar nooit iets persoonlijks. Als ik iets tegen haar wil zeggen over jongens die ik leuk vind etc. zegt ze zo van je stelt je aan, gedraag je normaal ik ben je psychiater niet.

Dat slaat toch echt nergens op? Wat zou ik volgens jullie nu moeten doen? Want ik voel me er echt kut over. Ik ken haar overigens al 6 jaar, en hebben alles meegemaakt sinds ik in de brugklas zat.

Iemand?

Vervelend dat ze doet en het slaat echt nergens op. Voor je beste vriendin kun je echt wel tijd maken. Denk dat je het beter kan opgeven met haar voorlopig. Lastig omdat je haar al zo lang kent, maar als ze zo doet heb je ook niks aan haar. Waarschijnlijk komt ze bij je terug wanneer het uit is met die jongen en heeft ze dan wel door dat haar gedrag echt nergens op sloeg. Als ze zo doet is ze geen goeie vriendin vind ik. Lekker op andere richten en haar laten voor wat het is.

Ja! Ik snap je, maar ik heb dus geen advies. Sorry. En ik geef je een internetknuffel omdat ik weet hoe rot het is.

En btw. Dit is geen vriendin! Dit is iemand die jou pijn doet en aan het lijntje houdt. Stop ook met initiatief nemen, ik weet hoe moeilijk het is, maar stop hiermee. Zo te horen wordt je meer gekwetst dan dat je er lol aan beleefd.

Ik ken haar dus al zes jaar en ik heb dr voor het laatst in zomervakantie gezien. Vind dit echt zo rot he :frowning_face:

Ik zou gewoon een tijd niks meer van me laten horen.
Blijkbaar heeft zij geen behoefte aan jouw aandacht, en jij verspilt je tijd dan niet aan haar.
Als ze nou de eerste paar weken zo deed, snap ik het nog. Maar al een jaar?!

Ik zou het haar eerlijkgezegd lekker laten uitzoeken. Zo’n iemand zou ik allang geen vriendin meer noemen.

Daarom. En dan komt zij met kutsmoesjes zo van: toen jij een vriend had kon je ook nooit afspreken.

Terwijl ik wel altijd tijd had en vroeg of ze kon enzo. En ik snap dat je het eerste half jaar hem zo vaak wilt zien, maar daarna?

Ik snap nu ook hoe Lauren zich voelde in The Hills, toen Heide ervan doorging met Spencer.

Ik snap dat gewoon zó precies he. En ik vertrouw haar vriendje ook niet. Voordat zij hem kende en hij met mij omging zei hij zo van jaaaaa ik kan geen relatie met iemand want ik zit in de schuld (paar jaar terug had hij een creditcard gestolen en daar geld opgemaakt enzo) en ik kan toch geen leuke dingen doen,

een maand later had ze wat met hem en gaan ze altijd naar pretparken en dure restaurants … en dat soort dingen -,-

En zij was nog maagd en wilde dat zo blijven. Door hem is ze dat nu niet meer (ze hebben een half jaar gewacht) en hij is 23 ofzo en zij 16. En ik wéét dat hij gewoon vreemd is gegaan en al, maar dan wilt zij niet luisteren en zegt ze zo van ja je bent gewoon jaloers, je luisterde ook nooit naar mij etc :frowning_face:

Helaas heb ik dit ook meegemaakt. Mijn beste vriendin & en een goeie vriend waren ook samen. Ze deed het contact bij mij ook verbreken roddels alles wat maar gemeen was deed zij. Ik heb toen het contact helemaal uitgemaakt. Facebook, twitter, alles. Misschien beetje overdreven maarja het heeft geholpen. Ik heb haar ook niks meer gezegd. En toen ging ze roddelen dat ik jaloers was, en dat ik nog nooit had gezoend(Wat n geheim was). Ik ben toen ook naar die vriend gegaan en uitgelegd wat er aan de hand was. Hij begreep het, en heeft er wat gezegd. Een paar maanden later was het ook uitgegaan. En toen is ze mij zo gaan missen, alles wat we gedaan hadden. Lachen, praten, uitjes, shoppen enz. Ze belde toen, en ik heb alles verteld, hoe ik me voelde hoe rot het is als iemand je geheimen rond verteld. Toen had ik gezegd dat ik een tijdje niet met haar wou omgaan

Maar nu is het inmiddels al weer goed, maar nu geen bff meer maar gewoon klasgenoten.

Mijn conclusie, neem even geen contact. Ze merkt uiteindelijk dat ze je mist. Als ze contact zoekt, stuur haar een mail met alles erin, en mss dat je haar gewoon niet meer als vriendin wilt hebben. (Je hoefd niet natuurlijk afstand te nemen, maar dat deed ik omdat er meer er verder omheen ging).

Liefs, en sterkte

Ja maar zelfs als zij mij gewoon kan blokkeren mist ze mij niet :frowning_face:

Maar waarom wil je nog met haar omgaan dan?

Lijkt me nou niet echt een leuk iemand wat je hier over haar vertelt. Misschien was ze dat eerder wel, maar zoals ze zich nu gedraagt echt niet!

Omdat zij diegene is die ALLES met mij heeft meegemaakt vanaf de brugklas, en zij is de enige die dat allemaal heeft meegemaakt. Dus ook vanaf dat ik met jongens om ben gegaan, eerste zoen etc. Dat weet zij allemaal, als enige.

Nou ik snap het wel hoor,

Ze is harstikke lang met deze vriendin, je gaat niet zo zeggen van daagh. Die vriendin mist haar niet. Maar zij misschien wel.

Maar ze is ook gewoon ZO emotieloos, alsof ze geen ziel heeft ofzo…

Straks gaat ze je missen… Als het uit is met die jongen. IK vind het echt rot. Ik weet hoe het voelt.

Idd. Dat vindt ik ook het ergst ook. Je laat je vriendin vallen waarmee je alles hebt meegemaatk!

Ze mist me al het hele half jaar niet, waarom dan opeens wel? Als het aan hun ligt gaat het nooit uit.

Voel me echt zoals Lauren nu :frowning_face: En dan zijn zij Heidi en Spencer :hammer: