Vriendin issue

Ik heb al heel lang een hele goede vriendin die een stuk van mij vandaan woont. ‘Vroeger’ waren we iedere vakantie samen en was het altijd helemaal geweldig. Ik zag echt altijd naar die vakanties uit. Inmiddels heeft zij bijna nooit tijd meer dus spreek ik haar alleen af en toe via msn. Als ik haar dan iets verteld wat belangrijk voor me is trap ze me altijd de grond in. Ze vind zichzelf veel slimmer en beter en wat zij vind is zo. Het ergste is nog dat ik er nooit op in durf te gaan omdat ik bang ben om haar kwijt te raken. En als ik er dan een keer op in ga, dan schreeuwt ze er toch weer overheen. Het rare is… als we elkaar wel zien, doet ze dat soort dingen nooit. Dan is het nog heel gezellig… Ik heb het er al een keer met haar over gehad, toen zei ze dat ze nogal gestresst was, maar dat is inmiddels al een jaar geleden dus dat speelt nu niet meer.
Ik weet echt niet wat ik moet doen… mijn zelfvertrouwen daalt tot onder 0 als ze zo tekeer gaat, en dat is natuurlijk niet hoe je je moet voelen als je met een vriendin praat.

‘dus dat speelt nu niet meer’

Ik denk het wel.

Nouja, het was toen dat ze op alles heel pissig reageerde. Ik weet wel dat ze stress heeft op school… maar ze heeft altijd al vrij ‘gemeen’ gereageerd met dit soort dingen… Dat ligt echt aan haar karakter.

Misschien moet je je afvragen hoeveel die vriendschap nog voor je betekend…? Betekend ze nog genoeg voor je om dit nog langer te accepteren? Aangezien je toch al aangeeft dat je haar niet meer zoveel ziet, en je hopelijk ook nog heel veel andere vriendinnetjes hebt kun je er ook voor kiezen het contact even wat te verminderen.

Of alleen nog contact hebben in real life en geen msn gesprekken meer, aangezien je zelf ook zegt dat dat wel leuk en gezellig is!

…En dat je dat allemaal moet accepteren.Als het aan mij lag was het allang me vriendin niet meer.

Je kan nog proberen om het in real life met haar erover te praten.Als dat niet helpt zou ik geen contact meer met haar zoeken.Jij verliest je zelfvertrouwen door HAAR.Zo’n vriendin heb jij niet nodig.

Als je het nog wel leuk vind de dingen die voor jou belangrijk zijn niet meer vertellen maar aan een andere vriendin.
Kan ze je de grond ook niet intrappen.