Vriendin is veranderd.

Wel, het zit zo: ik en een vriendin van mij -mijn busmaatje eigenlijk- waren altijd degene die om het minste lachten, echt om de onnozelste dingen. Dat was echt fun, we moesten maar elkaar zien en we moesten al lachen.
Nou, sinds de vakantie gedaan is, kan ze niet meer echt lachen. Ze doet telkens zo serieus. Bv. vandaag.
Ik stapte naar de bushalte waar zij ook stond en ik begon te lachen naar haar en zei waarom ik lachte ( het was echt iets heel grappig, al mijn andere vriendinnen moesten er toch om lachen) en zei antwoorde heel serieus: “Dat vind ik echt niet grappig, jij kan echt niet serieus doen hè” en “Vroeger lachte ik om vanalles en dat was echt onnozel, maar nu niet meer, ik maakte mij toen echt belachelijk”.
En al van die andere dingen enzo.
Ik vind ze echt niet meer leuk, waarom doet ze nu zo?
Ik heb echt geen lol meer met haar en zo.

Vraag het haar. ze zal er wel een reden voor hebben om zo te doen.

tja…
mensen veranderen, vooral rond de leeftijd 13~17… Maar dit kan ook gewoon even een rotbui van haar zijn. Misschien een keer met haar goed praten?

Had ik ook gehad met een vriendin waar ik in d 2e veel lol mee had, eind van de 3e was dat zo goed als over. Het is al gezegd hier, op de middelbare school tijd veranderd iedereen gewoon heel erg.

haha fail, wat een vriendin.

misschien vind ze zichzelf ineens stoer.

Misschien is ze iets serieuzer geworden en ‘volwassener’ —> ook al vind ik dat je dan ook om zoiets kunt lachen maar goed.

Ik heb het haar al gevraagd maar dan zegt ze: “Ik lach gewoon niet meer om zo’n belachelijke dingen, dat is zo onnozel om dat te doen”
En als ik weer iets onnozel zeg -vroeger lachte ze er altijd mee- dan zegt ze van: ‘omg’.
Waarom doet ze nu zo?
Oh ja, misschien zit ze gewoon onder invloed van haar nieuwe vriendin.
Dat is een meisje waar ik vroeger heel vaak mee optrok maar nu een beetje in ruzie zit die echt héél serieus is, misschien komt het daardoor!?

Ook al ben je dan wat ‘volwassener’ geworden, dan mag je toch ook nog fun hebben?

Misschien is ze inderdaad ‘volwassener’ geworden… Of is er iets gebeurd waardoor ze zo doet? Vraag het haar.
Leg in iedergeval uit wat je dwars zit, dan kan ze het misschien wel uitleggen.

zeker te veel naar the hills gekeken. (ook al kijk ik dat stiekem ook;$)
en nu voelt ze zichzelf zooo volwassen.

als zede volgende keer nog zo een opmerking maakt moet je gewoon zeggen;
nou, dan zoek je toch vriendinnen waarmee je gezellig kan gaan breien?
Ik ga liever LOL trappen. Lekker boeie wat anderen vinden.
hallo, je bent toch maar 1 keer jong, daar moet je gebruik van maken (:

ja!, haha tot en met breien vind ik de uitspraak heel leuk, en tot en met 'lekker boeie wat andere vinden’is ie ook nog eens enorm dissend

xxx

Ze is waarschijnlijk erg bezig met haar reputatie en hoe ze overkomt. Ik denk dat ze zichzelf een beetje teveel een pubertje voelt als ze zou lachen om ‘onnozele dingen’.

Misschien trekt het bij… misschien ook niet.
In de puberteit veranderen veel meisjes.
Eens had je de grootste lol. Dat kan zo over zijn.
Ik ben toen ter tijd ook met mijn beste vriendin uit elkaar gegroeid.
Ik wilde alles doen en ontdekken. Zij bleef ‘stil staan’.
Op zo’n moment kan het gebeuren dat je (tijdelijk) niet meer bij elkaar past.
Je kan zeggen tegen haar dat je het jammer vindt dat jullie vroeger zo vaak om dingen samen konden lachen en dat je het idee hebt dat dat minder wordt.

Je hebt andere vriendinnen, toch? ga daarmee lachen en laat haar maar lekker ‘serieus’ zijn, :stuck_out_tongue_winking_eye:

dat gebeurt dus ook met een vriendin. als ik een grap maak en er zijn (volgens haar populaire) mensen bij zegt ze: niemand lacht.

en toen zei ik tegen haar: niemand luistert, no one cares, dus dan hoef je ook niets te zeggen
:mnmldance

ik heb het gevoel dat ze zich te ‘hip’ vind, en ik vind haar saai.

dus groeien we ook een beetje uit elkaar.

ik vind dat jij ook niet te veel moet stil staan en verder moet gaan met je eigen leven, tenzij ze écht een van je beste vriendinnen was…

Oh dat van je vriendin vind ik echt wel stom. Wat maakt het haar nou uit wat die populaire mensen van haar denken?

Maar wat je bij het laatste zei, gaat wel moeilijk.
Ik zit bij haar op de bus en ja, ik zie haar dus elke morgen.

Misschien heeft ze problemen thuis.
Ga met haar praten!
succes

Ik denk niet dat het daaraan ligt?

Zoals de meesten zeggen denk ik ook dt t aan tfeit ligt dt ze om haar reputatie geeft enzo
Nja, praten helpt voor de meeste problemen denk ik