vriendin is radeloos. HELP!

hee mensen =)
een vriendin van ons (49kelly49 & minky13) weet niet wat ze moet doen!
ze is echt al heel lang (zo ongeveer 3 jaar) verliefd op haar buurjongen.
en de laatste tijd, wordt het steeds erger!
ze heeft best wel een leuke band met hem, ze spreekt 'm wel eens buiten school en op school zegt hij altijd heel vrolijk ‘hoi’ :grinning:
wij zijn er allebei van overtuigd, dat dit wel iets MOET betekenen, maar we kunnen haar niet overhalen om tot actie over te gaan. En een respect geven op hyves, zelfs DAT durft ze niet.
Dus vragen wij jullie,
heeft iemand tips voor haar, of andere adviezen zodat zij hem kan veroveren?
we hopen dat jullie haar wel kunnen overtuigen,
want ons lukt het ECHT niet. en dat is heel irritant!

ze is hier nu trouwens wel bij ons,
dus reacties kan ze direct lezen.

:wave:

jullie weten zeker dat hij haar leuk vind omdat hij hoi zegt?

Het klinkt een beetje hopeloos.

Heb je het lef niet om hem dat gewoon te zeggen of te vragen?
Je hoeft toch niet eeuwig buurjongentje-buurmeisje te zijn?
Ga eens wat leuks doen samen en zie hem eens niet als je buurjongen.

Want zo beperk je je grenzen alleen maar heb ik nu 't idee.
Als je het hem niet vraagt, of eventueel subtiel, dan kom je er niet achter en weet je meteen waar je aan toe bent.

nou niet daardoor.
hij doet gewoon altijd heel aardig tegen haar, en lacht ook altijd lief naar haar =)

Gelukkig ben ik deze fase al voorbij. :grinning_face_with_smiling_eyes:
Maar ‘hoi’ zeggen hoeft helemaal niks te betekenen, dat zeg ik ook tegen de buurjongen. Ze moet sowieso stoppen met hem te zien als god en gewoon rustig blijven en 'm een keer aanspreken. Scheelt een hoop.

Kunnen jullie niet iets voor haar doen? Hem toevoegen op msn en subtiel vragen wat hij van jullie vriendin vind o.i.d. Zelf moet ze in ieder geval wat meer lef hebben hoor, ga een wat langer gesprek aan, des noods op msn & vraag voorzichtig of hij misschien een keer mee wil naar de bioscoop ofzo & anders laat je je vriendinnen een date regelen en doe je net of je er zelf niets vanaf wist!

Nee man! :ninja: Da’s wel het ergste wat je kan doen, je vriendinnen iets laten regelen!

Wajoo, hoezo hopeloos.

als het je buurjongen is ? Kun je toch makkelijk een respect geven, xd Je kent hem goed.
En hij zal echt niet denken van “Wow wat een raar kind, ze geeft me een respect, en ik zeg alleen maar hoi”
En als hoi zeggen betekend '; ik vind je leuk. Heb ik ook heel veel lovers.

Inderdaad. Laat haar lekker zelf iets doen. Laat haar een liefdesbrief door de brievenbus gooien :grinning_face_with_smiling_eyes:

oke, het is duidelijk jullie vinden haar hopeloos.
maar hebben jullie geen goede (originele) tips?

wat afspreken
meer met hem praten
flirten

maar, wat ook al gezegd werd
hoi zeggen en even lief lachen (in jullie ogen!) hoeft niet meteen iets te betekenen

Vraag gewoon als hij of jij een hondje hebt ofzo: zullen we een keer samen hond uitlaten (werkt heel goed, heb ik ookge daan)

of zo niet, zeg je: heb je zin om wat leuks te doen

en als hij geen zin in beide dingen heeft. zeg je gewoon: oke! en doe je of het je niks uitmaakt?

je hebt denk ik niet echt iets te verliezen