Vriendin is de weg kwijt

hee,

Een vriendin van mij die nog vrij jong is is de laatste tijd de weg echt helemaal kwijt.Ze rookt en drinkt wat ik nog wel snap maar ik ben er net dus ook achtergekomen dat ze drugs heeft gebruikt en soms nog steeds doet als ze met andere mensen is.Dit heeft ze zelf toegegeven.Ik en een andere vriendin willen haar zo graag helpen maar we willen dat ze ons blijft vertrouwen.

sorry voor dit lange verhaal maar ik weet het echt even niet meer…
ik hoop dat iemand me kan helpen met wat ik tegen haar kan zeggen enzo?

alvast bedankt! X

De jeugd wil te snel opgroeien.

Ik zou meteen voor de acute aanpak gaan en haar ouders er bij betrekken. Ze moet inzien dat ze fout bezig is & drugs een no go zijn.

Hoe jong is vrij jong? Ik zou goed met haar gaan praten en als ze het echt niet in wil zien zou ik haar broer/zus inschakelen.

Een vriendin van mij heeft precies datzelfde met een vriendin van haar!
Het is echt heel lastig … Ik heb geen idee wat jullie kunnen doen, want ik weet helemaal niet hoe ze reageert op bepaalde dingen.
Hebben jullie ooit al een poging gedaan met haar te praten?

Maar ik ben bang dat ze ons nooit meer vertrouwd als we gelijk haar ouders erbij halen?

en ze is pas 14…

we hebben wel gezegd dat het beter voor haar was om te stoppen met roken maar en dan zei ze van ja ja en was ze een beetje geirriteerd.
En van dat drugs heb ik vandaag pas gehoord dus ik wil vrijdag echt face to face met haar praten zodat het niet verkeerd overkomt zeg maar.

Wat voor drugs gebruikt ze precies?

Je moet met haar gaan praten en als dat niet werkt haal dan haar ouders erbij. Ook al zal ze dat niet leuk vinden, het is dan wel het beste om te doen.
En wat angelxb al zegt: wat voor een drugs gebruikt ze dan?

Praat met haar en als het niet werk dan pas naar haar ouders gaan.
Ze zal het niet leuk vinden en zal jullie misschien even haten maar later zal ze jullie er dankbaar voor zijn.

Ik weet niet wat voor drugs het waren volgens mij wel pilletjes…

en ik ga idd gewoon met haar praten en anders met haar ouders.
bedankt ladies! X

Hmm… ja als het mijn vriendin was had ik niet naar haar ouders gegaan. Als ik in haar schoenen stond zou ik dit absoluut niet fijn vinden…

^^Dat is zo. Maar soms moet je doen wat het beste is voor je vriendin.

@mylifexoxo naja ik ken genoeg mensen die roken en pilletjes nemen en die niet de weg kwijt zijn… uiteindelijk is het wel haar leven met haar keuze’s.

@angelxb
Ja die mensen zijn er. Maar die vriendin is de weg kwijt en dan is het anders vind ik. Ik zou het in ieder geval niet op mijn geweten willen hebben dat het heel slecht gaat met mijn vriendin en ik heb daarin een rol van: ik sta er bij en ik kijk er naar.

^
angelxb ben jij wel helemaal lekker? Natuurlijk zijn er mensen die roken en pilletjes nemen en niet de weg kwijt zijn, maar die zijn geen 14 jaar oud.

Lastige situatie… Maar ik zou er wel wat aan doen.
Als ze nou 18 was geweest had ik gezegd het is maar wat je zelf wilt doen.
Maar veertien? Echt veels te jong

Waarom is ze dit gaan doen?
Als experiment? Of omdat ze zorgen heeft?

Snap dat jullie haar willen helpen, maar er moeten gevoelens en gedachten opgeruimd worden bij haar.
Anders vlucht ze hier niet in.

Praat met haar op een rustig moment, waarom ze dit doet.
En hoe jullie haar evt. kunnen helpen, mits zij dit wilt.