Hi!
Een vriendin van mij doet altijd heel bazig. Als ik een keer niet van mijn ouders mag afspreken moet ik van haar maar zeuren tot het wel mag, we moeten altijd zo vaak mogelijk afspreken terwijl ik helemaal geen zin heb. Ook vraagt ze continu hoe ze er uit ziet, en als ik zeg dat ze er leuk uit ziet gelooft ze me niet, zeg ik dat ze er lelijk uitziet word ze boos etc.
Nu heeft zij alleen het gevoel dat we allerbeste vriendinnen zijn en heeft me zelfs bijna gedwongen om een bff ketting te kopen. Als ik die een x vergeet om te doen is ze meteen beledigd etc.
Ik zit bij haar in de klas, en als ik zeg dat ik geen bff wil zijn zal ze me voor het rest van het jaar negeren :S
Morgen komt ze logeren, en heeft me ook weer bijna gedwongen zodat ik daarna nog een nacht bij haar ga slapen… Hoe kom ik daar onderuit?? Want anders blijft ze toch weer de hele vakantie zeuren of ik niet nog een x bij haar kom logeren :SS
Please help!
Ik zou zelf gewoon zeggen dat je haar erg aardig vindt, maar dat het wel wat minder mag wat jou betreft.
Het probleem is is dat ze het daar niet zomaar op laat :S Of ze zal gaan huilen of ze zal me alsnog zo veel mogelijk bellen, mailen etc
Tja, je zult haar duidelijk moeten vertellen dat je haar gedrag erg lastig vindt of een binnenvetter blijven en de situatie zo laten zoals het is. Meer keus heb je niet. Tenminste, ik neem aan dat ze subtiele hints niet oppakt.
Hmmm, zeg dat je haar niet wilt kwetsen maar dat ze zich voor jouw gevoel aan je opdringt en dat je eigenlijk niet heel graag zou willen afspreken, maar rust zou willen?
Als ze gaat huilen moet je haar troosten, maar op een iets afstandelijkere manier dan je normaal zou doen) en niet op alles reageren.
Reageer zoals een jongen: Laat, kort en in 1 mail op 5 andere mails.
Maar blijf wel vriendelijk en laat blijken dat je ook gewoon vriendinnen wil zijn, maar iets minder close.
Misschien heb je iets aan mn blog over échte vriendschap…
Dankjewel allemaal :DD
kop op voor jezelf opkomen
dit heb ik ook gehad, als ik een keer niet wou afspreken ging ze zooo lang door zeuren tot ik wel moest.
soms heb ik der gewoon expres lopen negeren op whatsapp, omdat ik helemaaal gek werd.
nu zijn we geen vriendinnen meer, de oorzaak daarvan was een grote ruzie.
maar als ik eerlijk ben, is er zoveel last van mn schouders gevallen, vind het juist fijn dat ik van der af ben. ookal klinkt het heel lullig. maar ik durfde nooit voor me zelf op te komen, dus ben er wel blij mee haha