vriendin in trouble.

he meiden,
ik wil even jullie mening over het volgende weten:
ik heb een vriendin (gewone vriendin, geen goede ofzo), en ik (+ mijn ouders, heb het hun verteld) herken heel veel in haar wat een vriend van mijn ouders ook heeft, en hij heeft borderline. nu wil ik niet meteen de conclusie trekken dat zij dit ook heeft maar ik maak me best zorgen om haar, ze liegt, snijdt zichzelf en is er onzeker. ook heeft ze het wel is over zelfmoord gehad.
ik vraag me af: moet ik naar de vertrouwenspersoon gaan op school of niet? ik vind van wel, en mijn ouders vinden ook van wel: et toi?
ze heeft dit trouwens al een half jaar ofzo.

Je moet er niet te snel een stempel opdrukken! Ga naar de vertrouwenspersoon en vertel dat je vriendin serieuze problemen heeft, maar zelf moet ze vertellen over haar gevoelens.

Ik denk dat je wel naar de vertrouwenspersoon moet gaan, zoiets is moeilijk, maar ik denk dat dat de enige manier is waarop je haar kan helpen…

thanks everyone. (:

^ ik heb het idd verkeerd geschreven, wat ik eigenlijk bedoel is: ze heeft veel overeenkomsten met de ziekte borderline. en ik heb nu sterk het gevoel dat zeggen dat ze het echt wel waard is niet meer genoeg is.

Ik weet niet of je naar een vertrouwenspersoon moet gana… als je dat doet heb je kans dat ze flink boos op je gaat worden… Ik denk dat ze dat beter zelf kan doen, als ze daar klaar voor is. Tenzij het echt de verkeerde kant op gaat met haar natuurlijk, dan is het misschien wel beter.

klinkt als een puberende tiener :q

ik geloof dat een ‘normale’ puber zich niet snijdt hoor?

nou ik heb zo’n idee dat de meeste puberende tieners zich niet snijden, of heb ik weer iets gemist?

Uh nee dat denk ik ook niet x’)

ik geloof dat een 'normale' puber zich niet snijdt hoor?
ik zei ook niet dat iedere doorsnee normale tiener zich snijdt, maar dat kan wel een serieus rotte periode zijn voor sommige mensen!

precies, voor sommige mensen is dit een hele rotte periode, maar dit is niet gewoon. het is niet ‘maar’ een puberend iemand… (wat wel zo op mij overkwam, wat jij bedoelde)