Vriendin in handen van een Loverboy?

Ik weet gewoon even niet meer wat te doen. Dus ik hoop dat een van jullie me een beetje kan helpen!

Ik kreeg net een telefoontje van haar moeder dat er iets heel erg mis is met mijn vriendin. Ze heeft de hand van haar moeder gebroken en haar meedere keren mishandeld volgens die moeder en ze is het huis uit geplaatst en jeugdzorg en de politie zitten er met hun neus bovenop. Ik schrok me dood toen ik het hoorde! Ik weet dat het tussen haar moeder en haarzelf niet goed klikken, maar natuurlijk hoor ik alleen het verhaal van mijn vriendin. Maar zelf vond ik doe moeder ook altijd maar vreemd.
Ze werd om de raarste dingen gestraft en die moeder maakte altijd en overal een probleem van als ik er was. Mijn moeder heeft ook meerdere keren met haar gesproken en vond haar ook niet 100% (Speelde toen meerdere dingen) emotioneel zat ze totaal niet goed met mijn vriendin op een lijn en dat zag je duidelijk. Ook wou haar moeder haar altijd omkopen met bijvoorbeeld een scooter of een nieuwe laptop.

Ik wist dat ze het huis uit wou omdat het helemaal niet goed klikte met haar moeder. En ook dat ze zich sneed. (Of ze het nog steeds deed wist ik niet)
(En dat ze snel uitgekeken was op jongens dus snel een andere had) Wat geen probleem voor haar was want het is een heel knap meisje.

Ze gedroeg zich de laatste tijd nogal vreemd. Ik had laatst een afspraak met haar. Ze zei op msn dat ze niet kon komen en op het laatste moment zei ze van wel. Waarbij ik dus braaf op de afgesproken plek zat te wachten. Na een half uur stuurde ik een krabbel via mijn mobiel (Haar mobiel was afgepakt). Ook begon ze opeens in haar msn gesprekken met dat ze geslagen is door haar moeder met een honkbalknuppel :stuck_out_tongue:. Door die smiley dacht ik dat het een grap was!
Ook zei ze dat ze met een jongen had van 22 met een Marokkaanse jongen had.
Wel oud vond ik maar ze had eens eerder met een man van 21.

Haar moeder wilt nu dat ik alles over haar gedrag ga zetten in een brief, voor jeugdzorg. En haar moeder wilt haar zo snel mogelijk in een inrichting zetten voor mensen die niet 100% zijn in hun hoofd.
Ik heb het hier met mijn moeder over gehad en vond het maar vreemd want ze wist van die moeder dat ze wel eens loog.

Nu weet ik niet of ik die brief moet schrijven. (Het is een verklaring waarin ik aflegd wat ik heb besproken met de moeder maar ook persoonlijke dingen wat mijn vriendin me had verteld) Ik maak me ook heel erg zorgen om haar! Want haar moeder vertelde mij dat die jongen dus bijna 100% zeker een loverboy was. En dat er ook bij haar thuis allenmaal vreemde mannen over de vloer kwamen.

Wat vinden jullie? Zou ik een verklaring moeten afleggen op grond wat alleen haar moeder zegt?
(Ik wou zelf overwegen om met een van haar vrienden te praten maar omdat ik die niet persoonlijk ken vroeg ik me af of dat wel een goed idee zou zijn)

(Ook is het even mijn verhaal kwijt kunnen want ik zit hier helemaal te stressen)

Ik snap er geen hol meer van.
& inrichtingen zijn niet voor mensen die niet 100% goed zijn.

ik zou die verklaring gewoon afleggen.

Ja doe dat maar x’D

doe wat het beste voelt je zult altijd iemand teleurstellen maar het is als het een loverboy is denk ik beter voor je vriendin.

heb je die vriendin nog gesproken?Wat zegt die over de situatie?

Simpel gezegd. Ze heeft de laatste maanden haar gehandicapte moeder (Volgens haar moeder) mishandeld en gedraagd zich vreemd naar haar vrienden en verspreid leugens naar de buren dat ze zelf mishandeld word. En gaat telkens naar die jongen van 22 jaar.

Psygische inrichting bedoelde ik. Ze kan moeilijk haar gevoelens uiten en moet ook leren van zich af te bijten.
Had het even lullig gezegd.

Ze heeft geen telefoon, dus ik kan haar niet bellen. En ze komt nooit op hyves of msn. En ze is dus ook niet thuis. Dus ik heb haar de laatste weken niet gesproken. Een enkele keer en toen begon ze spontaan over dat ze mishandeld werd.

Ja ik weet er zelf ook stug weinig over. Alles wat ik heb gehoord, hoor ik van die moeder. Maar volgens haar is het die ene jongen.

Dat is het dus. Ik heb geen idee wat ik ervan moet denken.
Ze wilt haar in een inrichting stoppen omdat volgens die moeder mijn vriendin haar zowel lichamelijk als emotioneel mishandeld. En ze bang is als ze weer terug in huis is gewoon weer weg kan lopen en het weer van terugs af aan is.

Ik vind het nog erger dat ik gewoon niet weet wat er met haar nu aan de hand is. En of het goed met haar gaat.

Ze is 17.

Maar ik ga met haar -ex er even over praten, hij vind dit namelijk ook maar een rare situatie. Vooral van de moeder.
Ze gaat er nu vanuit dat ik een brief schrijf tegen mijn vriendin? Zonder duidelijk te vertellen waarvoor het is.

Wij willen dan naar haar toe gaan, gewoon als bezorgde vrienden en meer niet en dan haar kant van het verhaal te horen.