vriendin .. -ikweetgeentitel

Ik heb een hele goede vriendin van mij, en in de brugklas zaten we bij elkaar in de klas. Havo/Vwo. Nu zit ik in de tweede, en zij is helemaal naar de Mavo gegaan en ik naar Vwo. We zitten dus nog wel bij elkaar op school maar niet meer in de klas. Maar nu is het zo dat ze de heletijd op me wacht, elke keer als de bel gaat loopt ze naar mijn lokaal toe, ze kent zo ongeveer mijn hele rooster uit mijn hoofd. Ook in de pauze blijft ze in haar eentje op me wachten. Ze maakt gewoon helemaal geen vrienden uit haar eigen klas en wilt alles buiten de lessen samen met mij doen. En weetje, ik vind haar heel lief en heel aardig. En ik wil vooral contact met haar blijven houden, want anders ga ik haar natuurlijk verschrikkelijk missen. Maar ik zit er wel mee dat ze geen vriendinnen maakt, ik ben bang dat ze misschien gepest word, of het buitenbeetnje van de klas word. Ze heeft veel meisjes in haar klas die vreindinnen met haar willen worden, er word voortdurend gevraagd of ze naast hun wil zitten, maar ze reageert er gewoon bijna niet op. Ze zegt bijna niks, en daardoor komt ze heel ordinair en arrogant over. En ik wil niet dat ze gepest word want dat gun ik haar niet. En ik wil liever ook in de pauze, of in ieder geval buiten de lessen met de kinderen uit mijn klas omgaan, maar telkens staat ze erbij terwijl niemand ze kent…

ik hoop dat jullie me begrijpen?

zeg het gewoon tegen haar.

Misschien moet je eens met haar praten, zeg dit tegen haar. zeg dat je zeker nog vriendinnen wilt zijn, en zeker nog veel met elkaar wilt omgaan maar dat jullie in de pauze ook wel eens bij de mjeisjes uit haar klas kunnen gaan staan, of dat zij alleen in de pauze ook wel naar hun mag gaan en dat jullie dan zo een beetje afwisselen, ik zou gewoon met haar praten en zeggen wat je ‘dwars’ zit