Vriendin....help?

Nou, ik ken een meisje dat echt wel aardig is. Alleen ze heeft veel problemen en ze heeft het daar altijd over. Ik probeer haar dan te helpen, advies te geven en opbeurende dingen te zeggen. Nu wordt ze niet geaccepteerd in haar klas en kreeg ik daar een smsje over.
Mijn punt is dat ik zelf ook veel problemen heb, ups and downs,(ik kan zelf nieteens naar school, zie topic in school) maar als ik daar wat over wil zeggen reageert ze kortaf en begint ze over zichzelf. Of ooh, dat heb ik ook. De laatste keer toen ze bij mij was heb ik haar weer geholpen maar het begint me steeds meer te irriteren dat het andersom nooit zo is. Daarbij vind ik het ook belangrijk om het niet alleen over problemen te hebben, ook ns wat leuks te doen maar ik heb geen idee wat want ze heeft ook haast nooit geld om wat te doen.
Ik kreeg vanmiddag dus dat smsje en ik heb ook geantwoord maar ik weet niet meer wat ik hiermee aan moet. Nogmaals, ik vind haar echt aardig en ik wil haar niet laten vallen maar ik heb het gevoel dat ik haar nu alleen aan het helpen ben en verder niet. Iemand tips?
Alvast bedankt voor het lezen

Vertel haar dat je het jammer vindt dat je het gevoel hebt dat je je hart niet bij haar kan luchten.

Misschien kun je het proberen aan haar uit te leggen? Misschien heeft ze het zelf niet eens door.

Het is goed dat je je vriendin helpt
maar het moet natuurlijk van 2 kanten komen
vertel haar dat jij het ook moeilijk hebt
en als ze niet luisterd dan weet je genoeg
als ze alleen maar haar eigen verhaal wilt doen
en niet aan jou denkt
dat is niet bepaald een goede vriendschap
su6

Ik denk dat je het daar gewoon een keertje over moet hebben met haar. Gewoon zeggen wat je hier ook zegt, dat je haar heel aardig vindt, en haar ook wil helpen, maar dat je soms het gevoel hebt dat je jou verhaal niet bij haar kwijt kan. En dat je ook eens wat leuks wil doen, in plaats van het altijd over die problemen te hebben. Als ze niet veel geld heeft, stel dan een keertje voor om gezellig een avondje bij een van jullie thuis film te kijken of zoiets, kan ook heel leuk zijn! Succes

Pff, ik herken het. Mijn ‘kennis’ (inmiddels) zit nu op haar vervolgopleiding en we hebben nog zelden contact. Dat vind ik veel fijner. Eerst kon ze alleen maar klagen over ALLES, en dan zei ik een keer dat ik bijvoorbeeld rugpijn had ofzo, en dan had zij ook precies hetzelfde. Onwijs vervelend! Ik zou het contact gewoon wat minderen.

Dat soort energie zuigende mensen zijn niet goed voor je! Zeg het haar, duidelijk, en als ze dan niet veranderd, neem afstand. Dat soort mensen zuigen je helemaal leeg.

Zeg het haar eerlijk. Misschien heeft ze het zelf niet eens door. Als ze niet veranderd kun je idd misschien beter afstand nemen.

eva