Vriendin heeft me verraden

Laatst vroeg id ochtend ging ik onderweg naar me werk en ik zag m vader ze telefoon op de tafel liggen nou maak ik me zorgen om me vader (chronisch ziek, en persoonlijke redenen) en keek ik heel slecht in zn telefoon om te kijken, en toen zag ik tot mijn verbazing een berichtje van de moeder van mijn beste vriendin (?):
ik wil even zeggen dat mockingjay niet hier heeft geslapen vannacht en dat mockingjay en naam vriendin niet zo heel veel contact meer hebben en niet uitgaan met elkaar, ik weet niet waar uw dochter uit hangt maar ik wil wel dat ze veilig is.
ik snap dit echt niet, ik sliep toen die avond bij een jongen en dat had ik der verteld wss was ze onwijs boos omdat ze die avond niet mocht chillen met mij en een vriend omdat ze anderen plannen had gemaakt daarom.
misschien komt dit omdat we 3m terug onwijs erge ruzie hebben gehad en ik haar soortvan heb verraden maar dit doe je toch niet?
me vader had ook een gesprek met me gevoerd en is ook teleurgesteld in me. met me vader gaat t nu dus gewoon goed, het is uitgesproken en we hebben een deal gemaakt.

maar wat moet ik nu doen? moet ik dit zeggen tegen die vriendin van hey wtf?! maar k kan t ook niet tegen me vader zeggen van ja ik keek in je tel. of tegen me vriendin ook ja ik heb in mn vader ze tel. gekeken en straks zegt ze t weer tegen der moeder en zo gaat t dan misschien wel weer door.

Pfff lastig! Ik zou die vriendin gewoon rustig aanspreken en haar vragen waarom ze het heeft verteld. In ieder geval niet boos worden, want in zo’n situatie werkt dat denk ik tegen.

Van die moeder snap ik dat die een berichtje heeft gestuurd. Toch overbezorgdheid van ouders. En eigenlijk van die vriendin ook als jij haar 'n kutstreek geleverd hebt. Is het wel helemaal goed uitgepraat dan?

Die vriendin weet niet dat ik dit weet.
Naja ik heb me vader gewoon verteld ja sorry maar het mocht anders toch niet, en hij heeft gewoon gezegd dat ie dit wel jammer vind en dat ik thuis moet slapen thuis in de weekenden nu maar hij vertelt het niet mijn moeder gelukkig, hij is niet boos maar teleurgesteld in me. maar dat is nu gewoon goed.

Maar hoe had jij haar verraden dan?

http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/tussen-2-vrienden-293818.msg274616798.html#msg274616798

niet citeren xo

Sorry maar ik vind ‘verraden’ wel een erg groot woord. Het enige wat ze heeft gedaan is het aan haar moeder vertellen, waarschijnlijk omdat ze bezorgd om je was. En die moeder werd toen ook bezorgd om je, omdat ze om je geven, en heeft toen een sms’je gestuurd.
Ik snap best dat je er niet blij mee bent, maar toch, het is niet hatelijk bedoeld volgens mij. Dus probeer het van de andere kant te bekijken en verplaats je in die vriendin, hoe moeilijk dat ook is.

Ik zou dr echt afmaken :’). Maar goed, dat advies moet je maar niet opvolgen. Ik zou het in ieder geval wel met dr uitpraten.

Ik kan goed begrijpen dat ze zich zorgen maken. Tuurlijk is het niet helemaal eerlijk tegenover jou, maar wat jij doet is ook niet eerlijk tegenover je ouders toch?

Nee maar ik bedoel dat soort dingen zeg je niet, ze wist dat het gewoon goed was en ze heeft me gewoon verraden. Zei heeft dit ook zo vaak gedaan en mij als backup gebruikt en dit gaat gewoon te ver kwa vriendschap vind ik.

^ Oow als ze echt wist dat het gewoon goed was, is het wel heel kinderachtig ja.
Maar in dat sms’je staat ook dat jij en die vriendin niet zo veel contact meer hebben, dus kun je je niet gewoon richten op andere vriendinnen?

Ik zou zoiets ook tegen mn moeder zeggen hoor, zoiets kan ik echt niet voor me houden :’)

verraad vind ik het niet

Jij hebt haar verraden en nu verraad ze jou? Klinkt als een actie om je terug te pakken dan.

Ja… dacht ik ook eigenlijk.

Verder; om het allemaal niet nog ingewikkelder te maken zou ik er maar niets meer van zeggen. denk ik.

je kunt het gewoon vragen, maar op een normale toon, niet aanvallend.
om het makkelijker te maken kan je dan gewoon zeggen dat jij ook niet helemaal goed zat maar dat je het toch vervelend vond.
dan zegt zij waarschijnlijk wel waarom ze het heeft gedaan en dan zeggen jullie allebei sorry en dan is het weer goed :grinning:

Uitpraten. :wink: