Vriendin heeft me diep gekwetst

Hee, ik heb een groepje vriendinnen en we zijn met zn 5en. Nu ben ik via 1 van de vriendinnen erachter gekomen dat iemand in ons groepje (we noemen haar even Q) over mij roddelt. En dan vooral dingen die ze zelf verzint die niet waar zijn over mij. Ik zit al vanaf het begin in het groepje en ik hoor er evengoed bij als de anderen. Q hoort er dus wat minder bij omdat zij vooral andere interesses heeft als ons. Q is later in ons ‘groepje’ gekomen en heb (integendeel tot de andere meiden die haar helemaal geweldig vinden) altijd een raar en onbetrouwbaar gevoel bij haar gehad. Ik heb dus nu eigenlijk een beetje het gevoel dat zij door de roddels probeert de andere vriendinnen van mij af te pakken. Ik ben hier echt heel boos om. Mijn andere vriendinnen weten dit. Praten heb ik al geprobeerd met Q alleen toen negeerde ze mij keihard. Nog 1 ding: heb altijd het gevoel gehad dat Q mij niet mocht ofzo, nou zit ik daar niet mee. Alleen als ik alleen met Q ben doet ze niet aardig tegen me en zodra de anderen erbij zijn doet ze alsof we de dikste vriendinnen zijn. Ben boos en gekwetst en zelfs ook een beetje bang, aan de ene kant weet ik wel dat ik sommige vriendinnen in de groep sws niet kwijt raak. Alleen ik maak me er druk om. Ik weet niet wat ze nog meer over me gaat verzinnen.

Kan aub iemand me helpen hoe ik hier het beste een einde aan kan maken. En misschien tips als jij dit ongeveer ook meemaakt of mee hebt gemaakt? Xx iris

Praat er met Q en met de anderen over en leg uit hoe je je voelt.

dit en zeg Q hoe het erop staat, ‘fijn dat je in ons groepje zit enz maar roddelen over andere kan echt niet. Da’s gewoon laag, herpak jezelf en anders mag je maar een ander groepje zoeken;’

Q is wel heel kinderachtig bezig,zeg. Een beetje vriendinnen spelen als de rest erbij is. Ik denk dat ze een beetje jaloers is op je en daarom wil dat jij uit het groepje wordt verbannen ofzo. Je moet nu direct ondernemen en laten zien dat je voor jezelf kan opkomen. Als Q je negeert en niet met jou een gesprek wil aangaan moet jij dan maar naar de rest gaan en vertellen waar het op staat. Je moet er in ieder geval voor zorgen dat jij niet diegene bent die hier onder lijdt,dus in problemen komt met het rest van het groepje.