vriendin heeft luizen

Haha ik wil dus weg van haar okeeee x’D

Je kan ze toch met zo’n speciale shampoo bestrijden?

Okeee iedereen zit me weer af te persen. Ik wil haar niet in de steek laten, (heb ik al 3 keer gezegd -.-) en ik heb tegen haar gezegd dat ik het zelf ook heb gehad toen ik nog klein was en wat je dan moet doen enz. maar dan zegt ze dat ze geen hulp nodig heeft en dat het vanzelf wel over gaat. En zeg nou eerlijk, als jouw vriendin luizen heeft en ermee wordt gepest in de klas en jij krijgt het opeens ook, hoe zou jij je voelen. En ik weet zeker, als ik luizen had had zij precies hetzelfde gedaan.

Ik zou echt niét joun vriendin willen zijn!

Ik zou d’r echt DWINGEN om iets te gebruiken dat helpt en anders dreigen dat je niet meer naast haar wil zitten als ze niks gebruikt. succes!

Ik zou d’r echt DWINGEN om iets te gebruiken dat helpt en anders dreigen dat je niet meer naast haar wil zitten als ze niks gebruikt. succes!

Ik zou sowieso uit haar buurt blijven, zo’n grote kans om luizen te krijgen…nee bedankt ik zou het wel weten…

Je kan haar toch moeilijk even zomaar laten voor de luizen en erna komen aanlopen van ooooh he meisie zijn ze weg? ( ik weet dat je zegt dat het niet zo is maar je blijft het toch doen hoevaak je ook blijft zeggen van niet)
Ik vind het nogal kinderachtig. Beter zou zijn om ze bij te staan nu iedereen al van haar wegloopt.
Ik zou haar juist steunen en aantonen dat ze er met een beetje hulp snel vanaf is.

Dafuq ben jij voor een vriendin. Geef haar of laat haar gewoon van die shampoo kopen. Ik neem aan dat ze zelf ook wel weet hoe je luizen weg krijgt ?

Toen ik op de basisschool zat ging dat heel anders. Niemand ging elkaar ontlopen omdat diegene luizen had ofzo. Tja bijna iedereen had het toen dus het was geeneens te ontlopen muhaha.

Iedereen loopt met een boog om haar heen, en dan wil jij dat eigenlijk ook gaan doen. Je bent toch haar vriendin, vriendinnen steunen elkaar. Ook in moeilijke tijden, als je dit al moeilijke tijden kan noemen.
Waarschijnlijk doet ze er al veel aan om van de luizen af te komen. Anders kun je haar wat tips geven. Blijf wel een beetje respectvol. Zij kan er ook niet zoveel aan doen. En ontzettend veel mensen hebben wel eens last van luizen gehad.

Wat is iedereen lullig tegen haar.
Ik weet nog dat ik in groep 4 of groep 5 zat, en ik had ook luizen. En toen mocht ik niet mee doen met verstoppertje. Toen was ik nog echt jong en dat is toch wat anders maar het is belachelijk om iemand buiten te sluiten om wat luizen helemaal als je wat ouder bent. Je gaat er niet dood aan.
Zeg tegen haar dat ze zo´n kam moet kopen en iedere dag moet kammen. En er zijn vast nog wel meer dingen te vinden op internet.

Ja gewoon lampenolie die kan je volges mij zelfs bij kruidvat hale :stuck_out_tongue: het klinkt raar he xd het kan trouwens wel een beetje branden dus niet te lang laten intrekken en na het uitspoelen natuurlijk nog wel even doorkammen!

als ik dti lees krijg ik spontaan jeuk op mijn hoofd :slightly_smiling_face:

Neem haar dan gewoon apart en zeg het haar dat ze luizen heeft. Zeg dat ze het niet kan ontkennen en dat ze er gauw iets aan moet doen, voor iedereen haar ontloopt.

Ik heb hetzelfde! Echt vervelend voor haar maar ook voor mij & mn andere vriendinnen want wij willen haar niet buitensluiten maar ook geen luizen

Je hoeft toch niemand buiten te sluiten je moet gewoon op passen tot de luizen en neten weg zijn. Dus niet met hoofden tegen elkaar of elkaar muts/hoed/pet opzetten enzo. Het is niet als of ze van een afstandje op je springen :’)

Oja ik vind het ook lullig dat je haar in de steek laat. Lekkere vriendin ben je dan zeg :astonished:

Dit is best sneu, je vriendin in de steek laten omdat ze toevallig luizen heeft en dit jou ook kan overkomen?
Geef haar gewoon even de tijd om iets te kopen om ervan af te komen, maar ga haar alsjeblieft niet buitensluiten, dat slaat namelijk nergens op!

Het is niet haar schuld dat ze luizen heeft, probeer gewoon aardig te doen, help haar om van dit probleem af te komen en steun haar daar heeft ze meer aan dan wanneer je haar laat barsten. Ik ben nu even heel eerlijk maar als mijn vrienden me om deze reden lieten stikken of me links lieten leggen tot ik er van af zou zijn dan was ik helemaal klaar met ze.

ik kan er niks aan doen…
maar iets in mijn gelooft jou niet helemaal…

Maar even een verhaaltje, ik liep stage in groep 4, en 2 leerlingen hadden ALTIJD LUIZEN… was de ene er vanaf, had de andere het weer,
er is speciale hulp bij hun thuis geweest van jeugdzorg of een andere instantie?

Beide leerlingen gaf ik elke dag bijles… Zelf heb ik in die tijd NOOIT luizen door de leerlingen gekregen, terwijl zij mij ook knuffels gaven.
tuurlijk was ik ook wel bang, maar daarom spoot ik veel haarlak in mijn haar zodat de luizen mijn haar minder aantrekkelijk zouden vinden.

ik vind dit bijvoorbeeld heel erg knap?
luizen zijn zooo klein…
die kan je echt niet zo zien lopen…