vriendin heeft luizen

Hoi meiden,

mijn vriendin heeft luizen. Heel de klas weet het en niemand komt meer in haar buurt. Ik zal het even eerlijk zeggen, ik HAAT luizen. Ik zou ze NOOIT in mijn buurt willen hebben. Ik wil dus weg van haar maar ik ben bang dat ik haar ga kwetsen. Ik wil echt geen luizen hebben! Wat moet ik doen?

x

Hier is laatst al een topic over gemaakt, daar stonden goede tips in. Ik zal m even voor je zoeken. :")

oeh, die moet ik ook hebben. Een meisje met wie ik omga heeft dat ook en iedere avond als ik ook maar een beetje jeuk op mijn hoofd heb ren ik al naar de spiegel met een zaklamp om te controleren xd freakkyyy

Oh, ik kan m met de zoekfuctie niet vinden dus ik denk dat daar een slotje opstaat haha. Maar spreek een een keer apart met haar af, en vertel het haar eerlijk op een nette manier, waarna je haar vertelt dat ze bij de apotheek middeltjes kan halen het eruit te krijgen. Desnoods, als ze een hele goede vriendin is, bied je haar aan te helpen.

vervelend voor haar zeg.

Ik heb vroeger ook luizen gehad, en geloof me, dat is echt niet fijn.
Het zijn niet eens de luizen zelf, want die zijn na een paar kam- en wasbeurten zo weg.
Maar meer dat iedereen met een boog om je heen loopt.
Ik had luizen toen ik in groep 5 zat, toen vroeg ik aan een meisje of ze kon spelen, en toen zei ze dat ze met iemand anders had afgesproken.
Wat blijkt: ze zei dat ze niet kon omdat dat van haar moeder moest. :astonished:
Ik hoorde haar later gewoon aan iemand vragen: “kun je spelen?”

Maar wat bedoel je met weg gaan?

@BornToBeQueen idd, sinds ik weet dat zij hoofdluis heeft word ik ook bang als ik maar een beetje jeuk heb op me hoofd. Eerst waren we heel erg close enzo (knuffels geven, heel erg dichtbij elkaar zijn, etc) maar dat doe ik dus niet meer :’)

als zij gewoon met antiluizenspul haar haar behandelt en het elke dag met een luizenkam kamt dan gaan de luizen sws heel snel weg en ze blijft dan nog wel even neten houden maar die gaan vanzelf ook weg…
en luizen kunnen NIET springen. dus je kan ze niet krijgen als je naast haar staat.
knuffelen en elkaars kleren aantrekken is dus minder handig maar als je gewoon elke dag je haar even controleert is er niets aan de hand.

Ik zie gewoon die eitjes in haar hoofd zitten maar het ergste is nog dat ze tegen me liegt. Ze zegt dat het roos is, maar eigenlijk weet iedereen al dat ze luizen heeft. Vandaag zag ik dus gewoon echt een luis over haar hoofd lopen, vond het best eng!

Eh, leuk dat je je vriendin in de steek wilt laten omdat ze luizen heeft. Het zijn maar luizen. Wie weet probeert ze ze al weg te krijgen. Maar zeg haar gewoon subtiel dat ze luizen heeft. En laat haar daarna maar met rust. Want dat meisje heeft echt geen nood aan ‘vriendinnen’ zoals jij.

Eh, leuk dat je je vriendin in de steek wilt laten omdat ze luizen heeft. Het zijn maar luizen. Wie weet probeert ze ze al weg te krijgen. Maar zeg haar gewoon subtiel dat ze luizen heeft. En laat haar daarna maar met rust. Want dat meisje heeft echt geen nood aan ‘vriendinnen’ zoals jij.

Ik heb het een jaar lang gehad, en heb het nooit aan iemand verteld uit schaamte, maar de luizen zelf gingen bij mij verschrikkelijk moeilijk weg. Ik heb van alles geprobeerd, dure middeltjes van de apotheek tot huismerk van de kruidvat… niks hielp en ik kon er echt wel om huilen. Ik moest altijd oppassen dat niemand het door had en had altijd jeuk op mijn hoofd. Uiteindelijk is het weg gegaan met azijn. Volgens mij iets van 4 weken lang 1 x p.w goed uitkammen met speciale ijzeren luizenkam en heeeeeel veel azijn.

Misschien kan je haar gewoon helpen met het weghalen van luizen ipv om haar heen te lopen. Daar gaan haar luizen namelijk niet eerder van weg.

vervelend, maar alsje een goede vriendin was zou je haar echt helpen en niet zomaar haar laten zitten, ze kan er niks aan doen.

natuurlijkliegt ze als iedereen haar dan zo behandelt zoals jij. Ik snap dat het vervelend is maar stel jij had luizen en iedereen zou reageren alsof je een vies kind bent.

@Kaboosh ik wil haar niet in de steek laten, maar ik kan er ook niets aan doen. Me moeder waarschuwt me, ik moet uit haar buurt blijven. Ik wil het zelf ook niet maarja.

raad haar aan om dr haar in te smeren met lampen olie… laat het even intrekken, spoel het uit en je bent ervanaf! het klinkt raar maar luizen moeten echt niets weten van lampenolie :stuck_out_tongue: heb het 1 keer gebruikt en heb ze nooit meer gehad!

succes!

Okee lekker lullig als je haar daarvoor in de steek laat =/ Heb ze nooit gehad maar vriendinnen van me wel ik deed gewoon net zo als anders tegen ze en hielp ze ook sommige mensen hebben het echt een jaar ofso omdat het facking lastig weg te krijgen is maar als iedereen haar dna afzeikt om die innieminnie beestjes voelt het voor haar heel kut

Lampen olie o.O ? gewoon die olie voor die kaarsen ?

Ik zou jouw vriendin eigenlijk niet willen zijn…

helemaal mee eens! luizen zijn inderdaad niet het soort huisdier dat je graag wilt hebben, maar je gaat er echt niet dood aan hoor. als zij echt zo’n goede vriendin is dan zouje samen met haar anti luis producten gaan kopen zodat zij er van af is. denkje dat zij blij is met beestjes op haar hoofd…wat is nou belangrijker, die luizen die je vies vind of je vriendin?