Vriendin heeft gelogen om jongen

Hee ik ben een meisje van 13 jaar en zit met een probleem.

soms praat ik wel eens met jongens die ik van het internet ken, maar vertel ze geen persoonlijke dingen enz.
Ik praatte al best lang met een jongen en een vriendin van mij zag zijn naam vaak voorbij komen op mijn mobiel. Ze vroeg of ze hem ook mocht toevoegen op snapchat. (Ze wist niet dat ik hem van het internet kon)Ik vond dat eerst goed maar ik zei wel je mag best met hem praten enzo maar geen persoonlijke gegevens over jezelf en mij geven.

Dat ging een paar dagen goed, maar een keer stuurde ze stiekem een foto van mij naar die jongen tijdens de les. (Dat deden we wel vaker maar dan gewoon naar mensen die we kenden etc) Ik had dat door en toen stuurde ik ook foto’s van haar naar die jongen… Zo werd dat zegmaar een spelletje, maar later werd het echt irritant en toen zei ik; ik wil dat je geen foto’s meer van mij naar hem stuurt, dan doe ik dat ook niet meer van jou enz.

Ik dacht dat het zo opgelost was, maar ondertussen gingen ze nog wel met elkaar praten. Zo kwam die jongen erachter in welke klas ik zat en hoe oud ik was enzo… (Die jongen wist dat die vriendin en ik bij elkaar In de klas zaten) Dat was niet de bedoeling dus ik had tegen die vriendin gezegd dat ze hem dan maar moest verwijderen van snap. Dat deed ze (ze liet het zien).

Paar weken later kwam ik erachter via die jongen dat ze nog steeds met hem praatte op snap! terwijl ik meerde malen nog eerlijk aan d’r had gevraagd of ze toch niet meer stiekem met hem praatte! Ze had dus heel lang tegen me staan liegen.

Ik was daar natuurlijk heel boos over, maarja praten met jongens die je niet eens kent is ook natuurlijk niet zo verstandig…

Ongeveer 2 weken (1 april) later zei ze toch sorry van die jongen, ookal heeft ze sorry gezegd… Ik denk toch dat ik d’r niet meer zo goed zou kunnen vertrouwen.

Zal ik gewoon nog vrienden met d’r zijn? Ik zie haar wel elke dag omdat ik bij haar in de klas zit, en ik kan best wel met d’r lachen enzo… Wat zouden jullie doen in zo’n geval? Boos blijven of toch vergeven?

:wink:

Tja, je had nooit tegen haar moeten zeggen dat ze die jongen op snapchat ook wel mocht toevoegen… maar ik neem aan dat je die fout zelf nu ook wel inziet. Ik vind dus dat jullie beide fout zitten, ik zou haar vergeven. Maar ook denk ik dat jullie allebei die jongen moet verwijderen, dan is het gewoon klaar.

Ik zou haar gewoon vergeven, het was stom van haar maar ze heeft haar excuses aangeboden dus nu is het klaar toch?