Vriendin heeft eetstoornis

Hoi meiden,

Ik heb gister best een kut dag gehad mag je wel zeggen. Ik kreeg ruzie met een van me beste vriendinnen. Omdat ik achter haar rug om met mijn crush had gepraat, en ik was een niet normale bitch.Ik bedoeldde het echt niet zo maar ik ga nog al mee met alles wat m’n crush vind. In iedergeval ik heb met er lopen praten tot 4 uur snachts & we waren beide aan het huilen. Maar ze vergaf het me gelukkig. Alleen zij vertelde mij dat ze me ook wat moest vertellen. En ik zei dat ze me alles kan vertellen. Toen vertelde ze dat ze laxeerde en waarschijnlijk Boulimia heeft. Ze is hier al 2 jaar mee bezig en kan niet stoppen. Ik heb er best gekwetst met de dingen die ik zei maar ik zei tegen haar dat ze een perfect lichaam heeft en ik gwn jaloers op haar ben. Maar zij heeft dus echt een eetstoornis, ik had ook gezegd dat ik er 1 maand de tijd geef of ik ga naar haar moeder toe. Ze heeft hulp nodig. En als vriendin is het mijn taak om haar te helpen! Maar ze wil echt niet naar haar moeder toe. Wat vinden jullie dat ik moet doen?

Ga, naar jullie mentor, maar ga iig naar iemand toe!, dit is niet gezond!

Ik vind het heel goed dat je haar wilt helpen en haar hebt aangegeven dat ze het aan haar moeder moet vertellen. Wie weet hoe dit voor haar eindigd als ze geen hulp krijgt? Misschien dat je het samen met je vriendin kan vertellen voor extra steun. Uiteindelijk is het voor haar eigen bestwil en gezondheid. Succes meid !

Ga inderdaad naar iemand toe, voordat het echt te laat is…

Haar ex vriend zei dat ik er niet zo moest pushen. Maar als je om haar geeft dan help je er dacht ik. Moet ik naar me mentor? Ze woont namelijk te ver voor mij maar anders ging ik naar der moeder

Is een maand denk je teveel?

Ik zou er nog eens op ingaan dat het echt belangrijk is dat ze dit vertelt tegen haar moeder en hulp moet zoeken. Indien ze zelf niet wil, zou ik het zelf tegen haar moeder vertellen.
Een eetstoornis is een ernstige stoornis waar je niet zomaar even vanaf geraakt, dus hulp zoeken voor ze verder in dit patroon vervalt.
Heeft ze ook last van eetbuien want anders neigt dit wel eerder naar anorexia?

Zij vertelde mij dat ze misschien Boulimia heeft, en dat ze laxeerde. Ze heeft soms ook heel erge vreetbuien maar ze blijft op gewicht. Ze is een beetje vors & is helemaal niet dun. Ik kan totaal niet aan der zien dat ze een eetstoornis heeft.

een maand is echt te lang,
ik heb een ook een eetstoornis (gehad), en een maand kan heel veel schelen,
qua gewichtsverlies maar vooral in haar hoofd.

ik zou niet langer wachten hoor…
een maand is ook best lang, als je kijkt dat ze dit al 2 jaar doet!

Ik had er een maand gegeven om zelf naar haar moeder te gaan of om proberen te stoppen, of naar een dokter toe gaan met mij. Ze schaamt zich heel erg. En ze doet het minimaal 2 x per dag. Ik ben echt radeloos, ik wil er niet dwingen. Maar dit gaat om haar gezondheid. En haar ex vriend heeft me bedreigd als ik naar het moeder toe ga. Lekker support ook. En ik ben haar vriendin, en moet er helpen toch?

Moet ik het niet aan mijn ouders vertellen of iets? Of gwn zelf naar me mentor.

Meisjes met Bouilima hebben juist vaak een normaal gewicht, dus op zich is het zeker niet vreemd dat je er niets van gemerkt hebt.
Ik zou er echt wel op aandringen dat ze hulp moet zoeken, want vaak is er meer aan de hand dan enkel willen vermageren. Zeg het haar zelf dat jij het anders aan haar moeder wil vertellen. Ze zal misschien in eerste instantie boos zijn maar haar gezondheid komt wel op de eerste plaats!

Heb ik gedaan, maar ze wou het echt niet. Maar ze woont heel ver voor mij zou ik anders niet met mn mentor hierover kunnen praten?

Ik zou er zeker eens met je ouders over praten dan kun je nog zien wat je doet…
En dat haar ex je bedreigt is al helemaal niet normaal, tuurlijk moet je haar helpen!

Weet ze dat je naar de mentor gaat? Want bedenk wel dat het heel goed kan zijn dat ze boos wordt als je naar de mentor gaat.
Werd ik ook op mijn (nu exvriendin) toen zij over mijn eetprobleem naar de mentor wilde gaan.

okee! Ik zal er met haar nog eens goed over praten, mijn ouders en anders naar mijn mentor toestappen als niemand anders het doet.

Ik denk het wel, maar ik heb er liever gezond dan dat ze boos op me is.

Als je naar de mentor gaat word ze niet gelijk gezond, maar ik wilde je even waarschuwen dat er een hele grote kans is dat ze dat niet echt leuk zal vinden. Al is het natuurlijk wel het beste van jou om te doen. Succes!