Vriendin heeft anorexia/boulimia?

Ik en een paar vriendinnen maken ons zorgen over een vriendin, we denken dat ze misschien anorexia of boulimia heeft. Ik zal wel ff een paar punten noemen waarom we dat denken:

• Ze eet weinig en als ze eet, is het heel gezond, misschien iets té.
  • Ze drinkt bijna alleen water.
  • Ze is heel mager.
  • Ze is in ong. een maand 5kg afgevallen.
  • Ze zegt snel van: “kijk die is dik” of “die moet nodig afvallen”
  • Ze is heel vaak ziek (maar we vermoeden ook dat ze doet alsof ze ziek is)
  • Ze gaat vaak naar de wc (vandaag ook; ze ging in het begin van de pauze naar de wc, toen gingen we chips eten en gelijk daarna ging ze weer naar de wc. Het is gwn toeval of misschien kotst ze het weer uit? En toen ze weer terug kwam van de wc leek ze best wel bleek)

We hebben ook een soort van vrienden groep met 5meiden en daar hangt zij zegmaar een beetje buiten, ze gaat alleen met de rest om omdat ik met hun omga. Ze probeert mij en de rest van mn vriendinnen ook een beetje uit elkaar te halen.
Ik weet niet of dat er wat mee temaken heeft, maar dan weten jullie dat iig.

Wat moeten we doen? x.

ik heb wel op andere topics gezocht, maar daar kon ik niet echt wat vinden.

uhmm ik heb der geen ervaring mee maar denk dat je haar toch echt ermee moet confronteren en kijken hoe ze reageert…
en laten blijken als t zo is jullie voor haar klaar staan etc. zodat ze weet dat ze er niet alleen voor staat… uitleggen hoe ongezond ze bezig is…

Dat heeft ze mij vertelt ja.

We hadden op deze site gekeken:
http://www.eetstoornis.be/zelf_anorexia.htm
Bijna alle punten kloppen bij haar ;o

als ze van de wc komt, heeft ze dan ook traantjes?
of hele waterige oogjes? want die krijg je als je kotst.

Praat met haar, misschien heeft ze gewoon problemen waar ze mee zit.

Dat weet ik zo niet, zal ik eens op letten…
vandaag keek ze idd best wel raar toen ze terug kwam.

als je kotst is je gezicht ook helemaal vlekkerig… met allemaal rode vlekken

heeft geen zin om met haar te praten denk ik
ze wil er denk ik toch niet mee stoppen
maargoed je kunt het proberen natuurlijk

hmm, wil niet zeggen dát ze het heeft, maar probeer het idd zo snel mogelijk te ‘constateren’ (voor zover je dat kan/mag als geen pro), dan kan je op tijd hulp in schakelen!

Ja, maar dit is extra moeilijk omdat ze ‘een beetje buiten de groep’ valt.

Alleen met Sharon (die topic heeft gemaakt) gaat ze heel veel om. Verder niet egt met iemand.

ik heb precies hetzelfde probleem,
en ik heb ook geen idee wat ik moet doen…

Mijn vriendin at geen boterhammen meer smiddags en ze at enkel een appel ofzo, dus ik zei dan op een extra brute manier dat ze belachelijk bezig was en sindsdien is het over :slightly_smiling_face: maar 't lijkt alsof jouw vriendin heel wat meer nodig heeft. Ik denk dat het belangrijk is dat je alles goed in het oog houdt, want sommige dingetjes vallen je op het eerste gezicht misschien niet op.

Ik zou wel met haar praten, misschien een beetje subtiel anders schrik je haar misschien af. Ze zal eerder zeggen wat er aan de hand is wanneer ze zich op haar gemak voelt by jou, dus niet aan dringen.