Vriendin heeft alles

Ik ben best geliefd in mijn jaar. Volgens mij vind iedereen me wel aardig en ik ben een vrij sociaal meisje. Ik zit niet bij een ‘typisch’ populair groepje, nee hoor, ik ben gewoon lief tegen iedereen. Ik laat misschien wel merken wanneer ik iemand niet aardig vind, maar dit is zelden.
Mijn vriendin is ook zo, alleen persoonlijk vind ik niet dat ze gevatte opmerkingen maak, waar ik wel goed in ben. Ik ben niet altijd gevat hoor, ik doe ook lief tegen mensen. Ze is een toffe meid en kan ook leuk praten met iedereen.
Het probleem zit zo: mijn vriendin krijgt veel aandacht van jongens maar daarbij krijg ik dat ook wel. Alleen vind iedereen haar daadwerkelijk ook leuk en ik heb het gevoel dat alle jongens om haar strijden. Ik krijg altijd het gevoel dat ik altijd gefriendzoned word.
Het kutste is nog dat mijn vriendin altijd terugknuffelt. Ze vind soms de ene jongen leuk en dan de andere. Dit zegt ze wanneer ze aandacht krijgt van een jongen. Dan is die jongen weer populair bij haar. Het komt een beetje sletterig over en ik heb niet echt het gevoel dat ze de jongens écht leuk vind, maar alleen de aandacht leuk vind. Wat moet ik doen? Hoe kom ik van dit vervelende gevoel af? Hoe zit het met mijn vriendin?

EDIT: Haha, mensen, ik weet dat ik jaloers ben: ‘vervelende gevoel’. Ik weet dat ik het ben, en ik haat het. Wrijf het er maar lekker in. Ik wil alleen maar zeggen dat ik van dit gevoel af wil komen en ik heb helemaal geen kapsones. Dankjewel.

Je bent jaloers. Sorry dat ik het zeg, maar het is gewoon zo.
Waar maak je je druk om? Wil je ook meer knuffelen?
Je vat dingen op die er niet zijn. Want je wilt nu populairder dan een vriendin zijn.
Wat maakt het uit?
Je komt van het vervelende gevoel af door je er niet druk om te maken.

Ik wil niet vervelend zijn maar het komt over alsof je jaloers op haar bent. Maar ja dit is dus haar probleem dus daar zou ik me verder niet mee bemoeien. En tja ik zou niet bewust meer aandacht gaan lopen vragen bij die jongens of zo. Misschien kun je eens met haar praten?

praat een keer met je vriendin??

Zo, kapsones :’)?

Ik kan niet echt veel opmaken uit dit verhaal behalve dat je jaloers bent op je vriendin inderdaad. Maar wat wil je dat wij daaraan doen? Je kunt niet veel meer doen dan het accepteren als het echt zo is als jij denkt. Misschien zijn andere meisjes ook wel jaloers op jou.

je moet het kunnen accepteren en niet zo jaloers zijn
je moet gewoon je zelf blijven en alleen maar op jezelf focussen
niet hoe anderen zijn
praat met haar

dit.

idd praten met je vriendin, ik denk als je er eenmaal over hebt gepraat dat het vervelende gevoel over is. zo niet dan denk ik dat je idd een beetje jaloers bent. 1 tip zie je vriendin niet als concurentie. succes xx

Kasones idd. Je praat alsof jij het meer verdient omdat je liever zou zijn. Doe even normaal, het leven gaat echt niet alleen om aandacht.

Je bent jaloers. Accepteer dat zij populair is bij de jongens. Gun het haar. Doe niet of je beter bent. Voel je niet gefriendzoned, het komt vanzelf wel goed. En doe niet zo jaloers tegen haar want dat maakt jou een slechte ‘vriendin’. Terwijl je altijd lief tegen mensen zegt te zijn. Strookt niet.

Achja, 'k had vroeger ook zoiets. Gewoon niets van aantrekken.
Erover praten zou ik niet doen, komt zo raar over he.
Heeejj 'k wil gewoon even zeggen dat ik het irritant vind dat je zoveel aandacht krijgt van jongens… Daar kan ze natuurlijk ook niet veel aan doen. Aandacht is idd niet alles.

Ik snap dat het ook wel lastig is als je het gevoel hebt dat je altijd op de tweede plaats komt, hoor.

Maargoed, aan je post te zien weet je je eigen goede eigenschappen ook wel (gevat, aardig, sociaal etc) dus probeer meer daarop te focussen ipv op je vriendin.

1. ik denk dat alle meiden jongensaandacht wel leuk vinden.
  2. je komt erg jaloers over.
  3. persoonlijk vind ik knuffelen niet sletterig. :slightly_smiling_face:

ik denk dat je gewoon jaloers bent. probeer eroverheen te komen. zo erg lijkt het me niet… succes!

Liever dat je één goede kerel tegenkomt, dan dat je elke week aandacht krijgt van 'n andere en die aandacht na een week weer voorbij is. Ik zou het wel weten, ik zit liever in jouw plaats dan de hare.
Je mag soms best wat jaloers zijn, kun je niet voorkomen, maar het gaat fout als je haar erop afrekent. Ze is je vriendin!

Trouwens, nog wijze raad van mij. Doe ermee wat je wilt: bescheidenheid is een deugd!

Dit! Echt, je beschrijft jezelf heel positief, laat dat niet verpesten door jouw gedachten over je vriendin.

Ik denk dat ik het allemaal een beetje te soepel heb omschreven. De enige dag zegt ze dat ze die weer leuk vind, omdat die haar in haar armen nam. Jongens vertellen mij altijd hoe leuk zij is en zelfs de jongen die IK leuk vind. Ik bén jaloers, ik weet het, maar ik kan er weinig aan doen omdat ik verliefd ben op de jongen die haar aandacht geeft.

^ kan je haar niet vragen of ze dan in ieder geval met de jongen die jij leuk vindt niet zo wil flirten? probleem opgelost…

Als ik eerlijk mag zijn vind ik terugknuffelen niet echt heel sletterig.

Ik denk ook niet dat je kapsones hebt eigenlijk, maar je moet ook niet denken dat je het meer verdient dan zij. Of evenveel aandacht zou moeten krijgen.
Jongens kijken nou eenmaal anders naar meisjes, dan hoe meisjes zelf naar andere meiden kijken.

jongens gaan echt niet letten op gevatte opmerkingen. Ziet ze er leuk uit? Is ze gezellig? prima.

Iedereen heeft zo z’n eigen goede en slechte kanten. Ik heb trouwens ook zo’n vriendin die altijd alle aandacht opeist, en erop in gaat, en iedereen vind haar altijd leuk, maarja, ik heb andere goede dingen. Wat boeit het? Als je zelf maar gelukkig hebt. Aandacht van jongens is echt overrated, je hebt er geen drol aan. Onzekerheid moet je zelf oplossen

Je laatste stuk klopt best wel. Ze negeert me dan altijd volkomen als ze aandacht krijgt. Ik ben onzeker daarin, dat weet ik. Maar hoe kan ik mezelf een beter zelfbeeld geven?

Aandacht van jongens bepaalt niet of je een goed mens bent, of je een lief meisje bent, of je later succesvol en gelukkig word etc.
Het enige wat aandacht van jongens betekent is dat je snel een leuke eerste indruk maakt, meer niet. En je kan nog steeds een super eerste indruk maken maar helaas gaat je vriendin daar net wat overheen.

Maar er zijn zoveel andere dingen om op te focussen. Hoe je jezelf een beter zelfbeeld geeft? Dat moet je eigenlijk niet aan mij vragen :stuck_out_tongue:
Nee je moet gewoon eerlijk zijn tegen jezelf en je goede kanten erkennen. Er zijn vast ook dingen waar jij beter in bent dan die vriendin :slightly_smiling_face:

Als ze je volkomen negeert als ze met jongens bezig is kun je daar wel wat van zeggen. Maar breng het niet te bot, want dan gaat ze doorhebben dat je jaloers bent en dan kunnen meisjes soms kattig worden.