Vriendin gedraagt zich sletterig

Ik heb een goede vriendin, en sinds kort gedraagt ze zich hoe ze zich niet moet gedragen, en dan bedoel ik met jongens. Ze gedraagt zich een beetje sletterig, en te makkelijk. Ze zoent met iedereen (en dat vind ik opzich oké) maar ze doet het ook met veel mensen. Ze voelt zich nu heel populair en leuk gevonden, maar ik ben bang dat ze gekwetst wordt. En er wordt veel over haar geroddeld.

Ik heb al tegen haar gezegd dat ze op moest passen, toen werd ze helemaal boos en zei ze dat ik haar een slet vind, wat niet waar is, ik wil haar alleen waarschuwen. Ze denkt ook dat ik jaloers ben. Ze zegt telkens hoe geweldig het was om met hun af te spreken. Nou laat ze ons, haar vriendinnen ook heel erg zitten. Alle afspraken die we maken zegt ze af, of ze gaat bij voorbaat al niet mee omdat ze ‘stom’ zijn en dan spreekt ze af met die jongens.

Ze schept er ook heel erg over op. Ze verteld altijd hoe leuk jongens haar vinden en wie wel niet allemaal verliefd op haar zijn. Zo kwam het een keer voor dat een jongen mij leuk vond, maar het was absoluut mijn type niet. Hij smste vaak naar mij en wilde afspreken, maar ik bleef kort en ging er niet op in, toen stopte hij op een gegeven moment met smsen, logisch. Toen smste hij haar en nu blijft ze zeggen dat hij haar zo leuk vind. Dat hij elke dag smst maar dat ze hem negeert maar dat hij blijft smsen elke dag. Ik geloof dat niet, want als een jongen snapt wanneer een meisje kort is dat hij moet stoppen met smsen, dan weet hij dat ook als hij genegeerd wordt. Daar word ik heel gek van.

Ze heeft ook enkele jongens heel erg gekwetst. Een goede vriend van mij vind haar al lang leuk, zij heeft met hem gezoend en wilt telkens met hem afspreken. Hierdoor heeft hij hoop maar zij zoent en doet het ondertussen met allemaal andere mensen, zonder dat hij het weet. Ik vind het lullig van haar, want ze laat ons zitten, kwetst jongens. Maar ik ben ook bang dat ze zelf heel erg gekwetst wordt. Maar ik weet niet wat ik moet doen, ik, maar ook anderen hebben al met haar gepraat, maar telkens wordt ze boos.

Wat moet ik doen?

Laat haar tegen de lamp lopen. En wees er voor haar als dat gebeurt.
Jij kan niets doen. Ze heeft er het verstand blijkbaar nog niet voor om naar anderen te luisteren. Ze zal enkel boos op je worden.

Ik vind het ook ergens wel grappig dat je titel wel zegt dat ze zich sletterig gedraagt maar dat je toch ontkent dat je haar een slet vindt :wink:

Niks, laat het haar lekker zelf uitzoeken… als ze niet naar jullie, als goede vriendinnen, wil luisteren, laat d’r dan lekker. Ze komt er dan vanzelf achter dat ze slecht bezig is.

Ik kon zo snel even geen andere benaming vinden. Maar dat ze slettigere trekjes heeft hoeft niet te betekenen dat ik haar direct een slet noem, want zo zou ik niet praten over mijn vriendinnen.

Tja, maar het komt erop neer dat als een ander meisje, die niet je vriendin was, zich zo zou gedragen, je haar wel een slet zou vinden.
Toch? Dus dat je haar enkel en alleen geen slet noemt omdat ze je vriendin is, is eigenlijk niet zo’n geldige reden en waarschijnlijk heeft je vriendin dat ook wel door en werd ze daarom zo boos.

Mja, maar idd, laat het haar maar zelf uitzoeken.

Ik heb ook zo’n vriendin gehad ze was mijn beste vriendin maar nu niet meer.
Alleen bij haar was het dat ze iedere jongen die haar leuk vond aan het lijntje houdt.
Nouja heb er nooit iets over gezegd omdat ik wist dat je zoiets tegen haar niet kunt zeggen, en ja nu zijn we geen vriendinnen meer.

Wijs haar erop dat je haar gedrag niet waardeert, maar laat haar verder. Ze moet er zelf achterkomen dat ze fout bezig is. Maar als ze je echt altijd laat zitten voor die jongens mag je haar daar best op aanspreken, en als ze daar dan niks aan verandert kun je haar het beste links laten liggen.

Exactly.