Vriendin gebruikt téveel make-up.

Ik vind het wel tijd voor een slotje. Ik denk dat iedereen nu wel z’n punt heeft gemaakt.

Wat is er mis met goedkope mascara? :’)

OT. Het is inderdaad wel veel voor een 13-jarig meisje, maar het is haar eigen keus. Misschien kun je een keertje iets zeggen van: ‘alleen met mascara en eyeliner zie je er ook mooi uit’. Misschien is het onzekerheid (ik zeg niet dat iedereen make-up draagt omdat ze onzeker zijn), misschien ook niet, maar wie weet helpt het om haar wat meer zelfvertrouwen te geven zodat ze inziet dat ze er met minder make-up ook goed uitziet.

-

Het is zeker te veel, maar… wat kan het je schelen? Het is toch je vriendin? Eigenlijk best gemeen, dat roddelen.

niet lullig bedoeld.

Mijn vriendin is ook 14 en gebruikt ongeveer zoveel. Maar who cares? Zegt d’r make up nou echt iets over persoonlijkheid? Nee, ze mag zoveel plamuren op haar gezicht als ze wil, ook ziet ze er niet uit. Dat doet er niet toe. Laat haar lekker.

Ik draag ook zelf best veel make-up en ik ben net zo oud als haar , waarschijnlijk voelt ze zich onzeker dus laat haar gewoon zoveel dragen als ze wil. Het is haar leven en niet die van jou .

Nouja, tegenwoordig blijkt het steeds normaler te zijn… Dat meiden van 8 t/m 14 gewoon super veel make-up dragen, soms ook echt sletten kleding… Ouders beginnen steeds minder streng te zijn met opvoeden en er word steeds meer getolereerd :s Slaat eigenlijk nergens op… Ouders en hun kinderen tegenwoordig. :frowning_face:

judging moment van de dag van Bluelion:
Het ziet er waarschijnlijk niet uit als je vriendin al massa’s make up draagt terwijl ze nog zo jong is, maar wat dan nog, als zij graag zo’n stereotypetje wil worden moet ze dat vooral doen. En dit topic zegt eigenlijk meer over jou dan over haar.

*gaat weer stil in een hoekje meelezen*

maar het ligt er ook een beetje aan hoe ze het opdoet als ze het gewoon op een natuurlijke manier doet kan het best mooi zijn hoor
ik gebruik ook best veel make-up maar bij mij valt het niet echt op

Is wel veel ja, maar het is haar gezicht. Het is ook wel lelijk als je als vriendin daarover gaat roddelen, maar goed het is ook lang geleden dat ik 13 jaar was dus misschien weet ik gewoon niet meer of ik dat deed op die leeftijd.

Al vind ik meiden van 13 met zoveeeel make-up doodzonde, maar dat moet ze zelf maar weten. Zeker als haar ouders het wel OK vinden dat ze dat doet.

Dat is inderdaad wel vrij veel, je kunt proberen haar te overtuigen om minder make-up te dragen door te zeggen dat je haar veel mooier vindt zonder al die lagen make-up, en misschien kun je dan zorgen dat meer mensen dat tegen haar zeggen, maar afgezien van dat is het natuurlijk wel haar eigen gezicht, en mag ze zelf beslissen wat ze er opsmeert.