Vriendin gebruikt téveel make-up.

Hallo,
Ja de titel zegt het al.
Mijn vriendin is 13 jaar oud en gebruikt gewoon súper veel make-up voor haar leeftijd…
Vaak roddelen haar vriendinnen over haar (als ze ziek is) dat ze teveel make-up gebruikt en dat ze op een barbie pop lijkt, nou sorry, maar dat is inderdaad zo.

Wat ze gebruikt?

• Foundation
  • Highlighter
  • Bronzer
  • Oogschaduwbasis + 3 kleuren oogschaduw
  • Roze lipstift of lipgloss
  • Mascara
  • Eyeliner
  • Poeder
  • Wenkbrauwpotlood
  • Wenkbrauwgel
  • Blush
  • Vaseline (misschien vinden jullie dit geen make-up maar dan nog telt het vaak wel als cosmetica)

Beetje onnodig als ik hiervoor een topic maak, maar wat vinden jullie hiervan voor een meisje van 13?

Inderdaad te veel, maar het is haar hoofd en daar mag ze op smeren wat ze wil.

Ja, het is een beetje erg veel voor een meisje van iedere leeftijd eigenlijk. Maar ik denk dat zij vooral in de experimenteerfase zit, omdat ze nog jong is toch? Geef haar anders wat tips of complimentjes. ‘Goh, jij ziet er echt veel mooier uit met alleen een beetje mascara op’. Misschien gaat ze dan inzien dat zoveel make-up echt niet nodig is!

Ja… Dat is behoorlijk veel. Helemaal als je 13 bent!

Ja klopt, maar ik heb gewoon nog nooit een meisje gezien op mijn school die zoveel draagt, ik bedoel gewoon nooit.

Dat is toch haar keuze. Als mensen er zo over praten is dat meer hun probleem dan het hare. We leven in 2013, meisjes gaan nou eenmaal steeds sneller en meer make up dragen.

Dat klopt zeker haha. Ik vind het wel dom van haar vriendinnen, want zo laten ze zien dat ze nep vrienden zijn, maar ik wou vragen wat jullie mening hierover was.

Ik heb een een vriendin die met twee hartstikke goedkope mascara’s iets van 5 keer over haar wimpers heen gaat, ik vind heel lelijk en zeg dat ook, ze loopt trouwens echt voor schut omdat haar kledingsstijl er ook echt NIET bij past…

Te veel mascara past niet bij haar kledingstijl? :’)

http://cdn.memegenerator.net/instances/250x250/15183599.jpg

Ja het is wel veel ja, maar als zij dat mooi vind dan kan je er eigenlijk ook niks aan doen. Misschien een keer bij haar logeren en wanneer ze haar make-up er af heeft zeggen "Wow, wat zie je er mooi uit zo zonder die make-up!’’ of iets in die trand, misschien is ze wel onzeker zo zonder al die make-up.

Hmm, jullie hebben wel gelijk hoor. Tuurlijk bepaalt zij wat ze op haar gezicht smeert, ik wou even jullie meningen weten wat jullie hiervan vinden, want het is wel lullig van haar vrienden enzo weetje. Maar dat is hun mening, daarom vroeg ik om jullie mening. ;p

misschien zou je het beter anders kunnen zeggen inplaats van dat het lelijk is, dat komt een beetje onaardig over. en waarom past haar kledingstijl niet bij mascara? dat vind ik een beetje raar dat je dat zegt, haha.

Ze is wel onzeker ja, volgens mij heeft ze acné (kun je soms zien als ze minder foundation enzo op heeft), dat ze zich daar voor zoveel schaamt enzo. Maar dan is foundation en een beetje poeder toch genoeg om acné te bedekken, of heb ik het mis? Vandaag zeikte haar vriendinnen haar ook af om haar make-up.

Ze mag toch zelf bepalen wat ze op haar hoofd smeert, ik vind niet dat jij daar wat over te zeggen hebt. Als zij zich daar goed bij voelt, dan moet ze dat vooral doen :slightly_smiling_face:

Maar uit je verhaal maak ik op dat jij net zo hard mee roddelt en haar ervoor oordeelt. Dat laat je duidelijk merken in dit topic.
Dus ben je ook een nep vriendin van haar?

Sorry maar laat iedereen gewoon dragen wat ze zelf willen, net alsof anderen er zoveel last van hebben dat die meid wat meer make-up heeft dat andere van haar leeftijd.
Zolang ze een goede persoonlijkheid heeft zou het mij echt geen reet uitmaken wat ze op haar gezicht smeert, Daarintegen de mensen die over haar praten…die zouden nog kunnen werken aan hun persoonlijkheid.

Klopt wel, maar het enige wat ik vroeg was eigenlijk een mening, dus ik snap jullie wel. Ik heb daar trouwens niks op te zeggen nee. Maar laten we hier niet zo’n afzeik topic van maken, ik voel me aangesproken hahah =$.

Eigenlijk, ben ik haar vriendin niet zo. De ene keer kan ik wel goed opschieten met haar, de ander keer hangt ze de bitch uit.

-

Het irriteert me eigenlijk dat mensen aldoor maar moeten oordelen over het uiterlijk van iemand anders.

• leggings zijn geen broek.
    Als die gene het mooi en leuk vind, moet ze het vooral dragen.
  • Teveel make-up
    Dat is een persoonlijke mening, wie bepaalt wat TEVEEL is? Ik gebruik zelf ook zoveel make-up, en toen ik 13 was deed ik dat ook al.

Waarom kunnen andere mensen het nooit eens accepteren hoe andere eruit zien?
Misschien vind ze het wel heel leuk om met make-up te klooien en het te dragen, verschillende looks te creëren etc.

Dit is btw niet aanvallend bedoeld ofzo hoor, wilde het gewoon even van me afschrijven haha =’)