Vriendin gaat vervelen

• empty -

Ik zou zeggen praat met haar? Ik weet niet wat je moet doen ik begrijp wel wat je bedoelt…zoek zelf nieuwe vrienden op, spreek daar mee af?

Gewoon wat minder afspreken, dan gaan je irritaties ook weg. Tenminste dat had ik bij een vriendin die bijna elke dag kwam. Na elkaar een week niet gezien te hebben waren mijn irritaties in ieder geval helemaal weg, en zo konden we dus ook leuker met elkaar omgaan.

Minder afspreken inderdaad.
Ik zou het niet meteen vertellen want de kans dat zij het anders opvat is wel groot. Waarschijnlijk gaat de irritatie na een poosje wel weer weg.

• empty -

-

Is missg idd een beetje gemeen. Kan je niet proberen haar leuke eigenschappen in te zien? Je ziet elkaar maar twee keer in de maand. Genoeg tijd over om met andere vriendinnen af te spreken. Het is trouwens ook heel fijn dat je iemand hebt om op terug te vallen als het even niet goed gaat met je andere vrienden. Houd haar gewoon te vriend! dat is mijn advies…

ik irriteerde me een tijdje terug (vorig jaar ofzo) ook kapot aan een vriendin,
ook omdat ze echt te kinderachtig deed,
en toen heb ik haar gewoon laten vallen,
en ik wil je eigenlijk meegeven omdat vooral niet te doen.
gewoon met haar praten ofzo.
die vriendin zit bij mij op school en nu lijkt het net alsof ze depri is ofzo…
ik heb er echt spijt van.

-

ik sta op dit moment ook best open voor nieuwe vriendschappen. ik verveel me best wel met mijn vriendinnen af en toe …

Zeg gewoon dat je het rustiger aan wilt doen?
Het is ineens drastisch om te zeggen fuck op ik wil nieuwe mensen:p
Dus zeg gewoon dat je weinig tijd hebt, en dat je meer vriendinnen hebt?

Flauw dat je dat over je vriendin zegt achter haar rug om.
En wat is volgens jou kinderachtig??
Lol hebben met z’n twee is toch gezellig?
Als je een vriendin bent dan heb je 't daar met haar over.
Neem haar mee naar nieuwe plekken die jij nu ook leuk vindt en laat haar daar kennis mee maken.
Jullie worden ouder en krijgen andere interesses. deel dan de interesses samen en doe leuke dingen.
Vriendschappen verliezen is doodzonde.

Ze zegt het niet echt achter haar rug om, ze vraagt hier gewoon advies, want ik kan best begrijpen wat ze bedoelt. Op een gegeven moment groei je uit elkaar of zit je in andere levensfases en dan kan het heel vervelend zijn met een vriendin om te gaan die nog een beetje achterloopt. Mijn eerste advies was ook: minder afspreken, dan leer je haar meer waarderen weer, maar als je haar al zo weinig ziet dan wordt dat wel lastig. Ik zou het haar inderdaad niet zo zeggen, het kan namelijk heel bot en kwetsend overkomen. Je moet gewoon afspreken als je daar zin in hebt en - ik weet niet hoe oud jij bent en zij is, - maar je moet hopen dat ze binnenkort wat meer richting jouw levensfase komt. En als het echt niet meer gaat, dan gaat het niet, dat is heel erg, maar één vriendschap behoud je nou eenmaal niet je hele leven lang - dat is meer uitzondering dan regel.

• empty -

heb ik ook. mijne zijn niet irritant ofzo, ze zijn juist allemaal heel lief, alleen niemand komt ooit buiten. en ja dat vind ik gewoon irritant, want dan heb ik niks te doen in 't weekend.