Vriendin gaat naar Amerika

Hoi allemaal, ik heb eerst nog goed rondgekeken maar kon een soortgelijk topic niet vinden. Als dit wel bestaat mag hier een slotje op! :wink:

Een vriendin van mij vertrekt eind deze maand naar Amerika voor een jaar, ze geeft volgende week een afscheidsfeestje wat ook alvast voor haar 18e verjaardag is. Nu wil ik natuurlijk een mooi cadeau geven.
Ik vroeg me af of jullie misschien een leuk idee hebben of goede tips? Ik zat misschien te denken aan juist bv een mandje typische hollandse dingen of juist iets in de style van Amerika? Of wat zijn handige dingen/spullen voor als je naar Amerika gaat?

Een fotoboekje?

Of je doet een grote mand met de helft Holland en de andere helft Amerika? En leuke foto’s van jullie samen erin.

Maak een boekje (dummie) met leuke quotes en weetjes, foto’s etc van Amerika. Knip dingen uit reisgidsen. En schrijf dingen op als ‘Don’t do this in America’. En natuurlijk foto’s en leuke verhaaltjes van jullie 2en/vriendengroep.

Als het een goede vriendin is idd iets persoonlijks als een fotoboekje. Het is ook leuk om een boekje te kopen en daar allemaal mensen wat in te laten schrijven, of dit doen op een delftsblauw tegeltje. Of inderdaad zo’n mandje met helft holland en helft amerika of je spreekt met een andere vriendin af dat jullie allebei een mandje doet en dan de een hollands en de ander amerikaans. Jeetje heel verhaal, succes haha

zo’n boekje ja , of van die cadeau envloppes die een tijdje geleden op de voorpagina stonden

Dankjewel voor de tips! Ook ideeen toenvallig voor wat ik in het typisch hollands/amerikaans mandje kan doen?

Toevallig, een meisje dat ik ken gaat ook een jaar naar Amerika en ik zoek ook nog een leuk cadeautje (:
Ik ken haar wel niet zò goed, dus ik vind het moeilijk om iets heel persoonlijks te geven.

Hollands: Drop, chocola, stroopwafels en bij de xenos hebben ze nog allemaal typisch hollandse dingen (delftsblauw, molentjes, klompjes enz) en voor Amerika weet ik het niet zo goed… Misschien een kledingstuk met de vlag erop, en ik had laatst ergens zo’n boekje gezien met amerikaanse scheldwoorden/straattaal/smsafkortingen enz maar weet niet meer waar…

Ze vond iets wat ze in amerika kon gebruiken ook leuk (wat handig was), maarja, wat? haha

Stopcontact dingetjes zodat ze niet d’r stijltang en fohn en shit opnieuw hoeft te kopen!

Zo’n mand ofzo is misschien niet zo handig. Mijn zus ging ook 1 jaar weg en toen kreeg ze ook heel veel van die dingen maar ze kon dat allemaal niet meenemen in haar tas! Dus moest ze de helft thuis laten. Ik zou met een paar vriendinnen een fotoboek voor/over haar maken!

Iemand misschien nog tips naast een mand/fotoboek?