Vriendin gaat maar door over mijn ex.

Hee,

Ik heb vorig jaar een jongen ontmoet op bevrijdingsfestival, hij was heel leuk en ik vroeg zijn nummer. Een paar dagen later gingen we afspreken.

Wat ik niet wist was dat ie al een soort van vriendin had, die soort van vriendin werd boos op mij omdat ik iets met hem had.

Later werd het niets meer tussen die jongen en mij en spraken ik en die soort van vriendin af om erover te praten, omdat ik niet wist wat er aan de hand was.

In die tijd, had zij al iets met die jongen zonder mij wat te vertellen :] Later kreeg hij weer iets met mij en, nouja het is een lang dramatisch verhaal.

Nu;
Die jongen, J, heb ik al sinds het uit is niet meer gesproken en dat wil ik ook niet meer, hij heeft mij veel pijn gedaan en over mij geroddelt en dergelijken. Die soort van vriendin, P, Vindt hem nog wel leuk en zeurt de hele tijd over hem door en als ze tegen mij praat gaat het alleen over hem.
Dat vind ik super naar omdat ja, het is wel mijn ex en dat wil je gewoon niet horen. Ik heb een beetje kortaf gedaan en toen zei ze op het laatst ‘’ Your lost, Not mine ‘’ en toen had ze me geblokt. Een beetje vreemd…

Probleem;
Ik vind het gewoon naar dat ze het steeds over J heeft en als ik dat haar duidelijk maak doet ze boos of luistert ze gewoon niet, ik weet niet wat ik moet doen…

Haar persoonlijk hierop aanspreken?

Wacht. Zijn soort van vriendin, is ook een vriendin van jou?
Zo niet: Boeiend, mensen die dom tegen je doen terwijl jullie toch geen vrienden ofzo zijn, moet je lekker negeren.
Zo ja: Hmm lastig, zeg er wat over. Leg uit waarom je het vervelend vind. Gaat ze nog steeds door, dan is ze geen vriendin.

wie zegt dat J haar nog leuk vind??
En verder zou ik eerlijk gezegt gewoon met dr breken
nja succes <33

Ik kan niet zeggen dat ze echt een vriendin is, ik spreek soms wel eens met haar af maar het is gewoon stom dat ze dat doet…