Vriendin flirt met mijn vriend

Ik heb sinds een maandje met mijn vriend.
Mijn ene vriendin had 1x mijn vriend gesproken.
Toen had mijn vriend op Instagram een foto van mij en hem geupload heel leuk… Maar opeens reageerde die vriendin erop met “Wat lief hvj”. Omdat ze vaak iemand het zelfde leuk vind die ik ook leuk vind was ik al beetje boos. Mijn andere vriendin zag t ook en die zei “hoop dat je weet dat je tegen H zegt.” toen zei ze “was voor hun allebij bedoeld” ging ik der appen en zei zo van dat hij haar maar 1x heeft gesproken en ineens was bericht voor mij bedoeld. En als laatste had ze al een vriend maar tegen niemand zegt ze met wie… Ik vind dit best vervelend en ik en me vriend hebben dit aangeven maar ben bang dat niet stopt, omdat ze dit vaker doet… Wat moet ik nu doen…

Ik zou haar gewoon duidelijk maken dat je het echt niet leuk vind en dat als ze er mee doorgaat dat je dat gewoon echt niet oké vind. Vervelend, succes.

Beetje overdreven, ze zegt toch dat het voor jullie allebei bedoeld was? Waar maak je je druk om…

Ze zegt eerst “het was voor jullie bedoeld” in de reacties.
En ineens op app was het “ja dat was verkeerd, is voor jou bedoeld.” ze had me ook niet getaged ofz

Drama om niks, ze bedoelde het aardig.

Als je dat al flirten vind weet ik niet wat voor relatie jij straks zult krijgen.
Plus, schrijf aub voortaan in fatsoenlijk leesbare zinnen. Dit is heel vervelend om te lezen

Dit is eigenlijk niet flirten, heb je meerdere voorbeelden of is dit het enige?
Ze bedoelde het gewoon aardig denk ik en dat je het verkeerd opgevat hebt.

Ik begrijp dat je het vervelend vindt. Iedereen zegt wel dat het aardig bedoeld was, maar wij kennen jouw vriendin niet dus wij weten niet of zij dit vaker doet en hoe zij verder is. Sommige van deze reacties vind ik dus ook gewoon heel erg lullig.
Als ik jou was zou ik duidelijkheid vragen aan die vriendin. Vragen of het wel echt voor jullie beide of voor jou alleen was bedoeld, of dat het stiekem toch niet alleen voor jouw vriend was. Vertel dat je je er niet fijn over voelt, misschien heeft je vriendin er begrip voor.