vriendin + ex.

oke ik moet heel even mijn verhaal kwijt en even jullie mening enzo!

ik heb een jaar een vriend gehad, D. hij was echt super lief, maar we hadden ook veel tijden dat het niet zo goed ging. ik ben 1 keer vreemdgegaan en daardoor is het even uit geweest, maar we kwamen weer bij elkaar terug.

maar hij deed eind december heel afstandelijk en raar. hebben wel samen nieuw jaar gevierd. was harstikke leuk maar hij bleef zo doen, dus ik zei er wat van. en hij zei dat hij moest nadenken. omdat hij er nog best wel mee zat dat ik was vreemdgegaan. dus het is uit gegaan toen. toen ben ik nog 1 keer met hem naar bed geweest. en daarna kwam hij ermee dat hij niet meer genoeg voor mij voelde.

ik kon me daarbij neerleggen en we besloten goeie vrienden te blijven. ging allemaal goed, toen kwamen we elkaar die vrijdag tegen op een feestje. ik heb toen met hem gezoend.

en ik kwam er die avond achter dat 1 van mijn beste vriendinnen verliefd op hem is. ik was best wel boos. het was het feestje van mijn beste vriend. … en naja ik moest nogal huilen want ik schrok er gewoon heel erg van. toen kwam D. me dus troosten. en toen heb ik gevraagd wat hij nou echt wou. en hij wou niet verder met mij. ik was er wel even stuk van nog. maar ik kwam er weer boven op en het ging goed.

ik was best wel boos op die vriendin aangezien ik het niet leuk van haar vond dat ze verliefd op hem was geworden, ik weet dat ze daar niets aan kon doen maar het was net uit. en dat viel gewoon allemaal een beetje verkeerd bij mij. ze zeiden me allebij geen contact meer te hebben.

op valentijnsdag ben ik naar mn ex toe gegaan en heb ik hem een briefje gegeven met een gedichtje. ik ben toen gewoon weer weggegaan.

's avonds vroeg hij aan mij of ik nadat het uit was ook nog met een andere jongen had gezoend. ik was eerlijk en zei dat ik inderdaad met en andere jongen had gezoend ( was nadat hij had gezegd dat hij echt niet meer verder met mij wou )

ik was best benieuwd, en vroeg geiljk of het mijn vriendin was. hij zei van niet. en zij ontkende ook. maar D was wel super boos op mij en hij heeft me echt voor van alles uitgemaakt. hij heeft 2 dagen later wel sorry gezegd. dat was dus gister…

tot vandaag. ik zit met mijn vriendin en D op dezelfde school, en ik kreeg van een paar vriendinnen een smsje dat D mijn vriendin een kus gaf ofzo. ik zoch er verder niet zo heel veel achter, maar kwam er toen achter dat zij op valentijnsdag hadden gezoend… ze hadden dus tegen me gelogen. en dat vond ik van mijn vriendin nog wel het ergst.

ik was in eerste in stantie gewoon harstikke kwaad. achteraf gewoon verdrietig omdat ik niet snap waarom ze niet eerlijk tegen me zijn geweest.

ik weet niet hoe ik nu tegen ze moet doen. ik hoop dat jullie kunnen helpen!

alvast bedankt, liefs

laat ze alle 2 lekker stikken!

Het is toch je ex, en je zegt toch zelf dat je je erbij hebt neergelegd. Waarom maak je er dan een probleem van dat hij met iemand anders zoent/

jep, maar ik voel nog wat voor hem…

Je zegt toch zelf steeds in je eigen verhaal dat het weer goed met je kwam. En dat jullie vrienden werden? Nu vind ik het helemaal vaag worden

En als zij niet aan jou willen vertellen dat ze wat hebben, so be it.
Het is hun leven.

van hem snap ik het aan de ene kant wel. hij vind jou niet meer leuk maar wil je misschien ook niet kwetsen.
van je vriendin vind ik het wel dom dat ze met hem zoent en daar ook nog over liegt. dat jullie niks meer hebben wil niet zeggen dat ze dat zomaar mag doen, vooral niet omdat jij nog wat voor hem voelt. en daar dan ook nog over liegen vind ik al helemaal dom. Je moet denk ik gewoon aan haar vragen waarom ze gelogen heeft, en daarna kijken of je het haar vergeeft etc.

Ik zou je vriendin laten stikken, ze is geen echte vriendin als ze met je ex vriendje ervandoor gaat!

Dat zou ik doen als ze er met mijn VRIEND vandoor ging, maar het is haar ex? Waarom zou ze niet met haar ec mogen nemen. JA ok ze had eerst met haar moete npraten, of zij het niet erg vond, maar zomaar dumpen, nee.

Bovendien vind ik het ook nog gek dat als je echt zoveel om hem geeft, tijdens jullie relatie vreemd ging en ook nog nadat het uit was met iemand zoende.

En toch neem jij het hem kwalijk als hij met je vriendin zoent? Ik zou ze het gewoon gunnen en er niets meer achter zoeken. Waait vanzelf wel over…

ik gun ze allebij iemand om het leuk mee te hebben, tuurlijk dat is het niet.
maar het gaat me meer om het feit dat ze tegen me loog.

& ik was gewoon nog helemaal niet over hem heen. ik legde me er wel bij neer. omdat ik er verder niet meer als een soort hondje achter hem aan wou lopen.

""k was best wel boos. het was het feestje van mijn beste vriend. … en naja ik moest nogal huilen want ik schrok er gewoon heel erg van. toen kwam D. me dus troosten. en toen heb ik gevraagd wat hij nou echt wou. en hij wou niet verder met mij. ik was er wel even stuk van nog. maar ik kwam er weer boven op en het ging goed.

ik was best wel boos op die vriendin aangezien ik het niet leuk van haar vond dat ze verliefd op hem was geworden, ik weet dat ze daar niets aan kon doen maar het was net uit. en dat viel gewoon allemaal een beetje verkeerd bij mij. ze zeiden me allebij geen contact meer te hebben."

Ik denk dat dit de reden is waarom ze logen. Toen ze eerlijk was, werd je ook al boos. Waarschijnlijk loog ze omdat ze bang was voor je reactie en dat is begrijpelijk. Niet vijandig bedoeld, maar die vriendin wil ook alleen maar een beetje geluk in de liefde vinden…

oke dat snap ik wel van haar dan …

maar ze blijft een vriendin. en ik had het wel fijner gevonden als ze eerlijk was geweest. ik vertrouw haar gewoon niet meer helemaal.

het is duidelijk dat je gekwetst bent omdat je dus nog veel voor hem voelt,
maar aan de andere kant ben jij vreemdgegaan toen je nog iets met hem had,
en nu zoent hij met je vriendin terwijl het uit is
dus wat jij hebt gedaan kan voor hem erger zijn
het is inderdaad lullig van je vriendin dat ze gelijk achter hem aangaat,
als het echt een goede vriendin van je is zou je eens goed met haar kunnen praten.
en die jongen kan je het best vergeten het is hiermee duidelijk geworden dat hij verder gaat met zijn leven dat is voor jou natuurlijk moeilijk maar voor hem vast ook

Ik snap je harstikke goed, ik zou er ook absoluut niet blij mee zijn. Ik zou je vriendin er zeker mee confronteren en vragen waarom ze uit respect niet even kon wachten. Ik zou haar ook duidelijk maken dat als ze liegt ze in jou ogen niet echt een goede vriendin is. Tuurlijk kan ze er niks aan doen en ja het is uit, maar betekend dat meteen dat je vriendin met je ex aan kan pappen zonder problemen? Ik vind van niet. Alleen al uit respect voor jou.

ja ik snap het
ik vond het ook niet leuk toen mn vriendin heel erg ging flirten met mijn vriendje toen het net uit was… (ook al had ik het uit gemaakt)
ik zou denk ik met je vriendin praten
waarschijnlijk zei ze het niet om je niet te kwetsen…
succes !

ik ga wel met haar proberen te praten!
maar ik vind het wel gewoon moeilijk op een of andere manier …

en dat ik vreemdging was helemaal aan het begin aan onze relatie, en hij zei dat hij het me had vergeven enzo… dus naja als iemand dat zegt ga je daar van uit, en datie ineens maaanden later weer zo raar ging doen vond ik gewoon apart.

maar.
jij bent toch ook een keer vreemd gegaan.
en je hebt ook met iemand anders gezoend.
-ookal was het erna. hij is toch je ex?