Vriendin en jongen

oke dit is een heel verhaal maar k zeg t gwn ff

dus er is dus een jongen die n crush op mij heeft, maar n (soort van) vriendin van mij heeft dus n crush op hem. Nu zat hij dus de hele tijd aan mij te vragen of zij n crush op hem had, ik dus dus de hele tijd dat k t niet wist (omdat ze er zelf ook gwn heel vaag over deed)
nu kwam ik thuis van school, en zag ik ineens dat zij mij had geappt en zij dat ik tegen hem had gezegd dat zij hem leuk vind (wat ook zo is, maar dat mocht hij dat niet weten ofzo)
ik dus helemaal uitleggen dat k nisk had gezegd en t is weer n soort van goed enzo maar nu komen dus de 3 dingen waar k dan mee zit.

1. nu wil zij dat ik sorry tegen hem zeg alleen omdat ik boos op hem werd omdat hij iets zegt wat niet waar is
  2. ze zij tegen mij dat ze nu samen op date willen, terwijl ik letterlijk gisteren hem had gebeld enzo en hij zij dat hij nog op mij was
  3. K vind hem ook niet leuk enzo maar om de een of andere reden heb k er echt n kut gevoel bij als hun samen gaan

iemand hulp pls???

xxxx

Het is altijd leuk om aandacht te krijgen van iemand en ‘gezien’ te worden, ook al zie je zelf niks in deze persoon. Het is een boost voor je ego, en daar gaan we nu eenmaal gewoon goed op :innocent: En daar is niks mis mee. Dit speelt wellicht mee in waarom je je er kut bij zou voelen als deze jongen zijn interesse in jou verliest door met iemand anders te zijn, ook al zie je hem zelf niet zitten.

Echter ben ik persoonlijk niet zo’n fan van iemand aan het lijntje houden en ik vind ik dat het het juiste is om duidelijk te zijn over je intenties en gevoelens tegenover de ander. Dit omdat ik het zelf erg naar zou vinden als iemand mij aan het lijntje zou houden: je spendeert dan tijd en energie in iemand die jou het gevoel geeft dat er ‘een kans’ is, terwijl de ander weet dat deze kans er niet is, en daarmee beperk je de ander in zijn/haar leven, omdat hij/zij die tijd en energie ook had kunnen gebruiken voor iets waar wellicht wel iets moois uit zou komen. Het is een beetje manipulatief en egoïstisch, als je het mij vraagt. Ik zeg niet dat jij hem nu aan het lijntje houdt, volgens mij is dat namelijk (nog) niet zo, maar als hij een reëele kans heeft bij een ander die hij ook wel interessant vindt en jij ziet hem zelf niet zitten, gun die andere twee personen dan iets samen en zet je eigen egoïsme hierin opzij.

Dit brengt me meteen bij je tweede punt, want iemand kan prima interesse hebben in meerdere personen tegelijk. Wat houdt hem tegen om met haar op date te gaan en te onderzoeken of hij haar ziet zitten, ook al vindt hij jou op dit moment ook nog interessant? Ik denk juist dat hij hiermee zichzelf goed zou doen, want jij beantwoordt zijn interesse niet omdat je hem niet leuk vindt, dus dan kan hij beter verder gaan kijken.

Wat betreft je eerste punt waarbij je zegt dat zij wil dat je sorry tegen hem moet zeggen; ik denk dat je gewoon lekker moet doen waar je je zelf goed bij voelt. Van wat ik kan lezen heb jij niks gedaan waar je sorry voor zou moeten zeggen, en daarbij is ze slechts een ‘soort van’ vriendin van je, dus ik zou zeggen dat je haar niks verschuldigd bent. Als het goed voelt om sorry tegen hem te zeggen, dan zeg je sorry, maar ik zou niet zo snel sorry tegen iemand zeggen omdat ik dat ‘moet’ van iemand anders.

Misschien heb je er wat aan! Succes! x