vriendin eetstoornis? help, ik maak me zorgen!

hey,
Mijn vriendin heeft denk ik een eetstoornis.
Ze kotst namelijk alles wat ze heeft gegeten weer uit.
Ze zegt dit niet expres te doen, maar het eten komt steeds weer naar boven en op een gegeven moment is het zo vies dat ze het uitspuugt.
Het is voor haar deel uit gaan maken van haar dagelijkse ritme: eten, ‘herkauwen’, uitspugen.
Ik maak me erge zorgen om haar maar ik kan niets vinden op internet.
Ze is ook niet echt dun ofzo ze is gewoon normaal…
Weten jullie misschien wat er met haar aan de hand is?
Want ze doet dit blijkbaar al van jongs af aan!
alvast bedankt<3
xoxo

niemand?
please ik maak me echt zorgen! ):

raar dat ze nu niet extreem dun is, maar doet ze het zelf, of komt het gewoon naar boven?
ik denk dat je haar moet dwingen om naar de dokter te gaan, want dit is wel raar opzich.

nee het komt gewoon naar boven zegmaar.
Maar we (een vriendin van mij en ik) hebben al vaker gezegd dat ze naar de dokter moet gaan maar ze vindt dat niet nodig want ze vindt het heel normaal.

Praat erover met haar moeder, ik denk dat ze dit niet samen met jouw alleen kan oplossen.

Zeg het tegen haar moeder, en zeg ook tegen haar moeder dat je denkt dat ze naar de dokter moet gaan. Want het is niet normaal. En een eetstoornis heb je alleen als je het expres doet, dus daar moet je achter zien te komen. succes xxx

Haar moeder weet het al en die denkt dat ze boulimia heeft.
Haar moeder zegt ook dat ze naar de dokter moet gaan maarja ze kan haar toch niet dwingen…

Bedankt trouwens voor jullie interesse en hulp :3
Xxx

Ja, misschien heeft ze boulimia, maar dan zou ze wel wat dunner zijn denk ik. Praat eens goed met haar samen met die andere vriendin van je, en laat haar inzien dat ze echt naar de dokter moet. Misschien kun je iemand die een eetstoornis heeft gehad met haar laten praten zodat ze inziet dat ze echt naar de dokter moet.

Succes ermee in ieder geval!

:woman_facepalming:

Je hoeft niet persé dun te zijn als je een eetstoornis hebt…

Ik denk aan boulimia…Het kan echt niet ‘zomaar’ dat je je eten uitspuugt. Ofwel is het boulimia, ofwel is er iets serieus mis met haar maag. Ik zou iemand inlichten.

Idd, als iedereen pas zou beginnen panikeren als het meisje graatmager is, is het wel te laat.

ze bedoelt het kotsen expres, want bij dit meisje is het kotsen per ongeluk :slightly_smiling_face:. Bij iemand met boulimia komt het niet uit het niks naar boven, die wekt het zelf op.

Ik zou met haar praten en d’r overhalen dat ze toch naar de dokter moet.
Dan word ze misschien eerst boos op je, omdat je je zo met haar bemoeit.
Maar daar moet je dan maar even overheen.
Het beste kan jij of haar moeder ook met d’r meegaan, als ze gaat.
Want ze kan wel zeggen ‘oké, ik ga naar de dokter’. Maar dan is ze bij de dokter en kan ze ook zeggen dat ze hoofdpijn heeft oid.
Als jij mee gaat of haar moeder. Kan ze niet over wat anders beginnen.
Snap je? iniedergeval succes.

http://www.tlzone.net/forums/attachments/open-forum/27457d1244675809-ok-wheres-facepalm-emoticon-double-facepalm.jpg

JIJ WEET OOK ECHT HELEMAAL NIETS OVER EETSTOORNISSEN HÉ O.O?
LIKE, OMG.

Dit meen je niet.

ik denk dat livelifeinlove bedoelde dat je een eetstoornis hebt als je het overgeven expres doet. Ze bedoelde wrs niet dat je een eetstoornis expres hebt. Am I right ^^?

Het kan ook zo zijn dat ze iets heeft met haar maag. Dat denk ik eerder, want een eetstoornis lijkt me niet datje dat vanaf jongs al aan af hebt (En zo wel zou je nu toch wel ernstig ondergewicht hebben). Bovendien zegt ze het niet express te doen, en als ze een eetstoornis zou hebben zou ze niet zo openlijk met jullie erover praten lijkt mij.

Ik denk dat je het verkeerd hebt. Hoe verklaar je anders het woord ‘alleen’ in de zin? Ze zegt hier dat het een voorwaarde voor een eetstornis is dat je het expres doet.

I agree with FUCKxFAILURE