vriendin down.

haaai ik ben nieuw dus vandaar 0 berichten :flushed:.

maar ik heb nu dus een hele goeie vriendin die zichzelf heel erg snijd. ze gaat diep en wil zm plegen. ze heeft de naam van dr ex in dr been gesneden bijv maar snijd gwn heel erg. niets helpt, ik praat met haar maar het werkt niet. jammer genoeg woon ik heel verweg en kan ik niet naar haar toe om haar echt te helpen. haar moeder weet het maar doet ik niet veel mee wat ik ook erg vind. 10 andere mensen proberen haar ook te helpen maar ze voelt zich te down. ze is ook fk dun en is echt niet meer gezond. ik wil haar niet kwijt maar zij wil hier weg. wat moet ik doen?

Wow haar eigen moeder helpt haar niet? dat is best wel erg. Sorry maar ik denk dat ze het niet zo serieus neemt.
Wat je kan doen is ECHTE hulp inschakelen, mensen die haar kunnen helpen om er boven op te komen?

haar moeder zei als je een jaar clean blijft gaan we naar Disney maar voorderest helpt die moeder haar niet wat ik zelf ook heel erg vind CCCCC

Wow dat is inderdaad heel kut en haar moeder… wat voor hulp is dat . Je hebt het moeilijk echt waar. Praat vooral met haar, laat zien dat het leven eigenlijk heel mooi is maar dan moet zij het ook mooi maken.
En anders moet je echt hulp gaan inschakelen van professionals

Heftig. Zoek hulp. Ga naar je mentor. Naar je/haar ouders. Dit is te heftig om voor jezelf te houden. Verder zou ik leuke dingen met je vriendin doen. Leid haar af. Organiseer een meidenavondje. Ga bij elkaar logeren. Maar schakel hulp in!!

ik probeer we hebben vaker een goed gesprek gehad en ik zei bijvoorbeeld van luister niet daar de jaloerse mensen die je pijn doen met de dingen waarover jij ontzeker bent maar naar de mensen die van je houden enzo en noem 3 dingen op die mooi aan jezelf zijn maar ze is te down en ziet niks moois in het leven :frowning_face:

maar ik zie haar nooit, ik kan niet naar haar toe want ze woont aan de andere kant van nederland, veel andere mensen weten het maar sommige vinden het nergens op slaan en ander denken hetzeflde als ik, ik heb ook contact gezocht met die mensen maar zij weten ook niet meer wat ze moeten doen

Zo snel mogelijk hulp inschakelen. Vertel het tegen iemand die wel dichtbij haar woont. Want voor je het weet is het te laat. (Sorry, dat klinkt nogal hard. Maar het is wel zo.)

ik weet dat het zo is , in haar buurt ken ik helemaal niemand , ze heeft vrienden op het internet die ook niet bij haar in de buurt wonen. op t internet deelt ze alles. niet alles maar daar heeft ze vrienden.