Vriendin doet zo anders.

Sinds dat mijn vriendin een vriendje heeft, doet ze erg gemeen tegen mij. In het begin was er al sowieso een discussie, maar toen heb ik wat gedaan aan hetgeen wat zij niet fijn vond, en werd het wat minder. Maar zelfs dán blafte ze me altijd af. Ze deed echt altijd gemeen tegen me. Als ik iets zei, nam ze het meteen persoonlijk op en liet me niet uitpraten. En ik zat bijvoorbeeld naast een hele leuke jongen waarmee ik had gepraat en ik vertelde haar over iets grappigs dat hij had gezegd.
En toen keek ze heel erg bits en zei ze:“Je moet je echt niet wat voelen omdat hij met je praat, hoor!” Terwijl ze weet dat ik een paar maanden geleden heel verlegen was en nooit iets zou durven zeggen tegen een vreemde.

Door haar ben ik me ook gaan afsluiten van mijn vriendinnen. Want zij behoort tot mijn vriendengroep. Voor haar vriendje waren we echt altijd samen, altijd lachen, echt twee handen op één buik. Maar sindsdien kan ik niets meer goed doen. Ik heb ook het gevoel dat ze gewoon overal wat achter zoekt. Ze vraagt gewoon nooit meer naar me, ik moet altijd vragen naar haar. En als ikzelf geen gesprek begin op MSN, begint ze ook geen gesprek met mij. Ik snap dat een vriendje hebben, ervoor zorgt dat je wat minder tijd kan doorbrengen met je vriendinnen, maar dit vind ik té erg. Toen ik een jongen leuk vond, werd ze ook heel gemeen tegen me omdat ik veel over hem praatte. Maar nu zij dat zelf doet, moet ik mijn mond houden en doet zij nog altijd echt gemeen!

Elke dag denk ik dan, laat ik weer vriendelijk doen, misschien is het weer het meisje voordat ze die jongen kende. Maar dat is het niet. Eergisteren gingen mijn vriendin en ik bij haar gamen en hij was er ook. Ze deed weer gemeen tegen me. Het valt me trouwens ook op dat ze dat enkel bij mij doet en niet bij anderen. Het ergste vind ik dat ze dacht dat ik haar haar vriendje niet gunde, omdat een meisje zei dat ik, toen ze over haar vriendje praatte heel vies keek. Kom op, zeg! Wie zou jij geloven? Een meisje dat je nog maar 1 jaar kent, of je beste vriendin? Ik zei zelfs tegen haar dat ze voor hem moest gaan en ik was de enige die écht met haar over hem praatte. Trouwens, die jongen is niet gemeen ofzo. Dus het kan niet dat hij haar bewust beïnvloedt…

Heeft iemand hier ooit mee te maken gehad? Of heeft er iemand een oplossing hiervoor? Het zeggen tegen haar is geen optie, want dan bitst ze me af en komt er knallende ruzie. En het is ook niet dat ik de vriendschap zomaar kan verbreken want hiervoor was ze echt geweldig.

Ik denk dat dat vriendje van haar zit te stoken.

^
Dat denk ik echt niet. Hij zei ook wel eens dat hij me een leuk en mooi meisje vindt en toen we aan het gamen waren deed hij niet bits of kortaf.

Trouwens, hij is 19. Daar zijn jongen van 19 toch te oud voor?
edit: hiermee bedoel ik niet dat ik iedereen over één kam scheer. Maar meer, als je 19 bent, ben je toch écht te volwassen om je daartoe te verlagen? Hij heeft me maar 1x gesproken, dus ik kan me niet inbeelden dat hij dan al stookt.

Hm. Dan vind ik het wel apart ja, want het is wel iets met die jongen als ze alleen als hij erbij is zo doet.

Ook als hij erbij is, ja. Maar ook zat genoeg op school, hoor :wink:

Oh, dat maakte ik eruit. Is er toevallig niet een andere vriendin die ook anders tegen je (is gaan) doen/doet.

Nee, juist niet. Maar doordat er eentje veel met de deze omging, ging ik ook minder met haar om, maar dat heb ik tegen haar gezegd (dat haar negerend gedrag stoorde) en het speet haar heel erg. Nu gaat het wel weer goed. In dat soort dingen reageren mijn vriendinnen en ik wel heel volwassen. Maar ik weet gewoon echt niet wat ik met deze moet aanvangen ;s

Ik snap er ook echt niks van.

Eerst was ik ook vriendinnen met een meisje, later begon ze ook afstandelijk te doen en met 1 van haar vrienden werd ik hele goede vrienden. Toen had ze tegen hem gezegd dat ze zich aan me irriteerde en dat vertelde hij natuurlijk gelijk aan mij. :grinning_face_with_smiling_eyes:
Maar goed, zij weet niet dat ik 't weet, maar de opmerkingen worden ook erger, alhoewel ik nu ook niet echt aardig meer doe. Nou ja, niet aardig, meer negeer, niet zo vrolijk naar haar kijken etc.
Misschien is het ook zoiets bij haar?

Ze heeft trouwens ook echt van die momenten waarop ze opeens weer heel aardig doet, maar dat is meestal zo als ik moet zeggen dat ze iets goed heeft gedaan of zo. (Goed cijfer terug, ze krijgt nu ook geen ‘goed zo!’ meer te horen.)

Ze moet je niet meer… Klinkt echt enorm kut, ik weet het, maar these things just happen…

Je kunt haar vertellen dat je ermee zit en dat je haar echt niet kwijt wilt. Als ze hierop reageert en zelf ook wel ‘in’ is om het weer beter tussen jullie te maken, dan is dat mooi. Maar als ze blijft doen zoals ze nu doet, het klinkt echt klote, dan moet je haar maar laten gaan. Er is echt niks kutters (bestaat dat woord?) dan vriendschap dat alleen maar van 1 kant komt, en ik kan het weten

Ja. Hoewel ik nog geen roddel heb gehoord van haar over mij, klaagt ze er sowieso over. Ik heb er gewoon geen zekerheid van, maar ik zie het aan haar. En inderdaad, het wordt steeds erger maar zij weet niets van het feit dat dit me stoort en ik me eraan erger. Alleen ben ik nog niet tot het punt gekomen dat ik haar echt negeer - hoewel ik me dat altijd wel voorneem.

Daar zit wel wat in, maar soms doet ze nog wel vriendelijk, hoor. Dus ga ik het niet meteen zien als “ik moet hier echt deze vriendschap stoppen”. Nja, waarschijnlijk gaat ze toch weg aan het einde van het jaar, dus als het er nog zo uitziet, vind ik het wel goed.

Dan wordt dat je nieuwe voornemen voor 2011: Als ze zo blijft doen keihard negeren.

Haha, oké, zal ik echt doen :wink:

Trouwens dan moet je wel, als ze tegen je praat, gewoon beleefd blijven (dus een beetje kortaf maar wel normaal antwoorden). En niks uit jezelf vragen of zo. Dat vindt men altijd erger.

^ ja, doe ik nu al een beetje. Ze heeft al 2x gevraagd of er iets is, deze week.
Gaan schelden ligt sowieso niet in mijn aard

Ik zit nu ook in zo’n soort situatie. Niet helemaal hetzelfde, maar mijn ‘beste’ vriendin doet nu ze een vriendje heeft ook heel raar tegen me. Het is net alsof ze me nu te kinderachtig vind ofzo, omdat ik nog nooit een vriend heb gehad ofzo. Ik weet het niet. Maar vroeger waren we altijd samen en we kwamen altijd voor elkaar op. En nu lijken we wel vreemden… :frowning_face:

^ ik begrijp je echt helemaal ;s zij vertoont ook zo’n bij mij en het voelt echt vreselijk.

Hij noemt je een mooi en leuk meisje. Misschien is ze spontaan bang geworden dat hij op jou zou kunnen vallen.
Sowieso is het raar dat ze zo reageert, zo hoort een beste vriendin niet te doen.