vriendin doet raar

een vriendin van mij is boos op mij. Ze deed anders tegen mij dus ik vroeg aan haar ben je boos op mij? Zegt ze dat ik haar kopieer, omdat zij een tatoo laat zetten en omdat ik er over nadenk om een tattoo te laten zetten en dat al eerder wou voordat zij een tattoo laat zetten. Ze zegt ook dat ik haar kopieer in haar kledingstijl, maar ik heb een hele andere kledingstijl. Ik snap er echt niks meer van, want ik probeer echt aardig te zijn en lol met haar te hebben. Ze is boos op mij om niks ik weet niet meer wat ik moet doen

Gewoon eens een goed gesprek met dr aangaan :slightly_smiling_face:

jaa maar zo doet ze nou altijd. Ik doe niks verkeerds. ik bedoel ik wil echt het beste voor haar en dan doet ze zo. Ze heeft ook iets op facebook gezet dat iemand haar kopieerde. Dat was ik dus volgens haar. Ik kopieer haar helemaal niet in niks en dan ook nog het op facebook zetten waar iedereen het kan zien

^ Ben ik ook mee eens.
Een tattoo zetten is bijvoorbeeld een hele ingewikkelde en vrijwel permanente keuze, en als iemand in je naaste omgeving dat opeens wil doen terwijl jij dat al in je hoofd had, dan is het erg gunstig om ervaringen uit te wisselen e.d., want het is toch iets waar complicaties bij kunnen optreden.
Dit is geen kopieergedrag, en als je vriendin dat maar niet inziet, let it be.
Zelfs wanneer iedereen over een paar jaar in Primark en h&m kleding rondloopt, zijn we allemaal uniek.

Ik weet dat dit misschien hard klinkt maar misschien kan je deze vriendschap beter laten gaan.
aangezien vriendschap van 2 kanten moet komen!

Práát dan met dr…
Vraag gewoon rustig waarom ze zo boos doet?

heb ik al gedaan ze wil het gewoon niet inzien dat ik haar niet kopieer. Misschien is ze jaloers ofzo? ik snap niks meer van haar

Ik denk dat ze gewoon jaloers is en niet wil dat jij er leuker uitziet ofzo, ze probeert de baas over je te spelen, misschien de komende tijd wat afstand nemen…Nu denkt ze dat ze alles kan maken bij je en als ze dingen op fb zet over je vind ik dat echt te ver gaan. Echte vriendinnen respecteren elkaar en maken elkaar niet op een sneaky manier belachelijk op fb.

Lekkere vriendin dan. Gaat het nu serieus alleen daar om? Als vriendinnen deel je toch bepaalde dingen of zie ik dat nu verkeerd? Die heeft volgens mij een identiteitscrisis =x
Anyway, ik zou even een goed gesprek met haar beginnen hierover, en haar vragen over de details. Misschien ziet ze dan in dat ze overdrijft.

Mij was hetzelfde overkomen. Een vriendin wilde een tattoo. Ik zei dat ik er ook al lange tijd over zat te denken, en toevallig iets in dezelfde richting. Vervolgens reageerde ze dat ik haar kopieerde.
Wat ze niet wist, was dat ik al 3 jaar een tattoo had…
Ook had ik dat genoemde ontwerp al 5 maanden ofzo geleden in het Tattoo Topic gepost…
Ik weet niet hoe ze erbij kwam ineens, maar dat kwam ook helemaal uit het niets.

Sorry, maar dit is echt zooo kinderachtig van haar. Praat inderdaad rustig met haar (niet via whatsapp, gewoon f2f) maar laat wel horen wat jij ervan vindt, anders word jij straks helemaal weggewalst door haar terwijl je helemaal niets fout doet!

tjaa ik weet niet meer of ik wel met haar wil omgaan. Ik ben zo boos en verdrietig. Ik ben al best onzeker over mijzelf en dat weet zij en dan nog bij zo de grond in trappen

Ze zoekt ruzie en/of aandacht. Laat haar maar even boos zijn.

Precies, je bent vast eerlijk over dat je haar niet kopieert, dus misschien kan ze het even niet hebben ofso? Jaloezie?

Ik denk dat ze jaloers is. Waarschijnlijk vond ze het helemaal geweldig dat ze een tattoo had, en nu jij er een wilt is ze waarschijnlijk bang dat jij er leuker uitziet.
Ik vind het echt niet kunnen dat zij nu door boos te doen meent dat jij daardoor geen tattoo mag of je eigen soort kleding dragen. Ik zou gewoon lekker doen wat je zelf wilt, en haar een tijdje met rust laten.