Vriendin doet raar..

Er zijn echt super veel topics met vriendinnen die raar doen, maar ik weet wel en niet wat ik meot doen. Omdat ik altijd wil dat het weer goed komt en alles, en blabla…
Oh en het verhaal is misschien wat langer uitgevallen dan ik hoopte :’)
Sorry

Ergens eind juni had een vriendin een feestje, en een andere vriendin, waar we allebei goed mee omgingen was er ook. Ik heb trouwens geen zin om namen te noemen, niet dat hun hier op zitten, tenzij iemand namen wilt, lees ik het wel. Vriendin 1 (die het feestje gaf) was al een beetje boos op vriendin 2. Maar waarom ze een beetje boos was doet er niet toe. Ik en vriendin 2 bleven slapen. En vriendin 1 werd boos op vriendin 2 omdat ze de hele avond zich aanstelde vond ze.
uit eindelijk kregen ze ruzie, en ik zat er maar tussen. Terwijl ik met geen van beide ruzie had, en ook niet wilde. De hele zomervakantie hoorde ik amper wat van vriendin 2. Maar ik ging nog wel om met vriendin 1.

Toen in september school weer was begonnen, en ik ook weer terug van vakantie was. Deed ik weer een poging om met vriendin 2 aftespreken, omdat ze de hele vakantie weg was ofzo. Maar ze kon steeds niet.

Afgelopen donderdag bleef vriendin 1 slapen, omdat ik dinsdag jarig was. En ik had ook vriendin 2 uitgenodigt. Maar pas later omdat ik neit zeker was dat hun weer met elkaar om gingen, hun hadden het dus blijkbaar goedgemaakt. Dus ik had uitgelegt waarom ik dr pas iets later vroeg, omdat ik het niet zeker wist.
Ze vond het goed, en zou ook komen. Toen op het laatste moment belde ze af, en ik vroeg of we de zaterdag na de vakantie nog zouden afspreken, en dat ging door. Maar nu is het dus onderhand al bijna zaterdag en heb sinds donderdag niks meer van dr gehoord.

En nu weet ik dus niet of ik haar zou smsen of het nog doorgaat, of moet wachten? Aangezien ik al meerdere keren heb geprobeert weer is wat aftespreken, ook met zn drieeen. Maar ze kan steeds niet, en smst ook nooit meer of ik en vriendin 1 met dr naar de stad gaan enzo…

Dus zou ik haar smsen? Of gewoon afwachten? Want als ik niks hoor ga ik gewoon zoals elke zaterdag naar een andere vriendin, die helemaal niet in het verhaal voor kwam

Dat meisje is denk ik een beetje ‘klaar’ met jullie. Doe geen moeite voor iemand die dit ook niet voor jou doet. Het verliezen van vrienden is rot maar uiteindelijk gebeurd dat toch bij de meesten. Als zij jou ooit nog smst of iets dergelijks kun je daar gewoon leuk op reageren maar verder moet je geen aandacht meer aan haar besteden.

Ja maar wat ik raar vind is, dat ik er niks mee te maken heb. Het was echt tussen vriedin 1 en 2.
Maar ze smst me soms wel is ineens, en dat we weer moeten afspreken. En als ik dan moeite doe voor haar, op zaterdag dan spreken ik en een andere vriendin altijd af, al sinds de basisschool. Die vriendin is echt als een zus voor me, en ik vind het super stom klinken als mensen hun vriendinnen zusjes noemen xD Maar ik ken dr al zn beetje 13jaar. En ik spreek bijna nooit met iemand anders af op zaterdag.
En ik probeer dan nog omdat ik vanaf woensdag smiddags vrij ben, dan aftespreken, ookal is naar huis fietsen een half uur tot 3 kwartier. Maar dan kan ze ook niet enzo.

En ik weet nbiet wat ik moet doen, ik wil heel graag nog vriendinnen blijven :frowning_face:

sorry, maar dit lijkt me niet zo’n moeilijke keuze…
sms haar gewoon; als ze niet kan/moeilijk/vaag gaat doen is het simpel zat.
dan is de boodschap ook wel duidelijk toch, dan hoeft ze misschien niet zo nodig meer bevriend te zijn of heeft ze gewoon te weinig tijd voor je.

Ik denk dan eerder dat ze weinig tijd heeft. Maar als ze neit kan weet ze ook gewoondat ze me kan smsen…

Het is idd geen moeilijke keuze, maar omdat ik al vanaf begin zomervakantie, tot aan nu dan de heletijd heb geprobeert af te spreken, en ze steeds neit kan, Dan is het school, dan heeft ze een feestje of met iemand anders af gesproken, wilde ik eigenlijk wachten of zij iets van zich liet horen…

Maar ik sms wel hoe het zit. Want ik ehb geen zin om aan het lijntje gehouden te worden, met loze beloftes van ja dan kan ik, en vervolgens niks laten horen, of ineens afbellen…

ik heb dr net gesmst, of ze nog wel vriendinnen wilt zijn. En dat ik best snap dat ze niet altijd kan, en dat ik ook heus wel is afbel, of dat ik is niet kan. En dat ik gewoon het gevoel heb dat ze geen vriendinnen meer wilt zijn en dat ik dat jammer vind.

Dus nu wacht ik op antwoord.

heb je nu herfstvakantie dan?

Goed dat je haar smst, het is voor jou ook fijner om duidelijkheid te hebben.
succes!

Nee, vorige week had ik herfst vakantie :’)

kreeg net trouwens een berichtje van dr, en ze zei dat ze geen vrije tijd meer heeft door school en geen beltegoed, dus dat ze daarom niks meer van zich liet horen. En dat ze nog wel vriendinnen wilde zijn, en zoo…

dus, dit topic is niet meer nodig, ik ga dr alleen van uit dat zaterdag niet meer doorgaat :’)

ja goed dat je gesmst hebt, vooral met de vraag of ze vriendinen wilt blijven want ik vind het wel een beetje raar dat ze niet een beetje tijd vrij maakt voor haar vriendin, oke ze is druk maar dan nog haha oke dit ziet er heel gemeen uit vind ik wat ik geschreven heb maar zo is het niet bedoelt

Ik ben het wel met funny_girl eens hoor, voor vriendinnen maak je tijd dat is gewoon zo. Iedereen heeft het toch wel eens druk met school maar daar ben je niet continu mee bezig.

ow oke ik typte te lang dus zag jou bericht niet haha
maar ze had toch wel kunnen bellen of mailen of msn ofzo?
oke ik heb dus ook een vraag en ik vind het niet echt nodig om een nieuw topic te starten:
nou, ik heb 3 viendinnen Evelien, Marissa en Rachelle
nou marissa vind evelien niet aardig, evelien vind marissa niet aardig en rachel en ik zitten ertussen :frowning_face:
weet iemand wat ik hieraan kan doen??? ik weet zeker dat marissa nooit met evelien vrienden wil worden en ook niet andersom
we zitten er een beetje ertussen

Ja maar ik vind het ook vrij logisch dat je als vriendin zijnde afentoe wat tijd vrij maakt. Ik heb het niet echt zo heel druk met school, zit wel in de vierde, en hun allemaal op mbo, omdat ik ben blijven zitten, anders zat ik ook nu op het mbo. Maar die vriendin waar ik al 13 jaar mee omga, die zit nu in havo 5, en die heeft het super druk. Maar omdat we elkaar alleen op zaterdagen zien (als het geen vakantie is, dan zowat de hele vakantie xd) dan maakt ze ook tijd vrij, en ik doe precies het zelfde, want als ik eens huiswerk zou maken, van het weinige dat ik heb, doe ik doe ik dan ook niet op een dag dat ik met iemand af spreek…

Maar ja, ik kan niet van iedereen blijkbaar verwachten dat ze voor je klaar staan…
maar ik zie wel, ik hbe haar nu laten merken dat ik bang ben haar als vriendin te verliezen, en nu moet ze zelf maar is actie ondernemen, ik heb al genoeg gedaan vind ik…

Oh dat heb ik ook gehad, met die vriendinnen na een tijdje vonden vriendinnen 1 en 2 elkaar niet meer zo aardig. Maar ik ehb niks gedaan eigenlijk heb het hun zelf laten op lossen. En jij mag zelf weten wie je aardig vind, dat heb ik mezelf ook aangepraat. Ik wilde met hun allebei omgaan, en als we niet met zn drieeen konden afspreken, dan maar apart.

maar vriendin 2 wilt nog steeds liever niet met 1 omgaan, dus ik ga maar apart met hun om. De ene keer met vriendin 1 en dan de andere keer met 2…

^ja je hebt gelijk @ kilhead2 met je laatste zin haha met de rest ook hoor maar ik vind je laatste zin wel heel belangrijk

@kilhehad2 ik vind dat je gelijk hebt, laat het maar eens van haar komen.

@funny_girl pfoeh das lastig, misschien kun je met ze allebei apart een keer praten en of ze tenminste gewoon normaal tegen elkaar kunnen doen en geen ruzie maken?

ja haha maar dit is al vanaf de 1e klas en ik zit nu in de 3e

hmm, misschien dan telkens eentje niet meevragen ofzo?
is wel lullig voor degene die dan thuis zit…
maar oke wat moet je anders, maken ze de hele tijd ruzie of hoe gaat dat?

ik zou afwachten !
ze heeft je al een paar keer laten zitten, als ze dat nu weer doet, weet je
dat ze het expres doet en misschien niet meer met je om wil gaan, wil ze
dat wel, dan laat ze wel iets van zich horen voor zaterdag.

oh ik lees nu de rest pas…
lijkt mij dat je altijd wel een beetje tijd vrij kan maken voor je vrienden, als is
het maar een uurtje langskomen, ff bellen, een krabbeltje sturen enzo…
maarjah.