Vriendin doet raar..

Mijn beste vriendin is met een jongen bezig die ik ook leuk vind. Ze hebben ook al gezoend. Mijn vriendin weet dat ik hem leuk vind, maar is toch verder gegaan met hem. Ik ben daar heel makkelijk in, hij wil mij niet dus ik kan hem maar beter vergeten had ik tegen mijn vriendin gezegd. Ook had ik gezegd dat ik het wel moeilijk vind als ze over hem aan het vertellen is en wat ze allemaal met elkaar hebben gedaan. Ik wil hem tenslotte vergeten, en dat lukt een beetje moeilijk als ze heel de tijd over hem aan het praten is. Gister bleef ze bij mij slapen, en ze was heel de dag met hem aan het appen, onder het eten, toen we ‘wilde’ gaan slapen, en toen we vanochtend wakker werden begon ze gelijk weer. Zelfs als we naar de volgende les moeten lopen appt ze met hem. Ook heeft ze het nog steeds heel de dag over hem. En ik mag niet meer aan haar telefoon komen om een selfie te maken of om bijvoorbeeld een spelletje te doen. Ik snap dat ze misschien bang is dat ik iets ergs naar hem zal sturen, maar ik ben tenslotte haar vriendin en zou zoiets nooit doen. Bij mijn vriendin haar eerdere vriendjes was er helemaal niks aan de hand en mocht is zelf al haar gesprekken lezen. Nu liegt ze over veel dingen en neemt ze overal haar telefoon mee naartoe, omdat ze bang is dat ik er iets mee zal doen. Ik vind dat ze erg raar doet, en ik vind het totaal niet leuk. Ik probeer hem uit mijn hoofd te zetten maar dat lukt zo totaal niet. Ik word er een beetje gek van. Ik wil niet voor mijn beste vriendin bepalen wat ze wel en niet mag doen, maar ik hoop dat ze wel een beetje rekening met mij kan houden. Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen, maar ik ben ook benieuwd wat jullie ervan vinden?

Voor de mensen die haar vorige topic niet hadden gelezen: TS had vertelt aan haar vriendin dat ze die jongen leuk vond en dat ze aan het appen waren, vriendin vertelde toen dat zij met die jongen zou afspreken. TS heeft toen gezegd dat het goed was en toen hadden vriendin en jongen gezoend.

@TS: jij hebt niet het recht om non stop aan haar telefoon te zitten en alle gesprekken te lezen. Dus daarin doet je vriendin niets verkeerd. Dat ze zelfs onder het eten zelfs met hem appt, vind ik wel heel erg onbeschoft. Ze komt voor een gezellige sleepover bij jou, dan hoeft ze niet de hele tijd op haar telefoon te zitten. Ik zou voorzichtig tegen haar zeggen dat je het vervelend vind dat al jullie gesprekken over hem moeten gaan en dat je het ook weleens over andere dingen wil hebben. Zeker omdat dit het allemaal extra pijnlijk maakt voor jou. Ik zou niet meer terugkomen op het telefoon gedoe, maar een volgende keer dat ze constant op haar telefoon zit als jullie met zn tweetjes of met anderen hebben afgesproken er wat van zeggen. Wat ze op school doet op haar telefoon mag ze zelf weten, maar als je daarbuiten afspreekt vind ik het wel echt onbeschoft als ze alleen maar naar dat scherm staart

Ik zit ook niet non stop op haar telefoon, maar als ik bijv. Een selfie wil maken of een spelletje wil doen, gritst ze haar telefoon uit m’n handen. Terwijl ze zelfs wel gewoon al mijn gesprekken zit te lezen.

Heeft ze dat tegen je gezd of heb je die conclusie zelf getrokken?
Dat ze zoveel appt tijdens een sleepover bij jou vind ik ook wat onbeschoft. Af een toe een berichtje ok, maar ze is er voor jou, persoonlijk zou ik haar daarop aanspreken.
Wat betreft haar telefoon, wat zij doet is haar zaak, als zij haar telefoon niet aan jou wil geven heb jij daar niks over te zeggen. Als dat eerst wel mocht snap ik dat het voor jou raar is, maar vraag haar gewoon wat de reden is. Misschien wil ze niet dat jij de gesprekken leest juist om je niet te kwetsen gezien jij hem ook leuk vond? Maar uiteindelijk js het aan haar wat jij wel en niet mag met haar telefoon

Ja ik snap het, het is mijn bedoeling ook niet om het zo over te laten komen! Maar dan is het ook niet aan haar voor het zeggen of zij op mijn telefoon mag. Daarom vind ik het een beetje raar.